11 Reacties

één maand geleden

*Baby led weaning* bedoel ik dus 🤦‍♀️

één maand geleden

Mss een domme vraag maar wat is baby led weanning?

één maand geleden

Dat wordt ook de Rapley methode genoemd. Waar de baby grotere stukken groenten zelf vastneemt en in de mond steekt ipv via groentepap met de lepel. Zou de fijne motoriek en de zintuigen versterken. https://www.kindengezin.be/nl/thema/voeding/vaste-voeding/vaste-voeding-vanaf-6-maanden/baby-led-weaning

één maand geleden

Reactie op Fleur1995

Dat wordt ook de Rapley methode genoemd. Waar de baby grotere stukken groen ...
Vraagje, is dat wel iets wat een kindje zonder tanden kan 😅 ik maak me zorgen over stikken 😅

één maand geleden

Ik ben aan het overwegen om eventueel de combo pakjes en stukjes te doen. Vooral voor het fruit lijkt het mij wel handig als mijn zoontje ook stukjes eet.

één maand geleden

Zelf nog geen ervaring, maar wel gezien bij een vriendin. Er zijn een aantal voorwaarden waar je kindje aan moet voldoen voor je veilig kan starten. Ze moet stevig zelf recht kunnen zitten en haar handen goed naar haar mond kunnen brengen. Tanden zijn niet nodig want je stoomt of kookt de groenten en fruitjes goed zacht (plus de kaken zijn super sterk). Het is zeker een smosboel maar wel heel leuk. Ons zoontje willen we straks ook zo eten geven, maar hij is nu al helemaal klaar voor "vaste voeding". Dus we geven nu nog papjes tot hij beter recht zit.

één maand geleden

Ik ervaring mee binnenkort de 3 x van start . Het word wel een smosboeltje zeker de eerste maanden dat je het doet daarna word het beter😃

één maand geleden

Heey, bij men 2de zoontje deed ik de rapley methode omdat hij ook papjes niet kon verdragen op 4/5 maand. Het ging heel vlot bij hem. Wij deden wel een combi omdat de crèche dat helaas niet deed. Nu bij men zoontje van 5 maand net gestart met groentepaptjes, ook omdat hij koemelkallergie heeft en gevoelige darmen heeft. Als hij 6 maand is en goed kan rechtzitten bied ik hem ook stukken groente en fruit aan. Men ander zoontje is door stukken te eten echt een goede groente eter! Waar andere kindjes brocoli vies vinden, zet hij het in het vriendenboekje bij favoriet eten 😂

één maand geleden

Dankjewel allemaal!

één maand geleden

Reactie op Tinneke💙

Ik ervaring mee binnenkort de 3 x van start . Het word wel een smosboeltje ...
We hebben hier twee honden die maar al te graag langs de stoel de rol van stofzuiger op zich willen nemen 😂

één maand geleden

Ik doe het ook! Zalig dat hij gewoon mee aan tafel zit en ik hem niet moet voeden :). Een knoeiboel is het wel, maar ach ja :)