6 Reacties

5 maanden geleden

Wat is juist het voordeel van zo een mixer? Wij draaien het flesje rond en lost prima op

5 maanden geleden

Reactie op LindeMeirlaen

Wat is juist het voordeel van zo een mixer? Wij draaien het flesje rond en ...
Ik heb problemen met gelilact

5 maanden geleden

Reactie op janackx

Gebruik je kokend water of lauw water? Ik had begrepen dat je gelilact of Johannes broodpitmeel eerst met een een beetje kokend water mixen dus schudden in de fles zodat het goed oplost en dan het resterende lauwe water erbij met de melkpoeder of borstvoeding en dan weer goed schudden. Even laten staan met de dop open zodat de lucht wat uit gaat.

5 maanden geleden

Gelilact loste niet goed op bij ons tot ik door had dat je het best eerst bij je poeder doet en dan poeder schudden, en dan geheel pas mengen met water

5 maanden geleden

Hier wordt haar voeding ingedikt met Gelilact. Ik maak 's morgens alle poedermelkhoeveelheden klaar in een verdeeldoosje. Hierbij doe ik al de hoeveelheid Gelilact. Wanneer ze moet drinken giet ik gewoon de juiste hoeveelheid water in haar flesje en doe ik de gemengde poeder erbij. Ik schud wel en draai dan alles eventjes los om overtollige lucht te verwijderen. Ik gebruik wel de flesjes van MAM, die vind ik daar het meest geschikt voor. Geen klontertjes, geen lucht,... lukt perfect zo. Ik had een specifiek mixertje voor melkvoeding, maar schudden werkt altijd nog beter. Met mixen maak je ook lucht, dus dit komt op hetzelfde neer.

5 maanden geleden

Reactie op janackx

Ik doe kokend water met gellilact in de blender en dan op hoogste snelheid even. Dit voor de hele dag en dan in de koelkast. Na 5 minuten zijn de luchtbellen er uit.