7 Reacties
4 maanden geleden
Ik zou proberen achterhalen waarom hij zo weinig melk drinkt. Die voedingstoffen heeft hij tenslotte toch nodig. Water geven wordt afgeraden omdat de niertjes dit nog niet voldoende kunnen verwerken.. daar beslis je best zelf in of iemand medisch advies vragen.. ik weet wel dat je bij warm weer een beetje extra water aan kunstvoeding mag toevoegen. De verhoudingen precies weet ik niet.
4 maanden geleden
Als ons kleintje zich niet goed voelt drinkt hij slecht, als het lang duurt dan nemen wij een grotere speen op de fles voor het drinken makkelijker te maken (en schakelen terug als het beter gaat)
Soms is zuigen ook zwaar...
Krijgt je kleintje genoeg plas luiers? Zolang die er genoeg zijn (dacht 5 per dag ofzo) Dan is je kindje niet aan het uitdrogen en hoef je je geen schrik aan te jagen.
4 maanden geleden
Reactie op JJC
Ik zou proberen achterhalen waarom hij zo weinig melk drinkt. Die voedingst ...
Volgens onze vroedvrouw 10 ml extra water in totaal
Zelf geven we ook een tetra doek die we nat maken, in de diepvries stoppen en hem vervolgens geven (onder supervision) om op te sabberen
Koelt af en ook een beetje meer vloeistof zonder dat het te veel is 😊
4 maanden geleden
Wat is weinig drinken? Hoeveel ml drinkt hij momenteel op 24u en hoeveel weegt hij nu? Hoeveel plaspampers heeft hij? Melk is de hoofdvoeding tot 1 jaar en water wordt afgeraden voor de leeftijd van 6m owv de nieren. Je mag wel altijd extra water toevoegen aan je flesvoeding bij extra warm weer. Ik zou vooral bijhouden hoeveel hij momenteel drinkt en zien dat dit niet te lang blijft duren…. Dat je baby niet gedehydrateerd is. Indien twijfel zou ik raad vragen aan je vroedvrouw of huisarts/kinderarts.
4 maanden geleden
Onze kinderarts zei dat ze af en toe wel een klein slokje water mogen zeker als het zo warm is. Zou het wel niet doen als het net voor een flesje is. Of inderdaad wat extra water toevoegen aan de melk