3 Reacties
6 maanden geleden
Allereerst proficiat! Mijn zoontje is een weekje ouder. Ik herken je gevoel dat sommige dagen enkel rondom die voeding lijken te gaan. Ik kan helemaal wild worden van zijn cluster aanvallen en voel me dan mega "gevangen". Wat mij heeft geholpen is een tutje (en herkenning bij andere mama's dat het super triggerend en lastig kan zijn, die krijsmomenten). Soms heeft m'n zoontje de hik of krampjes en wilt hij de borst als troost. Dan geef ik hem tegenwoordig een tutje en kan hij zo rustig worden. Tenzij de klank van zijn huilen echt overgaat in NEHH, dan heeft hij toch echt wel honger. Ik zou eens overleggen met je vroedvrouw (als je nog geen tutje geeft) of het al aan te raden is. Heeft te maken met je productie en het al dan niet toenemen van gewicht van je kindje. Heel veel succes en super goed dat je herkent dat het lastig is. Nu zoeken naar wat helpt voor jullie🙏💭
6 maanden geleden
Mijn baby wil vaak de borst als troost, ook al heeft hij geen honger meer. Maar van de vroedvrouw mag hij niet aanliggen als hij niet effectief melk inslikt, dit ter bescherming van mijn tepels en tegen clusteren. Hij mag enkel aanliggen als hij effectief eet dus. Ik herken dat hij genoeg heeft als hij al een tijdje niet meer slikt en enkel sabbelt, of in slaap valt aan de borst (om daarna toch te huilen om meer). Om toch troost te bieden geef ik hem dan een tutje, ook al wou ik dit echt niet, het is het enige dat werkt... Skin to skin helpt ook wel soms.
Soms vraagt hij ook nog meer melk als hij zich wat overeten heeft, omdat dit helpt tegen krampjes, maar dat stelt het probleem enkel uit. Dit herken ik als hij wat teruggeeft, enorm met de beentjes schopt, of als hij, na eerst héél rustig gedronken te hebben ineens heel gestresseerd naar de tepel hapt. In dit geval fiets ik veel met de beentjes, wrijf ik op z'n buikje, of zorg ik dat hij goed broertjes laat. Ook hier geef ik het tutje als laatste oplossing, ik las ergens dat zijn speeksel helpt om de krampjes te kalmeren.
Een goede indicatie voor genoeg melk is volgens mij als hij goed blijft bijkomen, dan zou ik me niet teveel zorgen maken..
Heel veel succes!
6 maanden geleden
Heel herkenbaar! Beetje opletten want wij zitten ondertussen op de piste van vertraagde koemelkallergie. Hij wou ook de hele tijd de borst. Huilde veel tussen en direct na voedingen. Sliep bijna niet en was ontroostbaar. Heel moeilijk voor zowel mij als mijn partner. Wij waren doodop! Duurde ook al 10dagen… We zijn naar een osteopaat geweest. Zij had een vermoeden van vertraagde koemelkallergie, ondanks weinig symptomen. Wij hebben dan even puramino voeding gegeven en direct hadden we een andere en rustige baby! Ik zou zeker een osteopaat aanraden als het blijft duren. Want het is zo zwaar als ouder. Het is de bedoeling dat we terug overschakelen op bv maar weten nog niet wanneer. Veel moed!