10 Reacties

4 maanden geleden

Hey, Ik heb een zoontje van 9 weken en gisteren vond ik dus ook dat hij dorst had. Heb hem dan 60cc extra gegeven. En vandaag laat ik de flessen wat dichter op elkaar komen zodat hij minder dorst heeft.

4 maanden geleden

Ik bedoel dus naast zijn flesjesvoedingen ook wat extra water geven door de dag heen…

4 maanden geleden

Mij is gezegd dat water aan je baby geven onder de 6 maanden uit den boze is. Moedermelk of flesvoeding bijgeven mag wel, dan bv 20-30ml om de 'dorst te lessen' maar nooit puur water. Dan zouden ze gaan overhitten, omdat hun vocht-zout balans nog niet volledig ontwikkeld is ofzoiets.. en het is ook niet zo dat ze dan te veel gaan bijkomen in gewicht door die extra voeding. Want het vocht zweten ze terug uit en die energie verbruiken ze door het zweten enzo. Dus geen water voor 6 maanden maar voeding 🙏

4 maanden geleden

Reactie op AmeerahKimberly

Hey, Ik heb een zoontje van 9 weken en gisteren vond ik dus ook dat hij do ...
Hey, Oké slim! Geef je dan 60 ml enkel water of ook poeder erin?

4 maanden geleden

Reactie op DandelionSell

Mij is gezegd dat water aan je baby geven onder de 6 maanden uit den boze i ...
Ooh oké, wist nooit de reden waarom dat altijd gezegd werd. Ik hoorde altijd, anders komt je baby niet goed aan maar de mijne drinkt echt alles altijd op.

4 maanden geleden

Reactie op noor2222

Hey, Oké slim! Geef je dan 60 ml enkel water of ook poeder erin?
Met poeder gegeven, ging vlot binnen 😄

4 maanden geleden

Hey, Mijn vroedvrouw vertelde ook dat je 10ml water extra mag toevoegen dus ipv 150 ml met 5 schepjes, mag je 160 ml met 5 schepjes doen Water appart mag niet nee. Of uiteraard gewoon extra geven, voor eventjes is het niet erg zolang je kleintje maar niet uitdroogt. wanneer mag water alleen wel? als je met vast voeding begint, mag je kleintje wel na een potje wat water, enkel en alleen als je kleintje geen melk daarbij heeft. Dus of potje met daarna melk (omdat die het potje niet wilt opeten bvb) of potje en daarna beetje water (als het potje wel volledig op is voor het vocht bij te krijgen.) Wij beginnen zelf met 4 maanden aan vaste voeding. En hebben deze uitleg al gekregen van de vroedvrouw en kind en gezin 😊

4 maanden geleden

Idd geen puur water geven. De nieren van een baby onder de 6 maanden zijn hier nog niet klaar voor. Wel extra flesje melk geven mag of iets meer water in flesje maar met zelfde aantal schepjes poeder. ☀️

4 maanden geleden

Niet enkel water geven dus. Je kan wel meer flesvoeding geven dan normaal bv 160 of 170cc ipv 150 als je ziet dat hij veel dorst heeft .

4 maanden geleden

Bedankt dames! Ik heb het vandaag zo gedaan. Ipv 150 per voeding geef ik 120 plus 4 schepjes en de andere 30 ml met 1 schepje geef ik steeds slokjes van (binnen het uur na ik t heb gemaakt want anders is t natuurlijk niet meer goed)