18 Reacties
2 maanden geleden
Hey, mijn zoontje is 4,5 maand en we hebben echt 0 schema.. We probeerde een schema maar dat werkte helaas niet voor ons. Hij krijgt enkel nog melkvoeding, omdat hij een koemelkallergie heeft en vaste voeding nog niet lukt. Hopelijk lukt het volgende maand en hebben we dan hopelijk een betere dagindeling. Ik kijk daar soms wel naar uit..
Benieuwd naar jullie dagindeling 😊
2 maanden geleden
Heey heeyy , mijn kleine meid ik volgende week 5 maand en sinds deze week met overleg van pediater eten aangepast.
Ze drinkt elke ochtend tussen 6 u 30 en 7 uur haar fles ze staat vanzelf op rond 6 u 20 peestal dan eerst goeiemorgen zeggen en knuffeltijd en spelen en dan haar verversen en flesje van 210 ml en 7 schepjes dus dat komt op 235 ml . Dan in de liddag om 11 uur eet ze groentepap 200 gram met water en om 15 uur is het 200 gr fruitpap en water en rond 19 u 19 u 30 drinkt ze weer een fles van 235 ml . De overdagdutjes heb ik niet echt een schema in gewoon 8k zorg dat ze rond 12 uur in bed ligt voor haar middagdutje en dit is meestal 1.5 uur a 2 uurtjes.
En na haar fles savonds valt ee meteen in slaap dus rond 20 uur 30 is ze vertrokken naar droomland tot 6 uur en een beetje .😊
Grtjss
2 maanden geleden
Zoontje van 20 weken en gaat vanaf volgende week naar de onthaalmoeder. Ze zei mij dat zij zal zorgen voor structuur 😅 want momenteel is alles op vraag. Ze heeft me wel goede tips gegeven tijdens zijn wenmomenten.
2 maanden geleden
Weekend : flesje 120 om 6u. Slaapt hij weer in tot 8u en dan terug flesje van 180. Opstaan en wat spelen enzo meestal tussentijds dutje in schommelstoel of park. Rond half 12 patatjes 150g en beetje water en 12u bed in. Wakker tegen half 2 2u en dan terug wat spelen of uitstap. Dutje tussendoor. Dan fruitpap rond 15.30u (150g) en beetje water dan. Meestal tegen 17u weer dutje tussendoor in de buggy, autostoel of park ofzo. Hangt af van de activiteit van de dag. Rond 18u weer 120ml melk. Rond 19.30u bad in en 20u flesje van 180ml en bedje in. Ons vriendje slaapt nu door. Week stat hij om 6u op en krijgt hij de kleine fles van 120 en om 8u de fles van 180 en gaan we naar de opvang. Na de opvang gaat ons routine ook weer verder zoals anders.
2 maanden geleden
Ons kleintje (20 weken) gaat over 2 maanden naar de opvang en daar word op vraag gekeken
Dus tot die tijd sta ik op als hij wakker word (7uur soms 8) Dan flesje, uurtje spelen en dan een groot dutje van 1 tot 2 uur.
Dan weer wakker en "ontbijt" van fruitje en de rest flesje
2 uurtjes spelen (boekje lezen, rollen, park, buiten etc.) Dan dutje van 30 min
Weer +-1uur spelen dan groenten hapje en opvullen met fles, dan weer dutje van 30 min en dan is het zo een loop tot 7 uur savonds wanneer hij klaargemaakt word voor bedje
2 maanden geleden
Onze kleine hier is nu 18 weken, wij werken niet met een vast schema maar volgen meer wat hij aangeefr.
opstaan is meestal tussen 6.30 en 7.30, eten is elke 3 of 4 uur behalve snachts laat hij er langer tussen, soms6 of 7 uur.. dat is alleen nu weer even anders denk dat hij aan sprong 4 zit dus vraagt hij eerder.
Hij krijgt meestal flesjes van 180ml+6 maar merken dat hij precies sneller weer honger heeft dus gaan we het nu overdag verhogen naar 210+7. Zijn nog niet begonnen met groente of fruitpap .
Bedtijd is weer een beetje afhankelijk vanaf wanneer hij moe begint te worden, ik probeer hem wel altijd tussen 18h30 en 20h00 naar bed te doen.
2 maanden geleden
Hallo
Hier gaat het ongeveer zo: opstaan tussen 6u30-7u
Flesje 7u
Dutje 1: 9u-10u
Groentepap + flesje: 10u30-11u
Middagdut: 12u-14u
Flesje: 14u30
Dutje 3: in bed of onderweg 16u-17u
Flesje: 18u30
Bedje: 19u
Ons kindje is nu 18 weken. Drinkt ‘s nachts ook nog 1 flesje als hij hier om vraagt
Wij hebben ons gebaseerd op het boek slaap baby slaap. Dutjes lopen sindsdien veel vlotter, hij slaapt wel nog niet door 😊
2 maanden geleden
Reactie op LiesbethV90
Onze kleine hier is nu 18 weken, wij werken niet met een vast schema maar v ...
Idem hier tss 18u30 en 20u naar bed… afhankelijk van zijn voedingen overdag. Hier meestal ook 3-4u tussen al is het vaker 3u. Momenteel ook nog flesjes van 180ml met 6 schepjes. Lukt niet echt om op te hogen owv reflux.
2 maanden geleden
Reactie op AmeerahKimberly
Hey, mijn zoontje is 4,5 maand en we hebben echt 0 schema.. We probeerde e ...
Komt zeker goed! Vooral zijn ritme volgen en niets forceren 😊 hier ook begonnen met groentenpap en initieel ging het moeizaam, dan een week gestopt en herbegonnen en nu lijkt hij wel vertrokken zo. Alleszins niets forceren, het zal wel vanzelf komen als hij er klaar voor is 😊
2 maanden geleden
Ons meisje is 18 weken schema die ik nu volg is
6u-6u30 opstaan (is meestal wel zelf wakker en omdat het ook zo is voor de creche (start deze week halftijds met creche, ik start met werken een week erna)
Flesje van 180/6 aanbieden drinkt wat ze wilt maar zelden op.
Dan rond 7u30 8u doet ze nog een dutje maar hoe lang dat dutje is is nooit gelijk 😂
Een 2e fles rond 10u30 en dan blijft ze weer even op en slaapt ze weet even wat ze wilt.
Een 3e fles rond 14u30 en dan probeer ik ze wel tegen 15u in haar bedje boven te leggen dus 1 dut in haar kamer. Dan mag ze blijven slaprn tot 17 -17u30.
18u -18u30 is haar 4e fles daarna blijft ze bij ons beneden, doet ze nog een dutje en tegen 21u30 gaan we naar boven pyjama, tummy time, insmeren (bad dag om de dag) en dan laatste flesje tegen 22u soms eerder 🤭. En dan slaapt ze tot 6 :) gebeurde dat ze eens wakker wordt 4u of 5u maar ze vindt zelf haar slaap meestal terug 🍀.
In de creche moet ze tot 6maand ook beneden slapen tussen de kindjes dus vandaar doen we zoveel mogelijk dutjes nog beneden in het lawaai (tv,radio, koken,hond, kat, gebabbel) 🤭
2 maanden geleden
Reactie op sg94
Hallo
Hier gaat het ongeveer zo: opstaan tussen 6u30-7u
Flesje 7u
Dutje ...
Hey, dat is dus een beetje onze dagindeling. Laat je hem slapen bij de dutjes? Of maak je hem wakker, en hou je je aan je schema?
2 maanden geleden
Mijn zoontje is vandaag 5 maanden 😁 Wij volgen zijn schema... Melkjes (150+5) zijn elke 3 a 4u. En dutjes doet hij tussendoor. Sinds kort probeer ik voor 's middags wel 1 grote dut in zijn bedje te doen zodat hij wat langer slaapt. Deze dinsdag zijn we met zijn eerste oefenhapjes gestart 🫣 Hij weet nog niet goed wat hij ervan moet vinden 😆