8 Reacties

5 maanden geleden

Hoe lang drinkt hij? Drinkt hij eerst heel rustig en daarna meer geagiteerd? Geeft hij melk terug? Mijn baby bleef eten vragen om de krampjes te verzachten terwijl hij zich al overeten had (vicieuze cirkel). Ik probeerde dan aan te voelen wanneer hij genoeg gegeten had en daarna de borst niet meer te geven maar zijn tut.

5 maanden geleden

Hier dochtertje 3weken Mag ze ook niet te lang laten wachten of dan kan ze echt beginnen huilen. Overdag valt het goed mee maar s avonds vraagt ze ook wel veel meer en veel sneller ze valt dan steeds in slaap na enkele minuten te drinken dus is het elke keer weer voeden want ze is niet voldaan. Ik geef haar dan ook wat meer de borst en dan ineens merk ik dat ze voldaan is. Maar als het echt niet lukt probeer ik ook eens tutje te geven en meestal word ze er dan wel rustig van

5 maanden geleden

Ons dochtertje is nu 4,5 week. Wij merken dit vooral rond de avond. Ze wil dan vlak nadat ze gedronken heeft weer aan de borst, soms zit er maar half uurtje tussen. Merk wel dat ze dan niet altijd drinkt, maar soms meer lijkt de “tutten” aan de borst. Wij hebben daarom 4 dagen geleden het speentje geïntroduceerd en dat lijkt wel te helpen.. tenzij het idd krampjes zijn, dan heeft ze het ook moeilijk ja😢

5 maanden geleden

In het begin viel ons babytje ook snel in slaap bij het eten, dan maakten we hem terug wakker met een nat doekje op de beentjes of in het nekje als het echt niet anders ging. Tutje en fietsen hielp bij ons goed tegen de krampjes. Tegen ontroostbare huilbuien helpt het bij ons enorm om, terwijl je rechtstaat, hem liggend op de arm te nemen, op je tippen te gaan staan en bruusk terug neer te komen, zodat baby een klein schokje voelt. 3 keer en de onze is terug kalm, heeft ons al veel gered!

5 maanden geleden

Het is echt een zoeken he… k probeer voedingen zoveel mogelijk uit te stellen om de vicieuze cirkel van krampjes en troost drinken te vermijden, maar het is soms gewoon niet vol te houden. Hij wordt dan zo ontzettend boos. Het is echt triestig…

5 maanden geleden

Hier is/was dit ook hetzelfde. Ook gulzig drinken, precies nooit genoeg gegeten, veeel krampjes, soms teruggeven,… Nu denkt de kinderarts dat er wellicht een koemelkallergie is waardoor we nu op een dieet staan.

5 maanden geleden

Reactie op Vikske

Hier is/was dit ook hetzelfde. Ook gulzig drinken, precies nooit genoeg ge ...
Ik ben ook al bijna 2 weken koemelkvrij aan het eten, maar helaas… gisteren nog naar pediater gegaan en het zal er volgens hem gewoon moeten uitgroeien… enkel probiotica kan beetje verlichting geven, maar is geen wondermiddel uiteraard

5 maanden geleden

Reactie op tuureluut

Ik ben ook al bijna 2 weken koemelkvrij aan het eten, maar helaas… gisteren ...
Moet je dan nog tot 4-6 maand op het dieet staan? Tip: Wat hier zijn pijn doet verlichten is veel squatten. Best vermoeiend maar ‘t geeft minder pijn in zijn buikje en je krijgt er een mooie poep van 😅