7 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb flesjes van Avent. De eerste keren kreeg mijn dochtertje de fles toen ik niet in de ruimte was. Blijkbaar kan dit helpen.

4 maanden geleden

Wij gebruiken flesje van dr brown om afgekolfde moedermelk te geven. Deze accepteerde onze dochter meteen. Maar we zijn wel begonnen rond 7 weken.

4 maanden geleden

Rond 7 weken begonnen met flesgewenning en wij gebruiken difrax

4 maanden geleden

Op aanraden van de vroedvrouw hebben wij Lansinoh flesjes en spenen. Blijkbaar zouden deze het beste zijn in combinatie met borstvoeding en de minste verwarring veroorzaken. De moeite om eens te proberen? Ik hoorde nog al van mama's in mijn buurt dat het daar wel mee lukte omdat die zuigtechniek heel erg gelijkaardig is. Alvast heel veel succes!

4 maanden geleden

Wij gebruiken ook lanisnoh flesjes op aanraden van vroedvrouw en gynaecoloog. Ons zoontje is 4 maanden en krijgt ook nog steeds borstvoeding. Wij geven 1 keer per dag een flesje met gekolfde melk. Wanneer we dit enkele dagen niet gedaan hebben gaat het ook weer moeilijker. Maar met wat geduld en een beetje duwen op de speen zelf zodat hij de melk in de mond krijgt lukt het wel. Ons zoontje wilt trouwens ook geen fopspeen. Succes !

4 maanden geleden

Prelogopedist hier! Veel ervaring met flesweigeren en ook bij onze eigen dochter. Honger zorgt ervoor dat er meer zuigreflex is. Oefenen als er veel honger is, eventueel 1x wat langer wachten om te voeden. Melk moet echt goed warm zijn 40-45 graden. Qua fles werkt de lansinoh het best bij flesweigeraars. Ons dochtertje krijste bij het zien van de fles en nu neemt ze de fles zonder privéleven. En anders snel een prelogopedist inschakelen! Hoe vroeger hoe meer succeskans dat het nog lukt.

4 maanden geleden

Reactie op edrycker

Prelogopedist hier! Veel ervaring met flesweigeren en ook bij onze eigen do ...
Oh ja en dagelijks onderhouden best