6 Reacties

5 maanden geleden

Onze dochter heeft dat ook vaak. Ik denk dat ik onze vroedvrouw, k & G en in het ziekenhuis aan hun hoofd heb gezaagd met de vraag of dat erg is en hoe dat komt. Baby's hun middenrif en darmen zijn nog niet volledig gewend aan zelf te eten. Hierdoor zijn ze gevoelig aan de hik. Dit zou er op latere leeftijd moeten uitgaan. Ik vermoed 6 maanden omdat ze dan vaste voeding en water ook krijgen. Dit omdat hun darmen al verdee gerijpd zijn. Dat maakt niet uit dat wij mama's het maar zielig vinden als ze zo hikken. 🥰

5 maanden geleden

Dankjewel voor de informatie, ik vond het een beetje lastig voor hem, maar ik ben blij dat het weg gaat bij oudere leeftijd. 😘

5 maanden geleden

Als aanvulling op Yentl24: het kan ook zijn dat je baby'tje een gespannen middenrif heeft door de bevalling. Bij ons zoontje zijn we eens naar de osteopaat geweest voor een check-up. Sindsdien heeft hij veel minder vaak de hik. We kregen ook oefeningetjes mee doe we konden doen. Een bezoek aan de osteopaat kan dus ook helpen.

5 maanden geleden

Reactie op nathaliemaes12

Dankjewel voor de informatie, ik vond het een beetje lastig voor hem, maar ...
Ja dat is ik snap je volledig. Ze lijken zo klein en fragiel als ze dan de hik hebben zou je gelijk willen helpen. Bij ons werkt het wel om een tut te geven wanneer ze dit heeft. Wat praten, zingen of een muziekje opzetten word ze gelijk rustig van. Misschien helpt dat ook voor jou🥰

5 maanden geleden

Reactie op Lana92

Als aanvulling op Yentl24: het kan ook zijn dat je baby'tje een gespannen m ...
Ja de vroedvrouw raade sws aan om rond 6w een bezoek te brengen aan osteopaat. Ook al denk je dat het niet nodig is kan altijd helpen

5 maanden geleden

Reactie op Yentl24

Ja dat is ik snap je volledig. Ze lijken zo klein en fragiel als ze dan de ...
Ik steek ook vaak zijn tutje in zijn mondje en vrijf dan vaak over zijn buikje dat helpt ook soms 😊