11 Reacties

8 maanden geleden

Dan moet jij beslissen of je antibiotica wil of niet tijdens de geboorte. Meesten gaan dit geven zonder je te vragen, maar weet dat het wel een keuze is.

8 maanden geleden

Gbs is een bacterie die vrij veel vrouwen hebben in de vagina. Zelf heb je er geen last van, maar je kindje kan het bij de geboorte wel krijgen en eventueel ziek worden. En voor een pasgeboren baby willen ze dit uiteraard vermijden. Bij de bevalling geven ze je gewoon antibiotica. Dat is alles, helemaal niets ernstig. Is vooral voor de verpleging/vroedvrouw om te weten als je binnenkomt om te bevallen dat ze iets geven.

8 maanden geleden

Reactie op Marjolein102

Gbs is een bacterie die vrij veel vrouwen hebben in de vagina. Zelf heb je ...
Vind het echt niet geruststellend allemaal, stel dat het allemaal zo snel gaat? Las ergens dat je het iets van een twee keer toegediend krijgt 🫤

8 maanden geleden

Als ik het goed herinner moet je als je positief test antibiotica nemen bij de bevalling of als de vliezen gebroken zijn, omdat er vanaf dan bacteriën bij de baby terecht kunnen komen. Denk dat het nu nog geen zin heeft iets te nemen van antibiotica omdat de baby nog beschermd zit en de baarmoeder goed afgesloten is nog. Alsook stel dat je nu negatief bent, kan het zijn dat je tegen de bevalling toch positief test omdat je het in die periode nog gevangen zou hebben. In jouw geval zijn ze nu al zeker dat je antibiotica zal moeten hebben, als je dat wenst. Wel bedankt me te herinneren aan de cozo app, ik had afgelopen vrijdag ook de test laten afnemen en zag nog nergens iets staan op het portaal van het ziekenhuis, maar op cozo wel! ☺️

8 maanden geleden

Reactie op chaima97

Vind het echt niet geruststellend allemaal, stel dat het allemaal zo snel g ...
Ik heb het vorige zwangerschap 1x toegediend gekregen. Lees dat het om de 4 uur zou gegeven worden via infuus. Ongeveer 10% van de baby's raken besmet (enkel op de huid) en daarvan raakt 1% van de kindjes ziek. Meestal hebben die kindjes ook ander complicaties en zijn ze dus al vatbaarder.

8 maanden geleden

Ik heb ook de GBS bacterie. Er wordt 2 keer antibiotica via infuus toegediend met paar uur tussen. Ik moet van mijn gynaecoloog meteen binnen gaan als mijn water breekt en als mijn weeën regelmatig zijn. Moest ik geen antibiotica krijgen omwille van geen tijd dan houden ze de baby de volgende uren en dagen heel goed in de gaten.

8 maanden geleden

hoelang heb je op de uitslag moeten wachten?

8 maanden geleden

Reactie op smeely

hoelang heb je op de uitslag moeten wachten?
Max 2 dagen

7 maanden geleden

Reactie op chaima97

Max 2 dagen
ook uitslag gehad en ik ben ook positief

7 maanden geleden

Reactie op smeely

ook uitslag gehad en ik ben ook positief
Heb me lopen stressen voor niets denk ik, ik zag op mijn bevallingsverslag in 2018 dat ik toen ook positief was. Had er niks van gemerkt toen 😅

7 maanden geleden

Reactie op chaima97

Heb me lopen stressen voor niets denk ik, ik zag op mijn bevallingsverslag ...
merk er ook niets van 😅 het enige wat ze zeggen is dat ik zo snel mogelijk moet komen als mijn water breekt, voor de rest maak ik mij geen zorgen. :)