21 Reacties

24 dagen geleden

Heb je de happy song van immogen heap al eens opgezet? Met of zonder beeld erbij. Het liedje alleen is al goed voor ons zoontje. 😃😅 hierdoor bleef hij mooi zitten en liet hij het toe

24 dagen geleden

Ik zet altijd Bumbafilmpjes op en indien je een gymbal hebt erop gaan zitten en heen en weer wippen 🙃 en masker goed aansluiten op neus en mond (echt tegen het gezicht) en echt effe doorzetten en beetje tegen jou klemmen dat ze niet teveel kunnen spartelen… indien er ook gaten in je masker zijn, deze sowieso afplakken want anders teveel medicatieverlies… respiratoire kine hier 🙋🏻‍♀️ succes !!

24 dagen geleden

Ik heb een succes bij gewenning 🫶 Laat je kindje er mee spelen voor en/of na de behandeling. Laat het masker voelen en laat ze er mee schudden. Ook het geluid laten horen en de lucht tegen de wangen zonder direct toe te dienen. Laat ze over het apparaat aaien en voelen terwijl het in werking is.

23 dagen geleden

Nog een gouden tip, tutje in masker laten. Wel zien dat je masker nog perfect aansluit op de huid en je geen lek hebt 🙃

22 dagen geleden

Reactie op Givje

Ik zet altijd Bumbafilmpjes op en indien je een gymbal hebt erop gaan zitte ...
Hoe weet je of je aerosol mag doen? Mijn meisje van 7maand heeft namelijk al 3 weken last van slijmen en gaan maar niet weg…

22 dagen geleden

Reactie op Tessa_A

Hoe weet je of je aerosol mag doen? Mijn meisje van 7maand heeft namelijk a ...
Aerosol mag je in principe altijd doen. Het hangt alleen er vanaf wat je erin doet. Als je fysiologisch water erin doet, werkt dat eigenlijk hetzelfde als het verdampen van water. Hierdoor krijgen ze goed vochtige lucht binnen waardoor de slijmen wat makkelijker los kunnen komen. Als dat niet zou werken, zou ik een kinderarts raadplegen wat zou kunnen helpen.

22 dagen geleden

Reactie op Tessa_A

Hoe weet je of je aerosol mag doen? Mijn meisje van 7maand heeft namelijk a ...
Ons zoontje was 1,5maand als hij al voor het eerst aerosol moest gebruiken van de arts. Ik denk als het zolang duurt toch eens langs huisarts of kinderarts gaan , zij kunnen je dat medicatie geven voor erin te doen of een voorschrift voor kiné om de slijmen los te maken. Hopelijk betert het snel!

20 dagen geleden

Reactie op Fleur1995

Aerosol mag je in principe altijd doen. Het hangt alleen er vanaf wat je er ...
Bedankt voor de tip! ☺️

20 dagen geleden

Reactie op MV .

Ons zoontje was 1,5maand als hij al voor het eerst aerosol moest gebruiken ...
Ok bedankt, kine ondertussen al geprobeerd maar de slijmen blijven iedere dag terugkomen dus ik denk dat ik toch nog eens bij de kinderarts langs moet

20 dagen geleden

Reactie op Tessa_A

Ok bedankt, kine ondertussen al geprobeerd maar de slijmen blijven iedere d ...
Hoelang ben je al naar kine geweest? Hier heeft het toch een dikke week geduurd sinds opstart aerosol en kine en snot is er wel nog maar veel minder…

20 dagen geleden

Reactie op Givje

Hoelang ben je al naar kine geweest? Hier heeft het toch een dikke week ged ...
En echt superveel neus spoelen…. Helpt veel!

19 dagen geleden

Reactie op Givje

Hoelang ben je al naar kine geweest? Hier heeft het toch een dikke week ged ...
Ik heb 3 sessies na elkaar gedaan

19 dagen geleden

Reactie op Givje

En echt superveel neus spoelen…. Helpt veel!
Kan het kwaad als ze blijft snotneusje hebben en daardoor de slijmpjes in haar keel aanhouden?

19 dagen geleden

Reactie op Tessa_A

Kan het kwaad als ze blijft snotneusje hebben en daardoor de slijmpjes in h ...
Ik zou vooral goed blijven spoelen.., zal wrs zo heel de winter zijn 🥴🫠 hier ook slijmpjes op de longen veel beter maar nog snotjes.. ik spoel echt nog veel, sowieso ‘s ochtends en savonds, soms snachts en overdag als het verstopt klinkt. Ik spoel met een neusspoelflesje met rode dop (kan je gaan halen in de apotheek). Spoelt veel beter dan de kleine pipetjes van 4ml fysiologisch. Je krijgt er ook veel meer snot uit.

19 dagen geleden

Reactie op Givje

Ik zou vooral goed blijven spoelen.., zal wrs zo heel de winter zijn 🥴🫠 h ...
Ik zal deze fles eens kopen dan. Dus gewoon inspuiten zodat het langs de andere kant uitloopt

19 dagen geleden

Reactie op Tessa_A

Ik zal deze fles eens kopen dan. Dus gewoon inspuiten zodat het langs de an ...
Ja goed zien dat je kindje op haar zijde ligt zodat er geen/zo weinig mogelijk water in de keel loopt. In bovenste neusgat inspuiten en komt langst onderste neusgat eruit. Opletten dat je niet te hard spuit voor de oortjes dus gewoon knijpen zodat de vloeistof eruit komt. Zien dat het dopje goed in je neusgat steekt zodat je geen lek hebt. Soms is er zoveel snot dat ik een half of volledig flesje gebruik per neusgat. Je spoelt tot er enkel water uit komt… Ik verwarm ook m’n flesje in de microgolf gedurende Max 10 sec. Is aangenamer om te spoelen met water op lichaamstemperatuur. Je kan fys serum in grote hoeveelheid aankopen (500 ml of 1l) maar was uit stock dus ik maak die zelf… ik kook 500 ml water met 1 koffielepel keukenzout en heb zo mijn fys serum. Leuk vinden ze het niet, maar efficiënt is het wel 🙃

19 dagen geleden

Reactie op Givje

Ja goed zien dat je kindje op haar zijde ligt zodat er geen/zo weinig mogel ...
Als ze echt veel tegenvecht dan rol ik ze in een handdoek gelijk een worstje zodat je betere controle hebt over de grijpers 😅

19 dagen geleden

Een arts zei me ooit zet je kindje in de koets met de regenhoes over. Zet dan de aërosol ergens vast dat die gwn kan gaan. Dan zit het is ren zogezegde stoomcabine. Dat kan ook al helpen. En anders, gwn laten krijsen, dan gaat het product sneller naar de longen.

19 dagen geleden

Er bestaan ook tutjes voor de aerosol. Die gaan niet over het gezichtje maar blaast de dap uit richting de neus. Omdat ze door de neus moeten ademen, krijgen ze nog veel binnen. Hopelijk kan dat ook al ietsje helpen!

19 dagen geleden

Reactie op Fleur1995

Er bestaan ook tutjes voor de aerosol. Die gaan niet over het gezichtje maa ...
Lijkt me minder efficiënt aangezien er dan veel medicatie in de ruimte belandt en niet in de longen… heb je daar toevallig een foto van ?