18 Reacties

één jaar geleden

Hey, Pfff ik heb er geen ervaring mee. En hopelijk komt het allemaal goed!! Maar Mijn dochter is ook verkouden , vooral hoesten en ik heb dat nu ook. Nu wordt ik terug gebeld door de dokter om te zien of t nodig is om ook getest te worden hierop. Heb jij zelf klachten gehad?

één jaar geleden

Reactie op noor2222

Hey, Pfff ik heb er geen ervaring mee. En hopelijk komt het allemaal goed ...
Ja gewoon een verkoudheid. Niks ergs ofzo 🤷🏻‍♀️ Maar denk dat iedereen wel verkouden geraakt in deze tijd en het is nogal moeilijk om het kind dat thuis al rondloopt te ontwijken 🙈😅

één jaar geleden

Reactie op Mo1003

Ja gewoon een verkoudheid. Niks ergs ofzo 🤷🏻‍♀️ Maar denk dat iedereen we ...
Ja precies! Heb je al overlegd met je arts?

één jaar geleden

Het antwoord is verschillend, sommige hebben geen afwijkingen en sommige wel. Hoe dan ook ben je al voorbij het eerste trimester dus dat is absoluut positief. Ze zullen nu waarschijnlijk vaker echo’s doen maar uiteindelijk zal je moeten wachten tot het geboren is of het kindje het heeft doorgemaakt ja of nee. Dit testen ze met een wisser bij geboorte. Bij ons word cmv zelfs niet meer getest na de 12 weken standaard. Hoe oud is je zoontje heb hier ook 2 jonge kinderen rondlopen en grote kans dat ik het ook wel zal krijgen desondanks ik enorm oplet. Lastig dat ik het niet meet kan controleren zelfs.

één jaar geleden

Reactie op Tinneke💙

Het antwoord is verschillend, sommige hebben geen afwijkingen en sommige we ...
Hey, Stel je hebt al antistoffen voor cmv en maakt het nu weer door. Is dat ook erg?

één jaar geleden

Reactie op noor2222

Hey, Stel je hebt al antistoffen voor cmv en maakt het nu weer door. Is da ...
De kans dat je kindje geïnfecteerd dan geraakt is extreem klein tot nihil.. ze spreken over 0,5% kans. Daar zou ik mij absoluut geen zorgen over maken.

één jaar geleden

Reactie op Tinneke💙

De kans dat je kindje geïnfecteerd dan geraakt is extreem klein tot nihil.. ...
Oké, dank je voor snelle antwoord. Ik zag dat in 2019 ervoor ben getest en had toen antistoffen net meegemaakt blijkbaar want getal was hoog. Maar dit keer ben ik er niet op getest en heb het zelfde als topic starter . Dochter sinds 2 weken veel hoest en ik nu ook sinds 10 dagen. Maar ja moet je dan elke keer laten testen als je ziek wordt/verkouden wordt hierop? Vooral nu met De winterperiode. Iedereen wordt snel ziek, griepje hier en daar.

één jaar geleden

Ik heb onlangs dit gesprek met huisarts en gynaecoloog gehad. Beiden zeiden dat je preventief best oplet met zoenen geven aan je peuter of zelfde bestek eten. Maar stel dat je besmet bent met CMV, de kans klein is dat dit effectief je ongeboren kind besmet én nog een kleiner kans dat er zich verwikkelingen voor zouden doen. Natuurlijk is de kans er altijd, maar het geeft toch een bepaalde geruststelling.

één jaar geleden

Reactie op Tinneke💙

Het antwoord is verschillend, sommige hebben geen afwijkingen en sommige we ...
Mijn zoontje wordt in december 2 jaar.

één jaar geleden

Reactie op noor2222

Ja precies! Heb je al overlegd met je arts?
Ja ik moet binnen 2 weken nog een bloedafname doen om te zien of het nog gestegen is.

één jaar geleden

Reactie op Tinneke💙

De kans dat je kindje geïnfecteerd dan geraakt is extreem klein tot nihil.. ...
De kans dat ik CMV krijg tijdens de zwangerschap is ook maar 1% en is ook gebeurd 🙈

één jaar geleden

Reactie op Mo1003

Ja ik moet binnen 2 weken nog een bloedafname doen om te zien of het nog ge ...
Ik hoop echt dat het verder niks kwalijks doet. Hopelijk is je baby gezond en veilig in z’n vruchtzak. Ik leef met je mee! ❤️

één jaar geleden

Reactie op Mo1003

De kans dat ik CMV krijg tijdens de zwangerschap is ook maar 1% en is ook g ...
Weet je wat raar is, ik heb het ziekenhuis gebeld en gesproken met een arts assistent gynaecologie en die zei dat het niet nodig is om daarop te testen. Verder hebben ze helemaal niet om m’n geboortedatum ofzo gevraagd om gegevens te zien. Apart… dus ze konden ook niet weten dat ik paar jaar geleden antistoffen had

één jaar geleden

Reactie op Mo1003

De kans dat ik CMV krijg tijdens de zwangerschap is ook maar 1% en is ook g ...
Ja dat klopt dan weer niet, dat is echt individueel als je geen kinderen hebt absoluut zeker 1%. Maar ik denk als je kleine kinderen hebt is de kans wel zeer groot. Ik ken veel mensen die tussen 1&2 cmv hebben doorgemaakt daarom niet persee tijdens zwangerschap maar gewoon in het algemeen de kans is veel groter. Maar de kans dat de baby wat krijgt als je het hebt gehad en reactivering hebt dat is uiterst klein tot nihil… naar de baby toe is dat % zo laag. Het is eerder voor diegene die het nog niet hebben doorgemaakt dat er een grotere kans inzit dat de baby besmet geraakt

één jaar geleden

Reactie op Mo1003

Ja ik moet binnen 2 weken nog een bloedafname doen om te zien of het nog ge ...
Ja ze gaan kijken of het een beginnende infectie is of 1 die al geëindigd is. Of er een fout is gebeurt zoiets heb ik al eens gehoord iemand was zogezegd positief voor cmv maar dan toch niet, die vrouw heeft heel haar zwangerschap stress erdoor gehad.

één jaar geleden

Reactie op noor2222

Oké, dank je voor snelle antwoord. Ik zag dat in 2019 ervoor ben getest en ...
Nee hoor want dat heeft er niets mee te maken cmv verloopt asymptotisch en als het dat is dan heb je geen verkoudheid maar zwaar opgezette klieren en keelpijn ( wat de huisarts mij vertelde )

één jaar geleden

Reactie op Tinneke💙

Ja dat klopt dan weer niet, dat is echt individueel als je geen kinderen he ...
Ja dat is net het probleem, ik heb het eerder niet doorgemaakt :/ daarmee mijn ongerustheid nu 🥺

één jaar geleden

Reactie op Mo1003

Ja dat is net het probleem, ik heb het eerder niet doorgemaakt :/ daarmee m ...
Ik zou nog niet meteen in paniek schieten, voor hetzelfde geld heb ik het ook , word gewoon niet meer getest hier, wat ik ook begrijp want uiteindelijk kan je er niets aandoen. Sowieso word je kindje getest als het geboren wordt, er is al grotere kans dat het helemaal niets zal hebben want ik vermoed dat de besmetting na het 1ste trimester plaats vond. Snap je ongerustheid absoluut maar je hebt helaas geen controle erop. Ik duim mee dat alles goed komt❤️❤️❤️❤️