11 Reacties

6 maanden geleden

Onze zoon is ook sinds vandaag 3 weken oud. Wij staan meestal op rond 7u/8u en dan is hij 2u wakker. We leggen hem eerst eventjes bij ons in bedje om wat wakker te komen. Daarna leggen we hem in het parkje om te spelen. We tonen hem zwart/wit afbeeldingen en geven hem een rammelaar. Hij kan dan ook eventjes rond kijken.

6 maanden geleden

Reactie op livinia36

Onze zoon is ook sinds vandaag 3 weken oud. Wij staan meestal op rond 7u/8u ...
Geven jullie dan voeding op vaste tijdstippen? Wij geven voorlopig om de 4u flesjes. Maar de uren wisselen per dag omdat ze snachts mag doorslapen waardoor ze op verschillende tijdstippen wakker wordt

6 maanden geleden

Reactie op chloe2024

Geven jullie dan voeding op vaste tijdstippen? Wij geven voorlopig om de 4u ...
Wij geven enkel voeding op vraag, niet op vaste tijdstippen. Overdag drinkt hij om de 2u ongeveer 60ml/90ml en 's nachts 120ml 2 keer per nacht.

6 maanden geleden

Onze zoon is sinds vandaag ook 3 weken, en ik heb hetzelfde gevoel als jou. Ik vind het moeilijk om hem wakker weg te leggen in het park of in zijn nestje omdat ik het gevoel heb dat ik dan bij hem moet zijn en hem moet bezig houden. Hebben ze bij jullie ook moeite om in slaap te komen na de wakker tijd? Soms heb ik het gevoel dat hij daarna overprikkeld is.

6 maanden geleden

Reactie op LiesbethV90

Onze zoon is sinds vandaag ook 3 weken, en ik heb hetzelfde gevoel als jou. ...
Onze dochter is gisteren wakker geweest van 16u tot 22u. Nog nooit zolang wakker geweest, anders hebben wij geen moeite om haar in slaap te krijgen. Meestal valt ze in slaap na haar flesje? Hebben jullie veel wakkertijden?

6 maanden geleden

Reactie op chloe2024

Onze dochter is gisteren wakker geweest van 16u tot 22u. Nog nooit zolang w ...
De wakkertijden verschillen echt maar wordt nu wel wat meer en langer merken we. Na het drinken valt hij dan meestal wel in slaap als we dit doen nadat hij lang wakker is geweest. Tis soms nog een beetje zoeken he 😊

6 maanden geleden

Ik heb een tweeling van 6weken en ons schema is momenteel 7:15 pamper veranderen en flesje 7:30-7:45 knuffelen 7:45 tot 8 pyjama uit, kleren aan (en bij kaka terug pamper). 8 tot 8:30 ongeveer in park (vallen dan meestal in slaap tot het volgende flesje) (tijd voor mij om op te ruimen) 10:15 terug pamper en flesje erna terug 15 min knuffelen & erna tummy time onder een speelboog hierna gewoon wat liggen onder de speelboog. Hierna pamper en in bedje (tijd voor mij voor mij snel op te frissen of te douche) 13:15 terug pamper en flesje +vit d druppels, hierna terug 15 min knuffelen hierna ga ik meestal met hun wandelen in de buggy (ik ga terwijl naar de winkel, ze vallen meestal in slaap). Zo kan ik rustig alles uitpakken en verder wat opruimen en als er nog tijd is een serie kijken. 16:15 pamper flesje & knuffelen nu iets langer tot 17u ongeveer dan badje en pyjama aan (vallen hierdoor in slaap zodat de papa en ik rustig kunnen eten (de papa kookt terwijl ik hun in bad zet). Hierna (19:15)terug pamper, flesje, knuffelen,… om 20u breng ik hun naar boven in hun bedje (tijd voor mij en de papa om samen tv te zien , te praten,…) om 23:15 geef ik nog een laatste flesje om de 3uur in de nacht is het om de 4uur .. als ze vroeger dorst hebben verspringt het uur natuurlijk , maar dat is momenteel zo wat het schema dat ik hanteer ;)

6 maanden geleden

Reactie op (Sabrina) NinaMichiels

Ik heb een tweeling van 6weken en ons schema is momenteel 7:15 pamper vera ...
22:15 moest dat zijn en ik ontbijt om 7u en lunch is onderweg naar de winkel 🙈 mijn eet momenten moet ik beter inplannen maar ik heb precies te weinig uren in 1 dag 🙈😂

6 maanden geleden

Reactie op (Sabrina) NinaMichiels

Ik heb een tweeling van 6weken en ons schema is momenteel 7:15 pamper vera ...
eeu wow 😅 is dat elke dag dan exact hetzelfde? Hier leven we vooral op het ritme van de baby 😬

6 maanden geleden

Reactie op chloe2024

Geven jullie dan voeding op vaste tijdstippen? Wij geven voorlopig om de 4u ...
Wij geven niets op vaste tijdstippen. Is allemaal volgens vraag van onze zoon. Doordat hij zodanig rap groeit en nu al volgroeid is uit het maatje 56 aan 3 weken, moeten wij ons constant aanpassen. Sinds gisteren dronk hij nog 90ml om de 1u30 en nu pas 120ml om de 2u.

6 maanden geleden

Reactie op LindeMeirlaen

eeu wow 😅 is dat elke dag dan exact hetzelfde? Hier leven we vooral op het ...
De uren veranderen soms is met 15 minuten (als ze vroeger dorst hebben, geef ik natuurlijk vroeger de fles en als ze nog slapen laat ik ze slapen ). sinds 2 dagen slapen ze ‘s nachts 5u30 aan een stuk dus alles is ondertussen wat opgeschoven. Maar ik heb in het begin ook geen schema gehad, maar na een tijdje was dat zo gevormd door hun gewoonte.. maar het veranderd dus regelmatig (mee met hun noden)