12 Reacties

8 maanden geleden

Ik heb ook een geplande keizersnede. De vorige keer was het een spoed keizersnede. Dus de gang van zaken zal wel hetzelfde zijn alleen met meer voorbereiding en minder stress. 🙈

8 maanden geleden

Ik heb zowel een spoedkeizersnede gehad als een geplande keizersnede. Het is een heel andere ervaring. Bij een geplande gaat alles veel gemoedelijker. Er wordt veel meer tijd genomen en alles verloopt veel rustiger.

8 maanden geleden

Ik lees en hoor dat je moeilijk kan ademhalen en in paniek kan raken daardoor , wanneer de ruggenprik is gezet omdat je hersenen geen connectie meer kunnen maken met je onderlichaam. Ik krijg hier echt een beetje stress van aangezien ik al last heb van hyperventilatie En ook hoor ik hier en daar dat je veel kan trillen na de operatie met je benen en klappertanden. Hebben jullie dit ook ervaren?

8 maanden geleden

Reactie op noor2222

Ik lees en hoor dat je moeilijk kan ademhalen en in paniek kan raken daardo ...
Ik geen van deze dingen gehad. Ik denk dat de ruggenprik dezelfde is (Mss andere hoeveelheid) als bij een gewone bevalling. Dus denk niet dat je meer risico loopt op paniek of slechter ademhalen dan gewoon. Ik heb enkel een zoutoplossing moeten drinken voor voldoende zout, vocht en electrolyten te hebben. Dit smaakte vreselijk alsof je een hele boel zeewater binnen kreeg. Dit heb ik nadien in de recovery terug moeten overgeven. Maar dat was eruit en dan nergens nog last van gehad. Na de recovery werd ik naar de kamer gebracht waar mijn zoon en partner waren, dan heb ik borstvoeding gegeven en toen al direct een goeie nachtrust gehad. (was wel laat bevallen) Heb je een formulier/brochure ofzo gekregen van het ziekenhuis ivm keizersnede? Daar staan normaal de meest voorkomende klachten ook bij.

8 maanden geleden

Reactie op noor2222

Ik lees en hoor dat je moeilijk kan ademhalen en in paniek kan raken daardo ...
Het is inderdaad zo dat je bibbert, ik had dit over mijn hele lichaam, maar is ergens ook normaal want je hebt een operatie ondergaan natuurlijk. Dat is ook de reden waardoor je nadien even naar de ontwaakkamer gaat om op deze manier je zuurstofgehalte in je bloed terug op orde te krijgen, je temperatuur terug in orde te krijgen, stoppen met bibberen en het gevoel terug krijgen in je benen. Eenmaal alles in orde is daar kan je gewoon naar de kamer maar dat valt best wel mee. Is zoals ik zei ook normaal aangezien je een operatie ondergaat. Ikzelf heb niet het gevoel gehad dat ik ademmoeilijkheden had. Het is ook letterlijk je lichaam overgeven aan de artsen natuurlijk maar als je hen het vertrouwen geeft, komt dat allemaal goed hoor. Ik heb echt geen slechte ervaring gehad met de geplande keizersnede.

8 maanden geleden

Reactie op Marjolein102

Ik geen van deze dingen gehad. Ik denk dat de ruggenprik dezelfde is (Mss a ...
Oh dat is fijn om jouw ervaring te lezen. Heb je de zoutoplossing voor je keizersnede moeten drinken? Bij mij hameren ze erop dat ik echt nuchter moet zijn. Ik heb nog geen info folder gelederen. Ik krijg over 3 weken bij de vroedvrouw denk ik de meeste uitleg.

8 maanden geleden

Reactie op vLDeborah

Het is inderdaad zo dat je bibbert, ik had dit over mijn hele lichaam, maar ...
Oke goed om te horen! Bibber je vanwege de kou of is dat gewoon een veelvoorkomend is na een operatie? Weet jij hoelang je op de recovery kamer moet blijven? En mocht je na de operatie direct iets drinken/eten?

8 maanden geleden

Reactie op noor2222

Oh dat is fijn om jouw ervaring te lezen. Heb je de zoutoplossing voor je ...
Ik heb het in het operatiekwartier moeten drinken (was wel spoed keizersnede dus weet niet of dit anders is) Nuchter wil vooral zeggen dat er niets in je maag mag zitten voor de anesthesie. Water zou je tot 2u voor je operatie nog mogen drinken. Hoelang op de recovery is volgens mij afhankelijk van of je iets hebt of niet. Als je het rillen hebt zullen ze je pas nazr je kamer laten als dit gedaan is. Ik heb er max 1u gelegen. (exacte tijd geen idee) onze zoon was er om 20u uit, dan moesten ze nog dichtmaken en naar de recovery. Rond 21u hoorde mijn partner dat alles goed met mij was en 22u was ik op de kamer.

8 maanden geleden

Reactie op Marjolein102

Ik heb het in het operatiekwartier moeten drinken (was wel spoed keizersned ...
Oke super bedankt voor je reactie!

8 maanden geleden

Reactie op noor2222

Oke goed om te horen! Bibber je vanwege de kou of is dat gewoon een veelvoo ...
Ik denk dat de bibber eerder echt van de operatie zelf komt. Je lichaam moet ineens veel verduren, je verliest ook wel wat bloed en ik denk dat het puur daar van kwam. Ik weet niet meer hoelang ik op de recovery heb gelegen het leek wel een uur maar kan ook maar een halfuurtje geweest zijn. Is echt gewoon de tijd tot alles parameters terug ok zijn. En eenmaal op de kamer heb ik ook onmiddelijk terug mogen drinken en iets eten. Ik heb zelf geen zoutoplossing moeten drinken maar mij gaven ze de tip om Aquarius te drinken tot zo enkele uren voor de operatie...

8 maanden geleden

Reactie op vLDeborah

Ik denk dat de bibber eerder echt van de operatie zelf komt. Je lichaam moe ...
Aquarius is ook vocht en electrolyten Mss daarom als het bij mij met spoed was dat ik daarom zo iets moest innemen? 🤔🤷‍♀️

8 maanden geleden

Reactie op Marjolein102

Aquarius is ook vocht en electrolyten Mss daarom als het bij mij met spoed ...
Dat zou idd kunnen.