23 Reacties

4 maanden geleden

Hij drinkt de hele dag 120ml behalve rond smorgens 10 uur drinkt hij 90ml. Om de 2 uur wilt hij overdag drinken. Snacht is het omde 4 uur. Overdag slaapt mijn kind in de zetel😂 want hij slaapt niet veel altijd maar 15 min meer niet.

4 maanden geleden

Reactie op Hogigigkj hihj

Hij drinkt de hele dag 120ml behalve rond smorgens 10 uur drinkt hij 90ml. ...
Hoeveel ml heeft hij dan in totaal ongeveer? Vind het zo moeilijk allemaal!

4 maanden geleden

Reactie op tessavdz

Hoeveel ml heeft hij dan in totaal ongeveer? Vind het zo moeilijk allemaal! ...
Euuuhhh, nooit geteld eigenlijk ik geef hem gewoon alst hij honger heeft. 1000 tel ik zal dit wel kloppen😂

4 maanden geleden

Hallo. Onze zoon is ook 10 weken. Avondritueel begint bij ons tussen 7 en 8 ( hangt er vanaf hoe moe hij is ). Verse pamper insmeren lotion ( droge huid) Vitamine druppels In pyama en slaapzak Lichten doven Borstvoeding Boertje en eventjes wiegen en of even zingen In bedje leggen ( als hij nog wakker is een verhaaltje lezen) Overdag doe ik al zijn middagdutje boven op donkere kamer maar andere dutjes gewoon beneden in park. Op deze leeftijd doet hij nog veel dutjes. Int weekend plan ik de uitjes op zen middagdut dan slaapt hij vaak in zijn autozitje, en buggy als we aankomen.

4 maanden geleden

Hier ook borstvoeding geen idee hoeveel hij drinkt 🤣 hij groeit mooi mee met de Curve en veel volle pampers zolang dat zo blijft ist goed zeker 🫣.

4 maanden geleden

Mijn zoontje is sinds gisteren 11 weken (en weegt ongeveer 6 kg). Hij drinkt 5 of 6 flessen per dag van ongeveer 150/180 ml. Hier niet veel avondroutine: rond half 10, 10 uur laatste fles dan zuivere pamper + kleren uit en slaapzak of pyjama aan en dan meteen bed in. Overdag slaapt hij meestal in zijn park maar als hij op zijn speelmat ofzo in slaap valt laat ik hem daar liggen (niet heel ergonomisch maar als ik hem opneem en in zijn park leg wordt hij wakker en slaapt hij niet meer)

4 maanden geleden

Ons zoontje is 12 weken en drinkt al enkele weken 5 flessen van 180ml + 6 schepjes, dus 1000 ml in totaal. Hier ook niet echt een avondritueel. Hij krijgt een fles rond 19u en als hij moe begint te worden leggen we hem in zijn bedje (meestal rond 20u 20u30). Om 22u krijgt hij dan nog een laatste fles en dan slaapt hij door tot de 7u. Dutjes doet hij meestal in zijn bedje, tenzij hij in zijn park in slaap valt. Dan laat ik hem daar gewoon liggen.

4 maanden geleden

Reactie op Ekoko

Ons zoontje is 12 weken en drinkt al enkele weken 5 flessen van 180ml + 6 s ...
Maak je hem dan wakker om 22u voor dat flesje?

4 maanden geleden

Ons zoontje is 13 weken. We proberen hem altijd tussen 19u en 20u30 zijn laatste flesje te geven. Dit doen we door zijn flesje op te warmen , tussendoor doe ik zijn pamper en wrijf ik zijn voetjes in met een soort vicks voor baby’s daarna zijn slaapzak aan. Dan nog het andere deel van zijn flesje , als dat op is wieg ik hem wat en leg ik hem half slaperig in zijn bedje. Hij slaapt door tot 6u/7u , krijgt 4flesjes van 180 en 1 voor het slapen van 210. Overdag dutjes is vaak wel eens bij mij en zijn middag dutje proberen we hem in zijn bedje te leggen.

4 maanden geleden

Reactie op tessavdz

Maak je hem dan wakker om 22u voor dat flesje?
Ja, we doen hem dan ook nog een grotere maat luier aan, anders zitten we sowieso met lekjes 😅 Hij valt wel vrijwel meteen terug in slaap erna.

4 maanden geleden

Onze dochter is 10 weken, afhankelijk van hoelaat ze ‘s ochtends opstaat krijgt ze overdag 4a5 flesjes van 150ml. Meestal gaat ze slapen tussen 22u en 23u en staat ze op tussen 7.30u - 9u.

4 maanden geleden

Ons zoontje van 12 weken zit tussen de 800 en 1000ml per dag, varieert heel sterk. Krijgt meestal rond 19u avondflesje en om 23u nog een laatste flesje warme melk om dan tot 7-8u ‘s morgens te slapen

4 maanden geleden

Reactie op PhaedraL1996

Ons zoontje van 12 weken zit tussen de 800 en 1000ml per dag, varieert heel ...
Dus ze gaat dan na het flesje van 23u slapen of na het flesje van 19u?

4 maanden geleden

13 weken, 5 flesjes waarvan 3 150ml en de avond- en nachtfles 180ml. Onze meid weegt 5,7kg. Ze doet 3 dutjes op een dag waarvan 2 in haar bedje en de middagdut in het park (dit is de langste). Fijn ritme zo. 's Avonds gaat ze slapen tss 19/20u.

4 maanden geleden

Onze zoon krijgt 4x150 en 1x180. Laatste fles tussen 21-22 uur en wordt ‘s nachts nog wakker voor 1 voeding van 60ml met 2 schepjes. Ik heb dit verminderd want wil van die nacht voeding af. Ben er echt door gesloopt. Hij is tevreden met 60ml en valt erna ook direct terug in slaap. Ik ga vanaf volgende week ongeveer zijn dag voedingen wel verhogen dus ipv 4x150 en 1x180 ga ik 3x 150 en 2x 180 geven. En zo opbouwen naar alleen maar 180 indien hij daar behoefte aan heeft. Hij slaapt alleen ‘s avonds in zn eigen bed. En overdag verschillend, baby nestje op de zetel, park, kinderwagen, op ons bed, op bed van z’n zus.

4 maanden geleden

Reactie op tessavdz

Dus ze gaat dan na het flesje van 23u slapen of na het flesje van 19u?
Na het flesje van 19u gaat hij in bed en om 23u haal ik hem uit. Hij komt niet zo snel wakker, dus hij is dan half wakker half in slaap voor flesje van 23u ☺️

4 maanden geleden

Euhm blijkbaar drinkt mijn kind veel, hij drinkt omde 2 uur 120ml. Doktor zei dat hij omda 4 uur 150ml mag drinken..

4 maanden geleden

Euhm blijkbaar drinkt mijn kind veel, hij drinkt omde 2 uur 120ml. Doktor z ...
Beter te veel als te weinig zeker 😁

4 maanden geleden

Reactie op monica1994

Beter te veel als te weinig zeker 😁
Doktr werd boos🫣

4 maanden geleden

Euhm blijkbaar drinkt mijn kind veel, hij drinkt omde 2 uur 120ml. Doktor z ...
Awel mijn kindje had da dus ook, daarom dat ik het hier eens vroeg. Nu ik durfde dus toen niet meer meer geven en ze had heel de tijd honger ocharme. Ik heb haar toen gewoon terug bij gegeven want ik ga mijn kind echt niet laten honger lijden en nu zit ze al de heletijd op die 120ml dus nu zou ze zogezegd weinig drinken. Ze had haar groeispurtje gewoon wat vroeger. Vooral doen wat goed voelt voor jou!