9 Reacties
7 maanden geleden
Mijn bevalling duurde gewoon vooral lang... ben dinsdag 26/03 om 14u binnen gegaan en na 2 mislukte inleidingen via keizersnede bevallen op 28/03 om 17u24...wegens zwangerschapsvergiftiging wouden ze me inleiden maar aangezien ik nog maar amper ontsluiting had hebben ze dat eerst proberen stimuleren met pilletjes in de baarmoeder te steken elk uur opnieuw... na 2u kwamen er wel al weeën maar niet genoeg voor mijn baarmoederhals te doen ontspannen... de pijn werd wel erger en erger maar de ontsluiting bleef hetzelfde... heb in blokken van 4u de pijn proberen verbijten in bad en dat hielp wel na mislukte poging 2 kwam het voorstel voor een ballon op te steken maar dan kon het nog 12u duren of langer ...of een keizersnede en die keuze was snel gemaakt want na 48u ben je echt wel uitgeput...en toen kwam het verlossende moment en is men kleintje geboren en was ik zo gelukkig ondanks de langdurige rot bevalling ...gelukkig kunnen ze me da nimeer aandoen aangezien men volgende nu ook me keizersnede moet komen zeiden ze🥰
7 maanden geleden
Reactie op lisaSlaets
Mijn bevalling duurde gewoon vooral lang... ben dinsdag 26/03 om 14u binnen ...
Proficiat xx is geen zekerheid toch dat de volgende ook keizersnede is? Mijn vorige was keizersnede en nu moet ik wachten op wanneer het vanzelf start omdat ze na een keizersnede niet mogen inleiden
7 maanden geleden
Reactie op HopingForAMiracle
Proficiat xx is geen zekerheid toch dat de volgende ook keizersnede is? Mij ...
Tegen mij hebben ze gezegd dat mijn volgende een geplande keizersnede word vanwege risicozwangerschap en dat ze inderdaad nimeer mogen inleiden dan omdat dat tog niet werkt
6 maanden geleden
Ik ben een week overtijd geweest en ik moest zondagavond binnenkomen, maandagochtend om 8u30 hebben ze mijn vliezen gebroken ik heb dan even op de bal gezeten en 2uur in bad gezeten toen hadden ze nog eens gekeken hoeveel opening ik had en ze zijden dat ik 4 a 5cm opening had, dan ging ik uit bad en nog wa op de bal zitten en wa rondwandelen en dan keken ze nog eens en dan had ik 8 a 9 cm en vroege ze aan mij of ik een uurtje wou wachten voor de inleiding of dat ik het direct wou hebben ik heb gezegd doe maar direct de inleiding maar ik moest nie veel meer hebben omdat ik al redelijk veel had, ik heb zelfs geen epuderale gevraagd, ik heb maar 2 uur moeten persen en hij was er om 14u45, hij weegde 3kilo975 en hij is 52cm groot.
6 maanden geleden
Reactie op HopingForAMiracle
Proficiat xx is geen zekerheid toch dat de volgende ook keizersnede is? Mij ...
Hier eerste zwangerschap ook keizersnede(placenta previa). En nu ben ik pas natuurlijk bevallen. 6 april om 22.15u binnen gegaan omdat mijn water gebroken was + direct om de 5min weeën . Ik had om 01.00 ‘s nachts een vingertop opening, maar echt intense weeën. Om 02.00 heb ik epidurale gekregen waardoor mijn weeën stil vielen. Heb ik lichte weeën opwekkers gekregen. En 8uur later (7 april) om 10.16 was ze er.
6 maanden geleden
Ik heb 2 verschillende bevallingen mee gemaakt..
1ste was in een bevallingsbad was zeer pittig maar zo'n voldaan gevoel nadien. Op 5u half was ons dochter geboren na 11min persen.
Mijn 2de bevalling wou ik hetzelfde doen.. Helaas waren de weeën nog pittiger en zeer kort op 1 dat het bad mij niet kon bekoren dan ik dacht. Ik had toen 6cm opening en heb dan nog vlug epidurale gevraagd. Wat nog gelukkig gelukt was.. Om de 10min mocht mijn partner medicatie bij steken. Was wel hilarisch.. Ik vroeg meerdere keren "hoe lang nog tot de volgende shot?" 🤣🤭 na 5 keer medicatie begon de scherpte van de pijn af te nemen. Tot en met op het einde van de bevalling vroeg ik mijn man naar verdoving.
Resultaat: de pijn van mijn persweeën heb ik niet gevoeld. Ik voelde wel een doffe druk - nu moet ik persen.. 3 keer duwen (5min intotaal) en ons zoontje was daar. 🥰 tot de verrassing van de assistent gyneacoloog. 🤣🤣 hij had niet verwacht dat het zo vlot ging gaan.🤭
6 maanden geleden
Reactie op Iris Andries-V
Ik heb 2 verschillende bevallingen mee gemaakt..
1ste was in een bevalling ...
Klein detail.. Op ruime 6u tijd was ons zoontje geboren.
5 maanden geleden
Hi mama's en to be mama's.
Ik was zeer geïntreseerd toen ik 38w was in beval verhalen. Lezen hoe andere het gedaan hebben en wat er goed ging en mis kon gaan. Ook omdat de spanning van mijn eigen bevalling groter werd naarmate we dichter bij de datum kwamen.
Ik was uitgerekend voor 10 april. Op 5 april om 7u in de ochtend kreeg ik pijnlijkere / ongemaklijke harde buiken. Het was alsof ik wist dat er iets was ik voelde gwn van ja het is zover. Ik had de week ervoor mijn slijmprop al verloren en die ochtend door de harde buiken de rest. Omdat het mijn eerste was wist ik niet hoe lang ik nog moest wachten tot we naar ziekenhuis moeten gaan. Dus ben in de douche gegaan en onder tussen was mijn man aan het bellen met materniteit. 10u mochten we komen voor monitor daar hoorde we van het gaat voor vandaag zijn. Al waren mijn weëen nog niet hoe ze het wilde nog heel onregelmatig en niet even krachtig. Ze wilde wel al weten op ik opening had. Dit was zo een ongemakkelijke ervaring. Ze voelde niks. Ik mocht dan 2u gaan wandelen. EINDELIJK! Want zo een dorst had ik nog nooit gehad. Gaat eten en drinken. Wandelen wandelen wandelen. Wat ongemallelijk werd . Terug monitor weer geen verandering. Ze moesten weten of ik opening had of niet terug voelen. Weer niks en deze keer kwam er bloed mee. Verder afwachten ik mocht dan naar materniteit. Weer aan de monitor. Daar voelde ze weer en toen had ik eindelijk 1.5cm opening. Door dat het een babyboom weekend was moest ik naar een gewone kamer omdat het nog lang kon duren. Ondertussen was het 16u en mijn man was dan over huis gegaan voor onze spullen. Weëen werden pijnlijker maar geen verandering van tijd en regelmatigheid. Om 22u werd ik naar huis gestuurd. Wandelen ging niet meer zo makkelijk en echt pijnlijk. Thuis gaan douchen. Na 30 min begon ik te huilen van de zeer ik kon het niet meer houden. Om 23u via spoed weer naar ziekenhuis. Ik had toen 3 cm. Ze stelde mij een bad voor. Oke ik in bad en dan zat ik daar hoe lang moet ik hier in dobberen. Er uit. Om de zoveel tijd van houding veranderen en weëen opvangen. Om de 2u kwamen ze kijken er veranderde niet veel heel de nacht zonder pijnstilling en met 3 voorstellen tot badnemen onder gaan. Ik was op was bijna 24u bezig. Ik wilde een chirurg wurgen en squaden inde gang zodat die baby eruit kon. 😅 om 7u in de ochtend van 6 april had ik eindelijk de magische 5cm en kon ik epidurale krijgen. Ze gingen mijn water breken om het ingang te zetten en ook baxter met wee booster. Er werd kaka ontdekt in vruchtwater dus moest ook blaasspoeling hebben. Terug om de 2u controle ontsluiting en om de 30 min zetten ze de wee booster hoger. 7u lang op 7cm blijven hangen en met de baxter wee booster op zijn maximum. Waren mijn weëen terug stilgevallen en niet hoe ze die wilde. Epidurale was uitgewerkt. Gyn kwam dan een echo nemen en de baby was nog altijd niet ingedaald en lag sterrekijker. Uiteindelijk is er dan beslist om eeb keizersnede te doen. Was een mooie en extreem pijnlijke ervaring.
Maar na 33u arbeid eindelijk mijn eigen spruit in mijn armen kunnen houden. Om 17u39 op 6 april is mijn meid geboren.
Het is echt zoals ze zeggen de pijn en misserie is vergeten wanneer je u eigen kindje kunt vasthouden. Zo magisch en speciaal gevoel mama worden. Zo het voor geen geld in de wereld anders doen of willen missen ❤️
Veel succes aan de mama's die nog moeten bevallen en hopelijk laat dit verhaal jullie zien dat je lichaam veel aan kan en er niks boven je eigen instict komt