9 Reacties
9 maanden geleden
Hier juist hezelfde, al paar weken harde buiken. soms meer als anders. ik werk ook nietmeer en doe het al rustig aan. gisteren bleven de harde buiken maar komen om de 10-15min, zonder pijn ofzo. dus ben eens naar het zh gegaan voor de zekerheid en aan de monitor gehangen. daarop duidelijk harde buiken te zien. hebben toen mijn baarmoederhals nagekeken die was toch verkort sinds 10 dagen geleden. erna hebben ze dan een wisser afgenomen van men hals om te kijken of er kans is op vroeggeboorte anders moest ik opgenomen worden voor longrijping. maar dat was inorde, hebben nu nog een urinecultuur genomen om een bmaasonsteking uit te sluiten. vrijdag terug op controle.
als de harde buiken echt kort opelkaar volgen zou ik toch eens laten onderzoeken.
9 maanden geleden
Reactie op LynnRmrs
Hier juist hezelfde, al paar weken harde buiken. soms meer als anders. ik w ...
Dankjewel voor je berichtje. Wat vervelend. Wel goed dat je toch eens bent gegaan. Ik heb gelukkig vanmiddag een afspraak in het ZH met vroedvrouw en ga het meteen aankaarten. Mag ik vragen hoe lang jouw baarmoederhals was? Wat goed dat je niet hoefde opgenomen te worden en dat ze het nu wel extra in de gaten houden. Maak je je erge zorgen? Dikke knuffel
9 maanden geleden
Reactie op Sssaarr
Dankjewel voor je berichtje. Wat vervelend. Wel goed dat je toch eens bent ...
mijn baarmoederhals was 10 dagen geleden nog 3cm en nu was het 2,5cm.. ik ben al gerust dat de baby inorde is en dat ik weinig kans heb op vroeggeboorte en geen ontsluiting heb. Dus dat doet al veel..
Nu ga ik maar proberen om nog meer te rusten.. wat ik eigenlijk al doe.. meer kan ik niet doen 😊
kaart het zeker maar aan deze middag ! hopelijk is ook alles inorde bij jou !
9 maanden geleden
Reactie op LynnRmrs
mijn baarmoederhals was 10 dagen geleden nog 3cm en nu was het 2,5cm.. ik b ...
Mijn bms wordt heel vaak gemeten (ik heb om de twee weken echo omwille v hematomen in 1e en 2e trim). Deze was altijd 3,6 en dan in 14 dagen naar 3,2 de laatste keer. Nu de gynaecoloog maakte haar hier niet druk in. Maar de schrik zit er wel in dat deze nu rapper verkort en zeker met die harde buiken. Ik durf niet extra op controle gaan omdat ik al zoveel ga.. maar gelukkig dan wel die afspraak met de vroedvrouw vanmiddag.
Haha, ‘nog meer rusten’ terwijl je het eigenlijk echt al veel doet, ik ken het. Maar je bent goed bezig!!! Ik wist niet dat ze kans op vroeg geboorte via een wisser konden checken. Wel goed, dat geeft je toch enige geruststelling. Veel moed!!
9 maanden geleden
Ik heb hier al een aantal weken hetzelfde. Is de 2de zwangerschap dus met een kleuter in huis is rusten wat minder evident.
Ik probeer wel wat minder te tillen maar is toch onvermijdelijk.
Ik ben een aantal weken geleden ook volledig onderzocht om te kijken of er een oorzaak is voor de harde buiken. Maar die is er niet. buiten te veel inspanning en te weinig ontspanning vermoedelijk.
Mijn bms is nog steeds in tact. Dus vandaar geen zorgen.
Mijn vroedvrouw heeft een goeie tip gegeven, metarelax in de avond omdat je baarmoeder een spier is en dat 'medicijn' spieren ontspant. De pil vorm verdraag ik niet maar ze heeft me de zakjes die oplosbaar zijn aangeraden. En ik merk wel verschil. En warmte leggen. Alleen mag het niet té heet zijn. Veel succes dames. Zou bij twijfel wel altijd contact opnemen met medisch bevoegden. Desnoods telefonisch overleg om al dan niet extra op controle te gaandeweg. 🍀
9 maanden geleden
Reactie op JJC
Ik heb hier al een aantal weken hetzelfde. Is de 2de zwangerschap dus met e ...
Dankjewel!!!
Moet extra heftig zijn met al een kleintje in huis. Goed dat alles ook goed gecheckt is! Ik neem ook metarelax maar enkel ‘s morgens en ‘s avonds.. mss logisch dat ik dan ‘s avonds meer last heb. Eentje d avonds ook zal wel geen kwaad kunnen zeker. Merci voor je berichtje 🥰
9 maanden geleden
zolang de harde buiken niet regelmatig zijn en geen pijn doen is er niks aan de hand, dan zijn het oefenweeen. mijn harde buiken begonnen pijn te doen op 31 weken. ik heb dan 5 dagen in het ziekenhuis gelegen om longrijping en weeenremmers te krijgen. het bleken dus kleine weeen te zijn en mijn baarmoederhals was op een week van 40mm naar 13mm gegaan. ik ben nu terug thuis maar bij regelmaat in de harde buiken of pijn die niet weggaat met paracetamol of warmte moet ik direct terug gaan.