13 Reacties

5 maanden geleden

Mijn zoontje is ook 12 weken weegt ongeveer 5kg en hij drinkt 4 a 5 flessen van 165 want hij slaapt door en moest hem niet wakker maken zei de kinderarts maar hij heeft wel zijn voldoende ml per dag op die kind en gezin zegt

5 maanden geleden

Onze zoon weegt ongeveer evenveel en drinkt sommige dagen veel (7x 150 a 180) en sommige dagen drinkt hij maar 6x 120. Im laat het los heb zelf ook niet elke dag evenveel honger + door zijn reflux heeft hij sommige dagen gewoon meer last met drinken. Mn dochter dronk soms ook te weinig, is nu 4 jaar wel en bij haar ging het allemaal beter bij vaste voeding. Hoop deze keer op hetzelfde.

5 maanden geleden

Ons dochtertje is ook 12 weken en drinkt 5 flessen van 180ml. Slaapt ook door snachts.

5 maanden geleden

Reactie op kim93m

Onze zoon weegt ongeveer evenveel en drinkt sommige dagen veel (7x 150 a 18 ...
Oké dat stelt me wel wat gerust… want grotere flessen (180) daar is hij precies toch nog niet aan toe… nam hij iets tegen de reflux? Hier gaviscon baby indien nodig, maar sinds vaccin (rotarix) van donderdag meer last van reflux dus frequenter gaviscon moeten geven. Ik vraag me af vanaf wnr ze omeprazole zouden voorstellen? Of wat zijn de voorwaarden daarvoor?

5 maanden geleden

Reactie op Givje

Oké dat stelt me wel wat gerust… want grotere flessen (180) daar is hij pre ...
Ja ik ken het, 180 lukt hier enkel als hij half in slaap ligt. Ik geef hier enkel gaviscon en dik soms de voeding in. Ik denk wel als je pediater gaat en aangeeft dat het echt niet betert ze het voorschrijven. Dat zei kind en gezin mij toch. Als het echt zwaar is, echt aangeven. En ja vaste voeding gaat sowieso helpen, maar das nog even wachten eh. Ik duim allesinds voor jou dat je iets vind, want is heel vermoeiend eh als ze zo pijn hebben en niet stoppen met wenen. Veel succes!

5 maanden geleden

Als ik een tip mag geven. Probeer de reflux zolang je kan in te perken met gaviscon en polysilane. Systematisch geven na elke voeding zodat de slokdarm niet verbrand. Omeprazole geeft heel veel buikkrampen en moeilijk stoelgang maken. Da's last resort als de slokdarm verbrand is, maar dat duurt lang vooraleer het genezen is. Dan is het kiezen tussen de pest en cholera gelijk ze zeggen. En is heel zielig. 😬😔💔

5 maanden geleden

Ons kindje is 10 weken Drinkt 5x150 ml met 5 schepjes Dus dat wordt dan 170ml? En dan nog 1x90 ‘s nachts en 3 schepjes.

5 maanden geleden

Reactie op LynnRmrs

Ons dochtertje is ook 12 weken en drinkt 5 flessen van 180ml. Slaapt ook d ...
Op welke tijdstippen eet zij dan ongeveer?

5 maanden geleden

Reactie op noor2222

Ons kindje is 10 weken Drinkt 5x150 ml met 5 schepjes Dus dat wordt dan 17 ...

5 maanden geleden

Reactie op Givje

7u, 10u, 13u45, 17u30, 21u. Dit waren de tijdstippen van gisteren. 21u30 lag ze in bed en heeft tot 7u15 vandaag geslapen.

5 maanden geleden

Reactie op LynnRmrs

7u, 10u, 13u45, 17u30, 21u. Dit waren de tijdstippen van gisteren. 21u30 ...
Thx ! En slaapt ze dan nog tss 17u30 en 21u30?

5 maanden geleden

Reactie op Givje

Thx ! En slaapt ze dan nog tss 17u30 en 21u30?
Nee, ze is dan heel wakker 😅 ze deed gisteren een dutje rond 9u, 11u, 14u30, 16u30. Het varieert wel elke dag een beetje.

5 maanden geleden

Reactie op Givje

Verschillend Bijv vandaag 2.30 uur flesje van 90 ml 5.45 uur flesje van 150 10.30 uur flesje van 150 13.45 uur flesje van 150 17.30 uur flesje van 150 21.15 uur flesje van 150 Volgende flesje zal dan rond 2 uur vannacht zijn ongeveer.