17 Reacties

8 maanden geleden

Ik volg

8 maanden geleden

Hier de vorige keer een ongeplande keizersnede gehad dus kan anders lopen. Deze keer ook een geplande keizersnede, maar moet deze dus nog hebben. Ze verdoven je normaal met een epidurale en je bent dus bewust wat er gebeurt, maar voelt geen pijn. Je partner of iemand naar keuze mag mee om aan je hoofd te zitten. Als ze gestart zijn met de operatie dan duurt het 5-10minuten ongeveer en je kindje is eruit. Dan checken ze het kindje (vroedvrouw en kinderarts) en dan afhankelijk van ziekenhuis en wat jullie willen doen ze huid op huid met jou of met je partner. U partner gaat overal mee waar de baby gaat. Ze hechten je dan (ongeveer 45min)en dan zal je even op de recovery moeten liggen. Daarna als alles goed is brengen ze je naar je kamer en doe je huid op huid en ev borstvoeding. Ze steken tijdens de operatie een blaassonde en een pijnpomp voor de eerste 24u (dus je bent bed gebonden) Als dit na 24u verwijderd word kan/mag je uit bed en al eens douchen als het gaat. Ze vragen regelmatig of je pijn hebt en zo ja krijg je dafalgan. Ik moest 7dagen in het ziekenhuis blijven. Maar ik lees bij de meeste ziekenhuizen is het 1 dag meer dan gewone bevalling. Dus 4dagen (dag van de keizersnede is dag 0 wel) Ik snap de zenuwen, ergens leuk dat je weet wanneer je kindje komt, maar ook stressy 🙈 stel sowieso al je vragen ook nog eens aan de vroedvrouwen/verpleging die je gaat zien de dag ervoor. Zo weet je hoe het daar exact aan toe gaat voor jou ziekenhuis. Succes! ☺️

8 maanden geleden

Ongeveer Max een week blijven. Ik vondt de pijn verschrikkelijk en heb er dus wel zware trauma’s van helaas. Daarom dat ik er nu ook voor kies om via een uz te bevallen via de natuurlijke weg.

8 maanden geleden

Reactie op meibloem91

Ongeveer Max een week blijven. Ik vondt de pijn verschrikkelijk en heb er d ...
Wat erg voor je. Hopelijk nu een vlotte natuurlijk bevalling. Met minder pijn tijdens je herstel. ❤️ Zot hoe het toch voor iedereen anders is. Ik had na de pijnpomp maar 1x een dafalgan nodig voor de nacht en er na een vlot en vrij pijnloos herstel gehad.

8 maanden geleden

Dinsdag een geplande keizersnede gehad en helemaal gegaan zoals Marjolein hieronder heeft uitgelegd. Bij mijn eerste kindje ook een spoedkeizersnede gehad (na 30u weeën en 3u persen) maar een geplande keizersnede is helemaal anders, veel gemoedelijker. Niet te veel over piekeren ieder lichaam is anders. Ik heb het de dag zelf ook allemaal laten ondergaan en niet zitten piekeren van wat er gaat komen. Als je de dag erna uit bed mag neem de tijd maar rust ook voldoende. Vraag ook om hulp, ze zijn zo lief en behulpzaam. Ik had de 1ste dag na de keizersnede niet naar mijn lichaam geluisterd en dacht dat ik bergen kon verzetten. (Want ik ben een gezonde vrouw ) je voelt je automatisch goed omdat je helemaal opgefrist bent en je voelt je goed door de pijnstillers maar later krijg je er spijt van. Dus neem je tijd om te herstellen,, vraag zeker om hulp en neem voldoende je rust. 😉 Blijf ook positief en zorg voor een positieve mind en je gaat zien dat alles vlotjes verloopt. Veel succes!

8 maanden geleden

Reactie op LV1992

Dinsdag een geplande keizersnede gehad en helemaal gegaan zoals Marjolein h ...
Bij een geplande keizersnede ook een week moeten blijven of hoeveel dagen zijn het voor jou?

8 maanden geleden

Reactie op Marjolein102

Bij een geplande keizersnede ook een week moeten blijven of hoeveel dagen z ...
Wij mogen morgen naar huis. 😊 Dus wij zijn in totaal 4 nachtjes in het ziekenhuis "moeten" verblijven. Ik raad toch wel aan om zeker de aangeraden tijd te blijven en ook je rust te nemen en zeker niks forceren. 😉

8 maanden geleden

Reactie op Marjolein102

Hier de vorige keer een ongeplande keizersnede gehad dus kan anders lopen. ...
Dank je wel voor je reactie. 💖 ook jij veel succes met de komende keizersnee.

8 maanden geleden

Reactie op meibloem91

Ongeveer Max een week blijven. Ik vondt de pijn verschrikkelijk en heb er d ...
Ik wilde ook vaginaal bevallen. Maar dat gaat deze keer niet. 😢 dus we zien wel.

8 maanden geleden

Reactie op Marjolein102

Wat erg voor je. Hopelijk nu een vlotte natuurlijk bevalling. Met minder pi ...
❤️ oh gelukkig. Maar idd. Ieder is anders.

8 maanden geleden

Reactie op Marjolein102

Hier de vorige keer een ongeplande keizersnede gehad dus kan anders lopen. ...
Ik heb ook een geplande keizersnede 11/04 en ik ben is benieuwd hoe dat alleemaal gaat lopen. Het is wel spannend

8 maanden geleden

Reactie op Casa Feliz

Ik wilde ook vaginaal bevallen. Maar dat gaat deze keer niet. 😢 dus we zie ...
Ken het gevoel hier ben ik al de ziekenhuizen in de regio afgegaan om te vragen om deze keer vaginaal te proberen heb al twee eerdere keizersnedes gehad geen enkel ziekenhuis wou dat risico nemen enkel een uz wou dit doen wij moeten nu wel 45min naar het ziekenhuis rijden maar ik mag het daar wel proberen als er geen complicaties optreden☺️

8 maanden geleden

Reactie op Casa Feliz

Dank je wel voor je reactie. 💖 ook jij veel succes met de komende keizersn ...
Ik ben uiteindelijk natuurlijk bevallen. Er was geen tijd meer om me te verdoven. Nog nooit zo snel een bevalling gehad. Ook nog nooit gehoord. De echte weeen waren gestart om 4u en om 5:47u was ze er al. Ze wilde heel snel op de wereld zijn. 🤩

7 maanden geleden

Ik beval 4 april via keizersnee. Nog iemand die even op voorhand afspraak heeft bij anesthesie?

7 maanden geleden

Reactie op vanessa19891

Ik beval 4 april via keizersnee. Nog iemand die even op voorhand afspraak h ...
Ik moet morgen voor keizersnede en vandaag moest ik naar materniteit voor de voorbereidingen. Anesthesist kwam vandaag gewoon vertellen wat ik kan verwachten

7 maanden geleden

Ik mag Proberen na twee keizersnedes natuurlijk maar als het niet lukt wordt het alsnog een keizersnede ik heb ook een afspraak volgende week anesthesie om het plan van aanpak te bespreken ik moet zowiezo epidurale nemen vanaf het moment dat ik in arbeid ga om op alles voorbereid te zijn.

7 maanden geleden

Reactie op meibloem91

Ik mag Proberen na twee keizersnedes natuurlijk maar als het niet lukt word ...
Leuk voor je dat je natuurlijk mag proberen. Ik snap het ziekenhuis wel dat ze voor de epidurale kiezen. Hopelijk kan je deze keer natuurlijk bevallen en verloopt alles goed/vlot. 😊