6 Reacties
2 maanden geleden
Wij geven eenmaal groenten op het uur van zijn vroegere middagfles (rond 11-12u) en fruit rond 15-16u. Aangezien ons zoontje minstens 150gr van elk eet, krijgt hij geen melk meer bij. 2x groentjes lijkt me best wel veel. Ligt ook iets zwaarder op de maag dan melk zo vlak voor het slapengaan. Ikzelf zou het houden op 1x groenten en 1x fruit. Maar uiteindelijk moet je ook doen waar je je zelf goed bij voelt :)
2 maanden geleden
Ik zie dat je kindje 5 maanden is. Melk is tot 1 jaar de hoofdvoeding dus zou zeker nog geen melk weglaten voor groenten of fruit… zeker niet zo jong al. Mijn zoon is 5,5 en krijgt ‘s ochtends borst, 3 flesjes borstvoeding id creche, borst bij thuiskomt, borst voor het slapen gaan en nog zeker 3x ‘s nachts borst. Als we starten met vaste voeding krijgt hij eerst de borst ‘s ochtends, dan stukje fruit of brood half uurtje later als ontbijt, nog steeds de 3 flesjes id creche en pas half uur na die flesjes fruit of groenten en ‘s avonds na de borst stukjes groenten afhankelijk wat ik die avond eet.
2 maanden geleden
Ons zoontje eet rond 11u 200g groenten en rond 14u/15u 150g fruit. Hij krijgt als hij wakker word flesje van 180ml , in de namiddag ook nog eens rond 16u 180ml en dan rond 18u/19u zijn avond flesje van 210ml. Elk kindje is ook anders , de ene eet/drinkt meer dan de ander. Kijk vooral wat je kindje zelf aangeeft van genoeg of nog denk vooral gewoon proberen. Vanaf een kindje 150g groenten en/of fruit eet is het eigenlijk 1flesje weg maar bij ons wilt hij soms wel nog even later een flesje en dan geef ik dit ook :)
2 maanden geleden
7.00 uur flesje 210+7 schepjes
10.00 uur 160 gram fruit + 30 ml water
13.00 uur flesje 210+7 schepjes
17.00 uur 160 gram groenten + 30 ml water
20.00 uur flesje 210+7 schepjes
23.00 uur flesje 210+7 schepjes
Dit is gemiddeld, wijkt kwa tijden soms ook af. Vannacht bijv ochtend fles al gehad om 4.00 uur. En 9.00 uur fruit.
2 maanden geleden
Reactie op lauralieke
Ik zie dat je kindje 5 maanden is. Melk is tot 1 jaar de hoofdvoeding dus z ...
Borstvoeding zit ook veeelll meer in dan flesvoeding
Bij fv zeggen ze vaak vanaf 6 maanden wel wat meer vaste voedingen gezien er dan voedingsstoffen tekort kunnen komen (hebben ze mij toch gezegd)
Moest bv gelukt zijn was ik later begonnen met vaste 🙈