14 Reacties

8 maanden geleden

Mag ik vragen in welk percentiel je baby zit?

8 maanden geleden

Reactie op Jantje22

Mag ik vragen in welk percentiel je baby zit?
Geen idee eigenlijk, dat woord heb ik nog niet gehoord Ze vertelde enkel dat de baby relatief groot is met een groot hoofd Niks ernstigs maar ze adviseren dat ik het kind niet overdraag

8 maanden geleden

Reactie op Ylovely

Geen idee eigenlijk, dat woord heb ik nog niet gehoord Ze vertelde enkel d ...
Het percentiel staat op de echo die je meekrijgt normaal gezien… Wij zitten zelf ook op een hoog percentiel. De baby heeft een dun buikje maar voornamelijk een dik gezichtje en lange beentjes.

8 maanden geleden

Hier ook een grote baby. Bij echo vorige week op 31 weken zat hij qua gewicht op percentiel 96. Hiervoor toch een uitgebreide suikertest moeten doen waarbij er een waarde ligt verhoogt was. Dus nu moet ik extra op mijn suikers letten in de hoop dat hij niet meer zo sterk groeit. Nu heb ik maandag (op 33 weken) een extra echo om het op te volgen.

8 maanden geleden

Reactie op Antje01

Hier ook een grote baby. Bij echo vorige week op 31 weken zat hij qua gewic ...
Hoeveel woog je baby toen en wat was zijn of haar lengte?

8 maanden geleden

Hier hetzelfde, onze zit op percentiel 90… Extra onderzoek ingepland om de groei op te kunnen volgen.

8 maanden geleden

Reactie op noor2222

Hoeveel woog je baby toen en wat was zijn of haar lengte?
Lengte is niet echt iets van gezegd maar gewicht was ongeveer 2,2 terwijl gemiddelde ongeveer 1,6kg is.

8 maanden geleden

Reactie op Antje01

Lengte is niet echt iets van gezegd maar gewicht was ongeveer 2,2 terwijl g ...
Echt gek hoe dat verschilt. Bij mij was het op 32 weken 2355 gram en dat was p67. De arts zei dat het prima was. Hoe kan het bij jou dan zijn dat het een te grote baby is 🤔

8 maanden geleden

Reactie op noor2222

Echt gek hoe dat verschilt. Bij mij was het op 32 weken 2355 gram en dat w ...
Geen idee hoe het komt dat dit zo een verschil is.

8 maanden geleden

Reactie op noor2222

Echt gek hoe dat verschilt. Bij mij was het op 32 weken 2355 gram en dat w ...
Als ik 2355 gram op 32w invul op een fetal growth calculator (google) dan kom ik hiervoor ook rond 96e percentiel uit

8 maanden geleden

Reactie op Jantje22

Als ik 2355 gram op 32w invul op een fetal growth calculator (google) dan k ...
ik ben geen dokter natuurlijk!!! 🫣 Onze baby woog op 32w 1920 gram en de gynaecoloog zei dat dit het 50e percentiel is

8 maanden geleden

Reactie op Jantje22

Hmmm echt apart dan waarom de gynaecoloog dan zegt dat t p67 is. Nu twijfel ik 🥲 ik heb pas over een maand de volgende en laatste echo…

8 maanden geleden

Reactie op Jantje22

Oei onze baby woog op 32w 2kg087 veel te zwaar volgens de curve omdat ik op het einde van de rit het anders zeer moeilijk krijg... morgen nieuwe echo 36 weken gynaecoloog was niet echt blij met de laatste weging ik ben dus benieuwd morgen.

8 maanden geleden

Bij ons 31w1d 2014g en p69, komt wat overeen 😉