9 Reacties

4 maanden geleden

Ik kan je geen antwoorden bieden helaas maar kan je wel zeggen dat het bij mijn zoontje ook een hele zoektocht is geweest en hij uiteindelijk is overstapt op deze melk. Ook bij ons een wereld van verschil! Alleen ging de eczeem nooit helemaal weg. We zijn toen naar de dermatoloog gegaan en dit heeft enorm geholpen! Ik zou dit zeker aanraden uit eigen ervaring:)

4 maanden geleden

Geen ervaring hiermee maar vaak uit een intolerantie zich met exzeem of andere uitslag op de huid. Ons zoontje heeft een lactose intolerantie (weet niet of dit nu bijna hetzelfde is als koemelkintolerantie) maar hij krijgt al van dat hij 5 weken is geitenmelkpoeder ipv koemelkpoeder. Dit werkt super goed bij hem, ook de pediater was hier een voorstander van dit is lichter verteerbaar dan koemelk. Misschien is dit een optie? Wij gebruiken het merk Babybio Caprea.

4 maanden geleden

Geen ervaring met eczeem maar onze dochter heeft ook KMA +reflux en wij gebruiken nu novalac aminova.

4 maanden geleden

Bedankt allemaal voor de reactie! Ondertussen zijn we ook al een 3 tal weken overgeschakeld naar novalac aminova en qua buikkrampen is dit bijna tot volledig weg, gelukkig ! Zijn huid is al beter maar niet hoe het zou moeten zijn. Pediater denkt dat dit los staat van de voeding maar weet het ook niet zeker. Dermatoloog kunnen we idd eens proberen 😊

4 maanden geleden

Reactie op Little Blue

Ik kan je geen antwoorden bieden helaas maar kan je wel zeggen dat het bij ...
Wat heeft de dermatoloog dan gedaan want we hebben al een speciale creme gekregen van de pediater, die dermatologen ook voorschrijven obv vaseline en amandelolie,..

4 maanden geleden

Eczeem of uitslag is vaak een uiting van iets binnen in wat niet goed is en dan vooral de darmen. Ik zou dit eerder aanpakken, een dermatoloog gaat het symptoom bestrijden(de eczeem zelf) maar niet de oorzaak. Gebruik je pro biotoca druppels? Zoals bactiol of Vitals? Zeker aan te raden.

4 maanden geleden

Reactie op LiesbethV90

Eczeem of uitslag is vaak een uiting van iets binnen in wat niet goed is en ...
Hij neemt al een 2de kuur van bactiol. De pediater zei om dan maar te blijven geven zolang hij er goed bij is. Dat vind ik maar een raar antwoord omdat ze eerst zeiden dat het een kuur is. Denk niet dat het de bedoeling mag zijn om dit maanden na elkaar te geven, toch ?

4 maanden geleden

Reactie op KCH1

Hij neemt al een 2de kuur van bactiol. De pediater zei om dan maar te blijv ...
Voor zover ik weet kan je dit zeker blijven geven, zal alleen maar de darmen ten goede komen. Ik gebruik bactiol (op aanraden van mijn osteopaat) al vanaf 32w zwangerschap tot en met nu (m'n zoon is 12 weken) , ik blijf het voorlopig ook gewoon geven.

4 maanden geleden

Reactie op KCH1

Wat heeft de dermatoloog dan gedaan want we hebben al een speciale creme ge ...
Wij hebben uiteindelijk cortisone moeten smeren omdat niets anders hielp 😬 De eczeem komt bij ons zoontje grotendeels door allergieën in voedsel (opgelost door de novarice) maar ook door factoren buiten af die helaas niet op te lossen zijn door verandering in voeding. In ons geval zou je osteopaat dus geen gelijk hebben en is het wel de juiste voeding maar speelt er jammer genoeg meer mee dan voeding alleen.. kan bij jullie natuurlijk anders zijn.