9 Reacties
9 maanden geleden
ik zou ook niet met iemand anders willen liggen. uiteindelijk als het in ge verzekering kan, wrm dan niet nemen.
9 maanden geleden
Wij nemen ook 1 persoonskamer. De dagen na de bevalling kunnen soms zwaar/lastig zijn en dan is het wel fijn om met ons 2tjes te zijn. Mijn partner blijft ook slapen dus dan is dat wel fijner als we niet met andere persoon zitten
9 maanden geleden
Ik wilde wel graag een eenpersoonskamer voor de redenen die al gegeven zijn hierboven. De verzekering dekt dat enkel niet voor mij. De extra kosten van een eenpersoonskamer zijn (buiten de verzekering) niet enkel de overnachting maar ook al de consulten. Er zijn diverse kostenplaatjes die de ziekenhuizen ook online hebben staan. Sommige kinderartsen of gyneacologen rekenen 120%, maar sommige ook 180%. En zoals mij is verteld komen beide sowieso eens op je kamer (en dus op je rekening). Bij ons ziekenhuis stond een realistisch overzicht wat een bevalling kon kosten bij beide type kamers en bij diverse soorten bevallingen. Misschien bestaat dat ook bij jullie ziekenhuis? Ik zou me goed laten informeren en vandaar uit kiezen. Wij kozen door de informatie toch voor een tweepersoonskamer.
9 maanden geleden
Eerste bevalling Zat het niet in mijn hospitalisatieverzekering en wou ik dus ook niet bijbetalen. De kans was klein dat ik ging samen liggen. Nu toevallig was dit wel het geval. (waren maar met 3 op de afdeling en 2 die dit niet in de verzekering hadden 😅) heb daar eigenlijk geen last van gehad en zij had een tweeling. Wij mochten wel geen bezoek ontvangen vanwege corona.
Nu zit het wel in de verzekering (via mijn man zijn werk) en ga ik dus wel voor een 1 persoonskamer. Partner mag idd niet blijven op een 2 persoonskamer. Maar mijn man gaat dit toch niet doen vanwege onze peuter.
9 maanden geleden
Hier ook 1 persoonskamer, zit in hospitalisatieverzekering maar als dat niet was geweest had ik hier zeker voor bij betaald. die eerste dagen wil ik me op mijn gemak voelen en dat kan echt niet als daar constant onbekenden bij zijn.
Ieder voor zich natuurlijk maar ik zou ook wel zeker goed hierover met je man praten want je wil toch ook dat hij zich als kersverse papa op zijn gemak voelt.