38 Reacties

één maand geleden

Hey sorry geen advies, maar je ben niet alleen. Die van mij is aanstaande dinsdag 6 maanden en word ook gemiddeld 3-4 keer wakker per nacht. Ik lees mee met eventuele tips.

één maand geleden

Hier ook nog geen doorslapertje. Wij geven nog een kleine voeding voor we gaan slapen. (Droomvoeding) Ze wordt meestal wel nog eens wakker, maar we geven geen voeding meer. Soms valt ze al eens zelfstandig terug in slaap.

één maand geleden

Ons meisje drinkt hier 's nachts ook nog om de 3u. Sinds sprong 4 terug eigenlijk. Daarvoor deed ze soms 7u aan één stuk slapen. En toen viel ze ook nogal eens zelfstandig in slaap. Is allemaal weg nu.😔 Sprong 5 is hier ook heel heftig geweest qua nachten. Die is nu achter de rug en nu slaapt ze wel weer beter. Vooral wakker voor 2/3 voedingen. Af en toe eens van krampen. Ik kan je helaas ook geen tips geven. Mijn zoontje (3j) heeft tot 2 jaar héél slecht geslapen, die had heel fel reflux. Dus in dat opzicht is het nu wel beter. Maar we zijn er ons van bewust dat dit eventueel ook nog wel een tijdje kan duren 🙈. Hier ook borstvoeding, co-sleeper, slaapt uiteindelijk vaak bij mij in bed. 's avonds ook nog altijd contactnap ipv eigen bedje tot wij naar boven gaan.. Ik blijf wel proberen haar zelfstandig in slaap te laten vallen en in de co-sleeper te laten slapen. Ik wil geen slechte hoop geven maar gewoon even echt zijn. Heb hier al veel gelezen dat de kindjes de eerste dagen van de crèche slechter slapen omdat ze dat allemaal moeten verwerken. Maar dat gaat ook weer voorbij. Net zoals alles. Alleen is het écht wel zwaar om zo onderbroken te slapen ❤️‍🩹 Veel succes en goeie moed.🍀

één maand geleden

Hallo! Hier meestal nog 2 nachtvoedingen. 😴

één maand geleden

hier net een verandering van nachtvoedingen.. eerst vaak 2 tot 3 per nacht en nu avond flesje rond 19u/20u dan nog eentje rond 00u/1u. dan pas de volgende rond 7u in de ochtend. dus er zit verbetering in 😅

één maand geleden

Onze dochter (5 maand) slaapt meestal door van 19u tot 6u en wordt niet meer wakker voor een voeding. Wat wel soms gebeurt (sinds we met groentepapjes gestart zijn denk ik) is dat ze rond 22u eens wakker wordt van krampjes (denk ik toch), maar valt na effe troosten (en een scheetje 🤣) vrij snel weer in slaap. We hebben tot nu toe echt wel veel geluk met de nachten, maar ben elke nacht nog altijd op mijn hoede want het kan toch nog altijd keren 🫣

één maand geleden

Hey, ik heb hier ook niet de beste slaper, zowel overdag als in de nacht. In een ander topic op dit forum raadde men mij het boek "zachte nachten" aan. Ik zit aan het 2de hoofdstuk en ik wil het ondertussen ook aanraden. Het nam al wat stress van me weg en dat doet veel voor mezelf. Maar het heeft precies ook invloed op mn zoontje. Die slaapt overdag plots beter 😄.

één maand geleden

Reactie op MariekeD88

Hey, ik heb hier ook niet de beste slaper, zowel overdag als in de nacht. ...
Heb jij soms die droomvoeding al geprobeerd ? Mijn meisje sliep super goed ‘overdag en ‘s nachts. Is sinds een goeie 4 weken allemaal verdwenen. Maar weet niet goed wat ik van die droomvoeding moet vinden.

één maand geleden

Kleine update, ze kan nu meestal zelf in slaap vallen. Drinkt wel nog steeds om de 3u ongeveer. Maar er zit beterschap in. Goeie moed houden 💪🏻

één maand geleden

Reactie op Mama van een lief popje 🥰

Heb jij soms die droomvoeding al geprobeerd ? Mijn meisje sliep super goed ...
Nee, geen droomvoeding geprobeerd nog. Vooral omdat ik daar zelf geen zo'n zin in heb 😋. Ik ga zelf rond 22u slapen en dan ben ik blij dat ik gewoon in bed kan kruipen en slapen 😄. De drinkmomenten duren hier immers altijd lang. Drinken op zich niet maar ik moet hem altijd nog recht houden nadien anders schiet hij gegarandeerd 10 minuten later weer wakker door terugkerende melk. Meestal wordt hij de eerste keer pas na 00u30 wakker en dan heb ik al een slaapje gehad. Vanaf dan is het om de 2 a 3u voeden.

één maand geleden

Reactie op JJC

Kleine update, ze kan nu meestal zelf in slaap vallen. Drinkt wel nog steed ...
Ha leuk om te horen! Ik hou van die positieve updates. Ze geven hoop 😄. Hier nog geen verandering. De dutjes overdag blijven wel steeds beter gaan qua duurtijd. Iedere dag toch eentje die langer is dan 45min. Zelfstandig inslapen heb ik ook los gelaten. Ik wieg en neuri een liedje. En sinds ik dat doe zonder te stressen over zelfstandig inslapen zakt de duurtijd van het wiegen ook snel. En slapend wegleggen lukt ook zonder problemen. Eigenlijk gaat hier beter sinds ik er mijn best niet meer voor doe en het een beetje loslaat. 's Nachts probeer ik ook niet meer te rekenen en tellen hoe vaak hij wakker werd en hoe laat de volgende keer wss zal zijn.

één maand geleden

Reactie op MariekeD88

Ha leuk om te horen! Ik hou van die positieve updates. Ze geven hoop 😄. Hi ...
Oh goed dat er beterschap in zit! 🤗 Ik moet wel zeggen. Mijn zoontje is nooit zelfstandig in slaap kunnen vallen. Sliep héél slecht. 10/15x per nacht wakker en huilen. In slaap wiegen. Maar dat was o.w.v. gezondheidsredenen. (Hele zware reflux). Dus voor ons gaat er nu ook een héle nieuwe wereld open. 😅🥲 Ik duim voor ieder van jullie op beterschap. 🍀 Ben me er wel héél bewust van dat het hier ook nog elk moment weer kan veranderen. Sprongetjes, tandjes,..

één maand geleden

Mijn zoontje is 3 en sliep van 2 jaar ok. Ons dochtertje is nu bijna 7 maanden. ☺️

één maand geleden

Reactie op JJC

Oh goed dat er beterschap in zit! 🤗 Ik moet wel zeggen. Mijn zoontje is n ...
Ooh klinkt ook als een klein trauma... Mijn dochter had ook zware reflux. Ik droeg haar de eerste 6 maand permanent in de draagzak om te slapen overdag. Tot mijn knieen het niet meer aan konden en ze bij de onthaalmoeder moest starten. 's Nacht ook veel wakker. Ze bleek later ook nog slaapapneus te hebben door te grote amandelen waardoor ze ook supervaak wakker werd. Ze is nu 4,5 jaar oud maar ze wordt nog steeds vaak wakker en komt snachts naar ons. Ik denk dat ik door mijn ervaring met haar een beetje te stressy ben/was over slapen terwijl mijn zoontje het eigenlijk best goed doet.Eigenlijk moet ik dus vooral leren "chillen" nu 😋😄

één maand geleden

Reactie op MariekeD88

Ooh klinkt ook als een klein trauma... Mijn dochter had ook zware reflux. I ...
Ohja da's herkenbaar. Dat is voor jou dan ook een trauma.🥺 Amai die slaapapneu 💔. Hier eigenlijk ook veel draagzak gebruikt voor beide kindjes maar mijn lichaam zegt hier nu ook nee. 🥲 Is nog goed voor af en toe maar niet meer mijn hele huishouden mee te doen.🫠 Komt wel weer goed uiteindelijk, maar ik snap helemaal waarom je er spanning rond voelt. Veel succes 🍀☺️

één maand geleden

Reactie op MariekeD88

Nee, geen droomvoeding geprobeerd nog. Vooral omdat ik daar zelf geen zo'n ...
Ik denk ook zo. Ben ook blij als ik gewoon in men bed kan kruipen en niet het risico wil nemen dat ze volledig wakker wordt. Maar is nu wakker van half 3. Wat laten drinken dus dan valt ze meestal redelijk snel terug in slaap maar haar maagje dacht er anders over. 😞 alle melk kwam terug. Dus nog even geduld hebben 😏

één maand geleden

Reactie op JJC

Ohja da's herkenbaar. Dat is voor jou dan ook een trauma.🥺 Amai die slaapa ...
Haha, ja, ik heb ook geen zin meer om te vaatwasmachine te vullen terwijl ik squads doe 🤪 Jij ook veel succes verder 😉

één maand geleden

Reactie op Mama van een lief popje 🥰

Ik denk ook zo. Ben ook blij als ik gewoon in men bed kan kruipen en niet h ...
Oooh 😔 ocharme. Slaapwel!

één maand geleden

Reactie op MariekeD88

Haha, ja, ik heb ook geen zin meer om te vaatwasmachine te vullen terwijl i ...
Haha echt 😂🫠

één maand geleden

Reactie op JJC

Kleine update, ze kan nu meestal zelf in slaap vallen. Drinkt wel nog steed ...
Oohh goed nieuws ! Ons Kleintje kan sinds gisteren zelfstandig in slaap vallen overdag. Voordien moesten we altijd wiegen of borstvoeding geven en nu kan ik hem gewoon in bed leggen en valt hij zelf in slaap. Hopelijk blijft het zo 🤞 ‘s nachts is nog heel afwisselend. Vrijdag op zaterdag heeft hij opeens doorgeslapen, zaterdag op zondag was dan weer om de 3u bij hem gaan en voorbij nacht weer doorgeslapen van 20u-7u. Hij is net uit sprong 5 en ik denk (en hoop) dat hij nu wat een nieuw ritme aan het zoeken is 🙈