5 Reacties
10 maanden geleden
In het mapje van de vroedvrouw zit een lijstje met wat je bv nodig hebt als basisuitrusting thuis, wat in de kraamtas moet enz. Je kan ook bij haar een pakketje kopen met basis dingen en staaltjes.
Wat kleren betreft vind ik het ook moeilijk. Momenteel heb ik al erg veel, daar mijn schoonzussen al kindjes hebben. Daarboven kunnen mijn ouders waarvan het eerste kleinkind is niet laten toch iets te kopen, dus zelf moet ik eigenlijk niets nieuws zoeken.
Zelf zou ik wel meer voorzien dan 3 stuks. Een pamper accident of overgeven is heel snel gebeurd, vandaar een voorraadje handig is.
Ik kocht zelf ook wat op tweedehandsbeurzen en via vinted.
Voor het maken van de tas wacht ik nog even af tot ik weet hoe groot ze wel of niet is qua schatting.
10 maanden geleden
Hangt een beetje af van je baby ook. Als die veel terug geeft of vaak lekt dat alles nat of vuil is, moet je veel wassen.
Ik heb maat 50 en 56 elk 10 body's . (die heb je best wel genoeg) van kleertjes hebben wij vooral pyjama's of box pakjes in 1 stuk. Super handig en daar heb ik er 5 van elke maat. En dan een set of 2-3 die wat mooier is of voor als je eens naar buiten gaat met je baby. Onze eerste kon gemakkelijk 1 set per dag dragen, andere moeten er soms wel 3 op een dag aandoen 🙈
Het bijkopen is wel heel snel gedaan met de thuislevering natuurlijk. Dus ik zou niet te veel kopen persoonlijk.
Ik rekende op 2 body's en 1 set/pakje per dag. En dan kijk je hoe vaak je wilt wassen 😅 maat 50 is wel max 1 maand en meestal zelf korter tot 2 weken (tenzij je een kleine baby hebt)
Onze zoon heeft van maat 50 sommige dingen maar 1x aangedaan en andere max 3x.
10 maanden geleden
Verzorgingsproducten, flesjes, tutten,... Al die dingen zeker niet te veel want niet alle kindjes zijn met hetzelfde goed.
Producten kunnen reacties geven, het ene kindje drinkt goed van avent en andere van mam, de ene wil een bib-tut andere weer helemaal niet. Dat zijn dingen om uit te testen en dan in te kopen als je weet wat je kindje graag heeft. 😊
10 maanden geleden
Ik zou all zeker geen maat 50 te veel kopen ze groeien heel snel pak vooral 1 tor 3 maand en koop vooral ook boxpakjes zitten ze beter in dan gewone kleren je kan ook 3 setjes pakken die je zelf leuk vind en body's heb je in beging 10 stuks nodig en idd hangt van je baby af wat ze graag nemen van fles tot tut naar mijn mening en ik heb nu mijn 2de zwangerschap heb ik fles van mam gebruikt de meeste baby's nemen die heel graag op hydrofiele doekjes heb je vooral in de eerste paar maanden nodig daarna nie meer zoveel producten hangt er vanaf wat je graag wilt gebruiken van merk mustela of galenco of zwitsal naïf