9 Reacties
6 maanden geleden
Mijn zoontje is 4,5 weken en drinkt bijna altijd maar aan 1 borst. Valt in slaap en dan laat ik hem. Volgende voeding gewoon de andere borst…
6 maanden geleden
Mijn dochtertje drinkt altijd maar 5 a 10min aan 1 borst. Mijn zoontje (3) deed dit ook.
Heb een felle melkstroom..
Binnen de 2u biedt ik dezelfde borst aan. (Max 20min per borst, maar daar komen we vaak helemaal niet aan). En langer dan 2u geleden , dan wissel ik.. heeft mijn vroedvrouw/lactatiekundige aangeraden..
6 maanden geleden
Ze is wss aan het clusteren om je melkproductie op te krikken. Heel frequent en kort eten is normaal rond 3 weken omdat ze dan meer nodig heeft voor een groeispurt. Gewoon aan toegeven dat ze vaker drinkt en dit herstelt zichzelf. Duurt meestal een aantal dagen (2-3). Ons zoontje heeft dit al een paar keer gedaan, nu ook 3 weken oud en heeft zijn cluster moment(en) al gehad. Vaak slapen ze ook ineens een blokje door als ze zo frequent hebben gedronken. Bij ons was dat 2u aan een stuk elke 15-30min eten en dan een blok van 5-6u slapen
6 maanden geleden
Twijfel je toch of ze genoeg binnen krijgt dan kan je naar haar plas en kakpampertjes kijken. Als je hier merkt dat ze minder begint te plassen kan het een teken zijn dat ze te weinig drinkt maar ik vermoed niet dat dat het geval gaat zijn aangezien ze ervoor altijd goed dronk
6 maanden geleden
Reactie op mamavpk1996
Twijfel je toch of ze genoeg binnen krijgt dan kan je naar haar plas en kak ...
Dank je voor je respons. Ik dacht idd ook aan clusteren/groeispurt maar vind het wel heftig en voel me zo onzeker omdat ze zo'n mooi ritme had. Nu weet ik precies niet meer of ik het juist doe.
Ik denk dat ze idd wel genoeg binnenkrijgt want genoeg gevulde pampers.
6 maanden geleden
Reactie op Clie
Dank je voor je respons. Ik dacht idd ook aan clusteren/groeispurt maar vin ...
Ik ken het gevoel 😅 denk je het ritme van je baby te kennen verandert alles weer 😅 het is soms heel erg zoeken en zeker niet gemakkelijk maar zolang ze genoeg binnen krijgt ben je goed bezig 😊
6 maanden geleden
Reactie op JJC
Mijn dochtertje drinkt altijd maar 5 a 10min aan 1 borst. Mijn zoontje (3) ...
Ooh blij om dit te lezen. Mijn dochter drinkt ook maar 10min aan 1 borst. Ook snelle stroom. Maar sinds gisteren heel onrustig. Is nu 4w oud.
6 maanden geleden
Reactie op lorelilamona
Ooh blij om dit te lezen. Mijn dochter drinkt ook maar 10min aan 1 borst. O ...
Regeldagje dan mss?
's avonds moeten ze ook meer moeite doen. Tegen 's ochtends..
Mijn dochtertje is nu 6 weken en heb nu 3de keer een regeldagje. Heel duidelijk merkbaar en heel onrustig in de avond qua drinken. Loslaten en wenen en toch nog drinken en zo protest geluiden 😅 alles door elkaar om dan uiteindelijk in slaap te vallen op mijn borst..
Ze drinkt hier nog steeds maar 1 borst 10min. Soms 15.