8 Reacties

6 maanden geleden

Onze dochter is 3 weken oud en zij heeft dit ook. Ik kan helaas geen advies geven maar ik snap je volledig.

6 maanden geleden

Hier ook tot 6 weken bij ons in bed geslapen, en dutjes in de ergo baby draagzak zodat we toch een beetje konden rondwandelen. Nu een swaddle up slaapzak gehaald en dat lijkt bij ons te helpen, in combinatie met een tutje en white noise, en bakken geduld... Wij doen voor een dutje snel nog een pamper verversen en nog wat eten geven zodat ze heel moe is en dan lukt echt af en toe maar nog niet iedere keer!

6 maanden geleden

Ik denk dat het normaal is dat het even zoeken is op welke manier je kindje wel apart kan slapen. Bij ons lukt het vaak wel en tegen de ochtend dan ook vaak weer niet meer. Hij lijkt dan weer wat dichter bij ons te willen liggen. Wat voor ons helpt is hem verversen, voeden en dan laten boeren en wiegen. Als hij dan helemaal voldaan is en bijna in slaap valt,leggen we hem in zijn wieg met een tutje en soms white noise aan. Ik houd mijn hand op zijn buik tot hij zo goed als in slaap is. Meestal lukt het zo!

6 maanden geleden

Wat wij momenteel doen is hem in een nestje leggen om te slapen. Als ze zo klein zijn hebben ze precies die begrenzing nodig om zich “veilig” te voelen in een “groot” bed zoals de co-sleeper. Die begrenzing kan je ook nabootsen door de inbakerslaapzak, maar dat heeft ons zoontje bv niet graag. Hij wil graag z’n handen/armen vrij zodat hij die dichtbij zn gezichtje kan houden. In zo’n nestje (met slaapzak aan) slaapt hij wel goed ‘s nachts. Overdag ook moeilijk af te leggen in park of wieg maar in onze armen zeer goede dutjes. Ik gebruik een draagdoek en is zo superhandig om nog dingen in huis te kunnen doen. Ze zijn nog klein en hebben soms nog meer nood aan nabijheid en contactnaps. We proberen hem wel steeds even af te leggen en zo te trainen :-).

6 maanden geleden

Normaal baby gedrag denk ik. Mijn zoontje was ook zo. En na 3 maanden ging dit een heel pak beter. Ik zou er gewoon aan toegeven, dat hij leert dat slapen iets fijn is en niet bang moet zijn dat hij niet bij mama ligt. Dan krijgen ze het vertrouwen om toch op een later momentje in bed te slapen: zo heb ik het ondervonden

6 maanden geleden

Reactie op edrycker

Normaal baby gedrag denk ik. Mijn zoontje was ook zo. En na 3 maanden ging ...
Amai super mooie manier van er naar te kijken! Bedankt!

6 maanden geleden

Mijn zoontje slaapt ook bij mij in de draagzak en ‘s nachts bij ons in bed. Hij is ondertussen 7 weken en heeft vandaag voor de eerste keer 1u30 in zijn wiegje hier beneden geslapen. Baby’s tot 6 maanden kun je niet verwennen op dat vlak, ze kunnen nog geen slaapassociaties maken. Dus ik laat hem lekker bij me slapen. Vanaf 4 maand ga ik toch proberen om hem liefdevol te leren om zelfstandig in slaap te vallen, in zijn eigen bedje. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit zal lukken! Dus geniet maar van de geborgenheid die ze nodig hebben, de eerste drie maand moet je zien als het vierde trimester van de zwangerschap. Genieten en nog eens genieten, hoe vermoeiend het soms ook is.

6 maanden geleden

Hier hetzelfde! Was in het begin geen probleem en sinds week 4 à 5 wel. Sinds haar 6 weken probeer ik nu toch 1 dutje per dag in de co-sleeper alleen te doen en de rest bij ons. 's Nachts gaat het slapen id co-sleeper voorlopig wel vrij goed 🤞