12 Reacties

7 maanden geleden

Ik heb een paar dagen geleden een manuele borstkolf gekocht omdat mijn zoontje van nu 16 dagen heel veel honger heeft en ik hem niet continue aan de borst kan leggen. Ikzelf ben ook nog zoekende omtrent het kolven maar ben tot nu toe wel blij zo, ik zie hoeveel melk mijn kindje binnenkrijgt en dat stelt me ook meer op m’n gemak.

7 maanden geleden

Reactie op Ogmichnd

Ik heb een paar dagen geleden een manuele borstkolf gekocht omdat mijn zoon ...
Daar maak ik mij ook zorgen om, het lijkt alsof ze niet vol zit.. zit je wel goed met de productie?

7 maanden geleden

Ik kolf ook full time omdat mijn baby iets te vroeg is geboren wilt hij niet goed aanhappen. Op advies van de lactatiekundige beginnen met kolven. Nu full time kolven en elke keer meer dan genoeg. Hij krijgt telkens flesjes en zo kan de papa ook voeden. Of dit helemaal correct is geen idee, maar voor ons werkt het. Na 9 dagen zit hij al meer dan 300g boven zijn geboortegewicht. Dus zal wel goed zijn naar mijn gevoel 😊

7 maanden geleden

Het vraagt veel tijd é kolven en geven, ik kan het vergelijken met de 2 andere kindjes die ik gewoon flesje gaf. Ik ben blij dat ik afkolf en niet aanleg want soms moet ik beetje flesvoeding bijgeven, zo heb ik er goed zicht op

7 maanden geleden

Ik heb ook geklolft. Maar mijn productie was maar 60cc per keer. Uiteindelijk heb ik na 20 dagen opgegeven. Ik gaf kunst- en borstvoeding. Succes met het kolven! Je kan makkelijk bij de apotheek en of ziekenfonds je kolfapparaat huren. Zeker doen 😊 dan heb je een medelca symphony

7 maanden geleden

Als je echt full-time wilt kolven kan een handsfree kolf wel heel fijn zijn. Mijn schoonzus had er zo eentje en had een tweeling die prematuur geboren was waardoor aanleggen ook niet vlot verliep. Ze heeft tot 6 maanden kunnen geven via een fles en ze vond die draadloze kolf een grote meerwaarde omdat ze haar handen vrij hebt om haar kindje(s)te troosten en/of zelf nog gewoon rond kon lopen. Bij mensen op bezoek kon ze het ook nog gewoon achter haar bh steken en hoefde ze niet apart te gaan zitten. Er staan dan genoeg mensen te springen om een flesje te geven dus had ze ook af en toe haar handen vrij. Die toestellen zijn wat duurder maar als je een kunt lenen of 2e hands kan aanschaffen ben je voor de toekomst miss geholpen!

7 maanden geleden

Reactie op mamavpk1996

Als je echt full-time wilt kolven kan een handsfree kolf wel heel fijn zijn ...
Wat handig! Welke kolf gebruikte ze? 😊

7 maanden geleden

Mijn vrouw doet nu ook full-time kolven. Dit kwam doordat onze zoon een te lage Suikerspiegel had door het niet goed drinken aan de borst. Eerst begonnen met kolven met het toestel van het ziekenhuis. Productie ging al snel naar overschot, dus ideaal. Ik kan hem nu het flesje geven terwijl mijn partner kolft 🤩, als zij nog eens wil voeden kolft ze na het voeden. Werkt eigenlijk meer dan prima voor ons en hij doet hierdoor uitstekend. 😍

7 maanden geleden

Reactie op zeraser

Mijn vrouw gebruikt elvie stride, erg goed!

7 maanden geleden

Reactie op zeraser

Zij gebruikte Youha

7 maanden geleden

Reactie op mamavpk1996

Zij gebruikte Youha
Deze is wat goedkoper dan de Elvie ma ze doen allebei wat het moet 😁

7 maanden geleden

Ik fulltime medela handsfree echt top! De elvie raden ze enkel aan bij goeie melkproductie