Sinds de geboorte (20 april 2024) heeft onze dochter al een verstopte neus. Toen we nog in het ziekenhuis waren werd haar neusje voor iedere voeding gespoelt en uiteindelijk heeft de kinderarts ook nisevine baby voorgeschreven. Na 5 dagen was het verschil dan ook groot.
Daarna ging het een periode goed met haar neus. Maar sinds juli is het weer helemaal omzeep. Haar neus is verstopt, als ik spoel (vaak 2 tot 3 pippetjes fysiologisch water), komt er meest een lange sliert doorschijnend snot uit. Als deze eruit is kan ze er vaak ook weer tegen tot de volgende voeding (3u - borstvoeding) of langer. Overdag heeft ze er minder last van dan s nachts maar soms is hier ook geen lijn in te trekken.
Wat hebben we al geprobeerd: geen airco, geen ventilator, flucid-poeder, hoofdeinde van het bed hoger,...
Ook zijn we al bij een osteopaat geweest en heb ik dit probleem verleden week nog eens aangehaald, maar omwille van vakantie kan ik even niet bij haar terecht. Aanstaande dinsdag ga ik ook een luisteren bij een homeopaat.
Onze huisarts gokt op mogelijks verborgen reflux en gaf het advies om gaviscon 1 week uit te proberen. Echter ben ik niet zo een voorstander om maar wat medicatie uit te proberen op zo een jonge leeftijd (nu 19 weken).
Hebben mensen hier ervaring mee?