10 Reacties

3 maanden geleden

Wij zijn op 4 maanden gestart met wortel. We hebben paar wortels gekookt en dan met de staafmixer heel fijn gemaakt en wat borstmelk erbij gedaan. En dan per 3 kleine lepeltjes ingevroren. Nu wanneer wij avondeten ontdooi ik ieder keer een klein blokje en geef ons dochtertje dan na de borstvoeding paar hapjes zodat er kan proeven. Dit gaat gepaard met heel veel knoeien 😁 en we geven zeker 10 dagen dezelfde groente voor we naar de volgende gaan.

3 maanden geleden

Wij zijn vandaag begonnen! 🤩 ongeveer een halfuur voor zijn volgend flesje rond de middag. Best voor het flesje geven want anders zal hij amper iets binnen willen nemen denk ik. Wij zijn gestart met wortel-aardappel en een paar lepeltjes tot hij niet meer wou… zeker niet forceren. Erna flesje gegeven 😊 wij gaan dezelfde pap gedurende 3 dagen geven en dan een andere groente enz… in principe zou hij elke dag een beetje meer eten en dat tot +- 150g (das een volledige portie groentenpap <1j). Volgens K&G mag je dan het flesje van de middag weglaten als hij aan die portie zit. Zolang dat niet is, flesje blijven aanbieden. Succes!! 😊

3 maanden geleden

Wij zijn gisteren gestart met een paar lepeltjes aardappel + wortel. Vandaag at ze al heel flink 30 gram. Morgen in de crèche Wss andere groente.

3 maanden geleden

Wij zijn gestart als hij 3,5maand was met oefenhapjes telkens 4dagen het zelfde en maar 3/4 lepeltjes. Hij was er echt al klaar voor. Nu is hij 4maand en eet met gemak 150g op. De oefen hapjes gaven wij tussen 2 flesjes door, nu hij volle portie eet geven wij dit rond 10u30 / 11u zodat hij zijn middagdutje rond 12u doet. Zo gaat het in de crèche ook zijn dus vinden we het handig dat hij deze routine heeft. Veel succes met de eerste hapjes!

3 maanden geleden

Een tip, doe in zo ijsblokvormpjes zelfgestoomde en gemixte groentepapjes en dan telkens hetzelfde paar dagen laten proeven. Voor de fles.. succes 🍀

3 maanden geleden

Reactie op JJC

Een tip, doe in zo ijsblokvormpjes zelfgestoomde en gemixte groentepapjes e ...
Goeie tip! Heb net zo’n ijsblokjesvormen besteld met deksel 😊

3 maanden geleden

Reactie op Givje

Goeie tip! Heb net zo’n ijsblokjesvormen besteld met deksel 😊
Ik heb er eens in de zeeman gekocht een aantal jaren terug. Denk dat ze die nog wel hebben. Is wel echt voor ijsblokjes. Niet van die echt voor babyhapjes. Maar die zijn uiteraard ook heel goed hé ☺️ veel succes ook bij jullie 🍀🤗

3 maanden geleden

Ahja nog een tip zoete aardappel als basis bij moeilijkere smaken. ☺️ De osteopaat zei ook dat zoete aardappel beter verteerd omdat aardappelen familie zijn van nachtschade groenten ofzo iets.

3 maanden geleden

Reactie op JJC

Ahja nog een tip zoete aardappel als basis bij moeilijkere smaken. ☺️ De os ...
Goeie tip! Ben nog maar net begonnen maar dus wel wat krampen achteraf… ook meer melk teruggegeven. Die vertering zal ook wel wat moeten wennen vermoed ik.

3 maanden geleden

Reactie op Givje

Goeie tip! Ben nog maar net begonnen maar dus wel wat krampen achteraf… ook ...
Ja da's ook. 😬 Zielig voor hun hé.