12 Reacties

6 maanden geleden

Ik doe het ook alleen omdat het verplicht is ..mijn consulente heeft mij via whatsapp een week genegeerd toen ik een vraag stelde...heb erover geklaagd en toen kreeg ik telefoon van haar me het ding dat als ze na een uur nog ni geantwoord heeft ik moet sturen "ben je mij vergeten" vind dat zo ongepast

6 maanden geleden

Ik herken mijzelf helemaal herin. Precies of ze daar ook allemaal tegen hun zin zijn. Jammer dat het verplicht is en gewoon even een half uur alles negeren en weer naar huis 🫣 een hulp is het totaal niet, ben blij met mijn vroedvrouw aan huis, heb daar heel veel aan! En kan daar gelukkig wel terecht met vragen! Kind en gezin is bij ons gedoopt tot kind en onzin😁

6 maanden geleden

Ik denk dat het te zien is waar je bij kind en gezin gaat. Waar wij wonen en gaan zijn ze echt super vriendelijk , luisteren naar wat we zeggen/vragen zowel de arts als verpleegkundige. Echt jammer dat er zoveel verschil op zit..

6 maanden geleden

Zelfde idee erover, zal blij zijn zodra de verplichte consultaties achter de rug zijn

6 maanden geleden

Hallo iedereen! Wij hebben een super fijn team van kind en gezin, gelukkig. Maar ik wou toch even reageren: kind en gezin is NIET verplicht. Je kan ook gewoon voor de controles en vaccinaties naar de kinderarts! Ik ken nog mama’s die het zo doen.

6 maanden geleden

Wij hebben enkel het huisbezoek, de gehoortest en 1 keer de arts gehad. Verder volgt de zelfstandige vroedvrouw en de kinderarts alles op. Wij gaan voorlopig niet terug. Waren precies niet echt blij met onze keuze maar voor ons is het beter zo...laatste keer waren wij ook niet zo positief...

6 maanden geleden

Hier tot nog toe geen klachten integendeel, een supervriendelijke vpk die aan huis gekomen is. Ik kan daar altijd terecht met al m’n vragen, stelt ons ook meermaals gerust en positieve feedback. Geeft echt een gevoel van ondersteuning. De arts nog niet gezien… :-)

6 maanden geleden

Reactie op Chloe W

Wij hebben enkel het huisbezoek, de gehoortest en 1 keer de arts gehad. Ver ...
Hier hetzelfde!

6 maanden geleden

Waar haalt iedereen de info dat dit verplicht zou zijn? Het is inderdaad verplicht om je kind te laten opvolgen maar dit hoeft niet uitsluitend bij K&G! Je kan dit ook via je zelfstandig. vroedvrouw doen en indien nodig verwijst zij door naar kinderarts, evt vaccinaties kunnen dan via huisarts gedaan worden. Wij hebben ook enkel gehoortest en 1ste afspraak bij K&G gedaan, daarna niet meer

6 maanden geleden

Die van ons kwam aan huis voor kennismaking voor de bevalling. Dan even na de bevalling kwam ze opnieuw en erna de gehoortest op consultatie. Voorlopig blijven we wel verder met haar samenwerken. Ons meisje raakt nu pas aan 1 maand net boven het geboortegewicht (spoedkeizersnede). Gelukkig steunt ze het borstvoedingsverhaal wel en is ze pro, al moeten we momenteel wel kunstvoeding bijgeven. Ze gaf ons ook wat meer marge met dat ze wel langzaam bij kwam en we niet meteen naar kinderarts moesten. Enig minpunt is dat ze 2 stopwoorden heeft die ze quasi om de 2 zinnen gebruik, vreselijk irritant 🙈

6 maanden geleden

Reactie op Givje

Hier tot nog toe geen klachten integendeel, een supervriendelijke vpk die a ...
Inderdaad bij ons ook. Ik kan haar ook altijd via whatsapp sturen met vragen. Staat meteen klaar. Heel fijn !

5 maanden geleden

Mijn dochter is bijna 6 weken en vertoont symptomen van verborgen reflux, maar andere zaken passen totaal niet. We bekijken het nog even en bij blijvende twijfel maken we een afspraak bij de kinderarts. Ander probleem is dat ze niet snel genoeg bijkomt volgens kind en gezin en de curves. Naast borstvoeding kolf ik en vul ik aan met kunstvoeding. Heel intens en zwaar maar ze komt bij en ziet er niet ziek of zwak uit. Of ik erkenning of compliment krijg? Nee. Enkel 'staat weer in het rood'. Advies van kind en gezin: geef 's avonds 90cc kunstvoeding in plaats van 60cc. Geef haar om de zoveel uur en laat er zeker 3u tussen zodat haar maag en slokdarm kan kalmeren... 90cc is echt veel en ik ga met borstvoeding echt geen signalen negeren van honger en haar niet aanleggen. Ik lees overal dat je met reflux geregeld kleine porties moet binnen krijgen en geen grote hoeveelheid. Als ik zelf denk aan het zuur hebben dan zou ik dit ook doen in plaats van een grote maaltijd en dessert na elkaar .. Ik vertrouw hun advies niet meer zo, ze zeggen ook maar wat zonder het gebaseerd is op iets. Ben al stuk minder fan van hen.