Dag mama’s
Wat is jullie baby’s drink schema?
Mijn zoontje is nu 7 weken en weegt ongeveer 5400 gram.
Hij drinkt
7x 120 ml + 4 schepjes en bij 3 voedingen doe ik nog een schepje nutriton voor meer verzadiging.
Ik ben vandaag begonnen met de laatste voeding voor de nacht te verhogen naar 150 ml.
Want hij drinkt nog steeds om de 3 uur soms 3,5 uur.
En hoe is het bij jullie baby?
Hoi Noor
Onze dochter van bijna 4 weken drinkt ook al 120ml met 4 schepjes om de 3 a 4u. Wij geven haar pap naar haar behoefte. Ze is wel redelijk hongerig.
De onze drinkt nu overdag om de 3-5 uur en snachts laat hij er 7 uur tussen ongeveer. We maken standaard een flesje van 150 en savonds soms wat meer als hij daar behoefte aan heeft
Oké netjes! Misschien ga ik dat ook maar eens proberen. Kijken of t werkt � ...
Wat bij ons wel een verschil maakt is het laatste flesje van de dag
Ongeacht wanneer hij heeft gegeten, zal hij tussen 22 en 23 uur altijd een flesje krijgen, al is het maar 60.
We hadden bij ons gemerkt dat hij dan tot 5uur kon slapen in tegenstelling tot bvb om 21 uur laatste flesje dan is hij weer wakker om 2.
Na een tijdje vroeg hij zelf pas om 10 of 11 uur zijn fles ipv die 9 bvb
Succes in ieder geval, ik hoop dat jullie kindje snel doorslaapt!
Ons dochtertje is 8 weken en drinkt 6x 150ml soms drinkt ze alles op en soms laat ze wat staan. Overdag om de 3-4u. Snachts laat ze 1 keer 7,5u ertussen.
mijn jongen is nu 8weken en zijn avond fles rond 22 á 23u is meestal 150, in de nacht 1x 120 rond 3 á 4u.
in de ochtend rond 7 á 8u en de rest van de dag varieert tussen 120 en 150