13 Reacties

3 maanden geleden

Hoe oud is je kindje? Ik doe 's morgens en 's middags het slaapzakje aan voor een dutje in haar bedje. In de namiddag is het een dutje onderweg, in de draagzak of in de wandelwagen. Mijn dochtertje is nu 18 weken en nu pas beginnen de dutjes in bed een beetje te lukken. Als het niet ging, dan liet ik het slaapzakje aan, maar sliep ze in mijn armen. Plots was ze ermee weg.

3 maanden geleden

Wij doen ons zoontje zijn slaapzak aan voor zijn middagdutje en wiegen hem eerst even zodat hij moe wordt. Dan leggen we hem in zijn bedje en meestal slaapt hij 1u30/2u. ‘s morgens en in de namiddag doet hij korte dutjes in onze armen of in zijn park.

3 maanden geleden

Wij hadden exact hetzelfde probleem. Ik zeg niet dat hij telkens een lange dut doet maar ervoor werd hij telkens na een kwartier a half uur wakker. En nu durft hij een dutje van 2u te doen. Dan kan ik het ook beter plaatsen als zijn volgende dutje maar een half uur is. Is echt de eerste slaapcyclus en dan wakker worden. Het beterde nadat we hem om zijn buik weglegde. Hij kon al zeer snel zijn hoofdje optillen dus had ik hier geen bang voor. We deden het op jongere leeftijd 2,5 maanden dan ook enkel in ons bij zijn overdag.

3 maanden geleden

Reactie op MamaVanEenWondertje

Hoe oud is je kindje? Ik doe 's morgens en 's middags het slaapzakje aan v ...
4 maandjes

3 maanden geleden

Bij ons was dit ook. De enige optie was wiegen wiegen wiegen... Wij hebben een methode gezocht want het was niet meer houdbaar. Hij sliep tot maar 3u per nacht ook... Wij hebben het boek slaap baby slaap ontleend uit de bibliotheek en zijn daarmee aan de slag gegaan op zijn 4 maand. We kozen een methode uit het boek en we gebruiken deze nu 17 dagen. Na 3 dagen was er al een verschil en na 1 week zeker. Nu doet hij 3 dutjes per dag dag. Ochtend max. 1uurtje (meestal 30 min of 45 min). Smiddags doet hij een dutje van 1u30-2u en savonds voor 17u!! een dutje van max 45 min! Om 19u in bed tot sowieso 6u30 laten liggen. Hij slaapt met white noise en slaapzakje. Ook overdag. Overdag laten we hem nog altijd in het licht en beneden slapen zodat hij niet alleen gewoon is aan de donker. Snachts slaapt hij in eigen kamer. Ons ritueel is altijd hetzelfde en overal toepasbaar. White noise aan, pamper versen, slaapzak aan, neerleggen om te slapen.

3 maanden geleden

Reactie op lauradv007

Bij ons was dit ook. De enige optie was wiegen wiegen wiegen... Wij hebben ...
Mag ik vragen welke methode jullie gekozen hebben? Wij hebben het boek ook

3 maanden geleden

Reactie op LindeMeirlaen

Mag ik vragen welke methode jullie gekozen hebben? Wij hebben het boek ook
Wij kozen de methode gecontroleerd laten wenen. Dit is heel effectief maar heel lastig als ouder om ke baby te horen huilen... bij ons was het zelfs krijsen. Eerste keer weende ik zelfs mee 😅. Gelukkig deed ik het samen met mijn partner. Bij die methode is er een tabel met allemaal intervallen die opbouwen in minuten. Je kan die toepassen hoe je wil naargelang je kind. Wij gebruikten de eerste interval gedurende 2 dagen en vervolgens de 2de interval. Die gebruikten we ook 2 dagen achter elkaar. We zijn qua intervallen ook niet verder gegaan omdat we bij hem gemerkt hebben dat 10' huilen meer dan voldoende is en hij hier niet aan komt. Hij viel na enkele dagen al snel stil op 5' . De intervallen zijn een richtlijn die je dienen te helpen maar zijn afhankelijk van kind tot kind.

3 maanden geleden

Reactie op lauradv007

Wij kozen de methode gecontroleerd laten wenen. Dit is heel effectief maar ...
Vrienden van ons hebben het ook met succes toegepast. Wij twijfelen omdat ik het nogal snel moeilijk heb als hij weent… misschien toch maar eens proberen en zien hoe het loopt

3 maanden geleden

Reactie op lauradv007

Wij kozen de methode gecontroleerd laten wenen. Dit is heel effectief maar ...
En hebben jullie dan ook het tutje weggenomen?

3 maanden geleden

Het zal inderdaad niet makkelijk zijn. Met je partner samen zal het wel lukken. Geef het tijd. En ja.. je zal wsl mee wenen maar weet dat het daarna makkelijker wordt!

3 maanden geleden

Reactie op lauradv007

Bij ons was dit ook. De enige optie was wiegen wiegen wiegen... Wij hebben ...
Maak je je kleintje wakker als hij langer slaapt dan vb 1 uur s morgens of 45' id namiddag? We hebben ook moeite soms om de namiddagdut voor 17u te laten doorgaan... Zitten ook op 3 dutjes hier.

3 maanden geleden

Reactie op Clie

Maak je je kleintje wakker als hij langer slaapt dan vb 1 uur s morgens of ...
Ja we houden ons er wel aan. Het lijkt zielig maar hebben het al geprobeerd om hem te laten slapen als hij slaapt, maar dit is voor hem echt nadelig voor snachts. En als hij de ochtenddut langer dan 1u doet, gaat zijn middagdut heel slecht en is die heel kort.. misschien dat dit bij jou niet zo is. Je kan het ook uitproberen :)

3 maanden geleden

Reactie op Clie

Maak je je kleintje wakker als hij langer slaapt dan vb 1 uur s morgens of ...
We zorgen ervoor dat hij ten laatste om 12u30 aan zijn middagdut begint. Zo lukt het meestal om hem tegen ten laatste 16u10 zijn laatste dut te laten doen waardoor hij zeker wakker is om 17u