3 Reacties
4 maanden geleden
Ik herken het helemaal. Ik heb lange tijd 7x per dag gekolft, want River drinkt echt niet genoeg aan de borst om voldaan te zijn. Maar omwille van vermoeidheid ben ik minder beginnen kolven en kan ik zijn vraag maar nipt bijhouden... Wij zijn de voorraad uit de diepvries beginnen gebruiken om de tekorten aan te vullen waar nodig. En sinds vandaag gestart met 2 voedingen te vervangen met flesvoeding, zodat wat ik kolf kan dienen voor de overige momenten zonder tekorten te hebben.
De tweestrijd is hier ook, maar ik voel me evengoed slecht wanneer ik merk dat ik niet voldoende melk kan geven 🫤 Dus ik heb me erbij neergelegd dat het beter is voor mijn zoontje.
4 maanden geleden
Mijn lichaam heeft zichzelf afgebouwd, op den duur had ik zelf niks meer en had ik geen andere keuzen dan flesvoeding te geven...
Was bij het begin half fles en half bv (kon maar 400ml afkolven per dag en aanleggen ging niet voor mijn zoontje)
Uiteindelijk bij moeten neerleggen dat het absoluut niet meer ging en na lang huilen er mee kunnen leven
Wat je nog kan proberen is van die borstvoedings thee of kruidpilletjes, misschien helpen die voor jou, bij mij zelf helaas geen effect gehad 🤷♀️
4 maanden geleden
Ik heb van in begin geen geweldige productie. Ben wel een fulltime kolfmama. Maar door de hulp van medicatie en specifieke kolfmethodes , en 2 flesvoedingen per dag lukte het mij wel om mijn kindje 80% van de tijd mamamelk te geven. Maar nu drukt hij Maar 5 voedingen en slaapt hij snachts door en drinkt hij 180ml. Dat lukt me niet om dat te volgen. Hij is nu ook 3 maand dus heb me voorgenomen niet te stressen en gwn af te bouwen en over te gaan op flesvoeding voor de volle 100%. De belangrijkste voeding heeft hij gehad