12 Reacties
13 dagen geleden
Hallo
Ik heb net het zelfde probleem.Ons dochter weigert ook fruitpap.Tot kokhalzen toe.
Al verschillende smaken gemaakt.
Ik weet dat sommige kindjes soms liever fruitpap eten uit potjes dan verse en omgekeerd.
Maar ik ben persoonlijk voor verse en weiger haar potjes te geven.
Uit wanhoop heb ik de fruitspeen geprobeerd.
Ik steek er stukjes fruit in.En dit neemt ze heel aventoe.Omdat ze net zoals al haar speelgoed in de mond zwiert 😅
Maar zie haar dan wel proeven met haar tong.
Zo leert ze mss dan toch de smaken te appreciëren hoop ik.
En zo zal ik op termijn nog is fruitpap proberen.Niet makkelijk allemaal.
Maar volhouden 🤞
13 dagen geleden
Hier gaat zelfgemaakte fruitpap helemaal niet. En aangekochte, zo zakjes best goed! De laatste dagen ook weer iets moeilijker mss maar cava! Wat hier soms helpt is aan het teutje van zo'n zakje laten zuigen en dan een beetje op het zakje duwen. Wat ik ook wel geef als het heel moeilijk gaat is Alpro soya vanille yoghurt.
Groentepap gaat hier dan alleen vers.
Uiteraard wil ik alles graag vers maken maar fruitpap moet ik altijd volledig weggooien dus dan is de keuze makkelijk gemaakt.
Heb ook wel al eens koekjesmeel gebruikt. 2x ofzo. Ging dan ook beter.
En heb bij iemand anders in een topic gelezen een beetje pindakaas erbij doen..
Of beetje warm maken..
Succes 🍀
13 dagen geleden
Hier lukt de zelf gemaakte fruitpap ook niet. Ik weigerde ook met de potjes te beginnen. Uiteindelijk na paar weken dan toch gezwicht en eens potje geprobeerd. En idd. Dit lust ze enorm graag. Ik zet de potjes tegen mijn zin in de kar 😊 Af en toe probeer ik nog eens. Maar zonder weinig resultaat. Het fruit in de speen neemt ze dan wel. Heel goed zelf. En de groentepap dan ook alleen vers. Volgens mij is het de smaak van de koek bij de fruitpap dat ze niet lust.
13 dagen geleden
Reactie op Mo1003
En waarom maak je dan eens geen fruitpap zonder koek ? Wij doen het altijd ...
Hoe maak je hem dan wat dikker? 🙈 want deze week had ik meloen (galia) geprobeerd en die bleef maar lopend.
13 dagen geleden
Reactie op Mo1003
Ik pak wel steeds meerdere stukken fruit. En banaan bv maakt het dikker.
Ja had ik er bijgedaan. Mss teveel meloen. Ga alleszins eens proberen zonder de koek. Ben benieuwd 🙂
13 dagen geleden
Reactie op Antje01
Avocado toevoegen helpt ook om de fruitpap dikker te maken en voegt geen ex ...
Dank je voor de tip
12 dagen geleden
Zoveel herkenbaarheid! Hier ook een verse fruitpap ‘hater’. Ik stoom al de appel en peer op het zachter te maken, warm fruitpap zelf op 😅 Maar hier gaat meer dan 100 gr er ook niet in. En ja meneer lust wel fruit in potjes.. Ik wil dat ook niet dagelijks geven, maar zal toch moeten zwichten denk ik 😬