3 Reacties

4 maanden geleden

Ik mag van mijn kinesiste niet joggen tot ik gestopt ben met het geven van borstvoeding. Zolang je BV geeft maakt je lichaam iets aan dat relaxine heet (of toch zoiets). Dat zorgt ervoor dat je minder stabiel bent, sneller kwetsuren oploopt en vooral je baarmoeder "bengelt" daardoor in je buikholte op en neer. Hierdoor komt er rek op de ligamenten wat op termijn weer slecht is voor eventuele verzakkingen. Ik was ook graag terug beginnen joggen maar ga hier toch maar mee wachten. Wandelen, zwemmen en fietsen mag allemaal wel blijkbaar. 😊

4 maanden geleden

Ik ben zelf mama van een baby van 8weken en perinataal geschoolde kinesitherapeute. Mijn patiënten screen ik inwendig of de bekkenbodem sterk genoeg is, we doen hier veel oefeningen op en we doen oefeningen op core/beenspieren als ze willen lopen. Na 3m postpartum neem ik dan nog een grote test af die al deze spieren checkt. Zijn ze geslaagd hierop, dan mogen ze starten met start to run. Het is belangrijk dat alle ondersteunende spieren sterk genoeg zijn om schade te voorkomen. Qua productie heb ik geen idee

4 maanden geleden

Dankjewel voor de reacties!