10 Reacties
6 maanden geleden
Wat ik vooral kan aanraden is dat constant veranderen het erger maakt.
Best blijf je eens 2 weken bij het zelfde… ookal is het moeilijk ons dochter is ook 6 weken en heeft enorme krampen krijst hevig wanneer ze drinkt, vooral rustig blijven, bad geven etc.
Bij ons is het ook grotendeels omdat ze zich zo kwaad maakt dat ze haar sluitspier helemaal opspant en moeilijk stoelgang kan maken.
Wij moest 2 weken suppo’s geven wanneer ze zelf geen stoelgang maakte
Momenteel geven we de nan comfort + infacol.
6 maanden geleden
Het rare is dat als er 1 ding aangepast wordt hij echt de komende 3 dagen heel rustig , gelukkiger en praktisch pijnvrij is. Nadien bouwt het weer op de krampen. We geven nu 3 dagen die probiotica ( bactiol) en sinds dien kan hij ook moeilijk stoelgang maken waardoor hij waarschijnlijk ook pijn heeft want de windjes volgen nu niet altijd bij een weenbui. Had ook al gehoord van de nan comfort maar nu neemt hij al voeding specifiek voor krampen, kolieken en constipatie.
6 maanden geleden
Mijn dochtertje wordt 5 weken aankomende dinsdag. Ik ben vanaf ik uit het ziekenhuis was begonnen met protectis geven. Dit heeft ook echt wel tijd nodig en blijf je best gewoon doorgeven. Ik geef het haar nu al bijna 4 weken. Bovendien ben ik ook moeten overschakelen op nutrilon omneo (+-1,5w) en sinds gisteren ander water. Alles heeft wat tijd nodig. Om te wennen, niet te snel veranderen. Lichaampje moet zich kunnen aanpassen. Mijn dochtertje heeft dit ook, gaat elke dag een beetje beter. Probeer eens evian water of valvert. Deze zijn het beste bij krampjes. Hoe is zijn stoelgang? Je kan ook altijd even helpen door een warmtekussentje te leggen op de buik, rechtop houden helpt de krampjes verminderen (buik tegen buik) een draagdoek misschien overdag? En de 4puntsmassage op het buikje doe ik ook soms.
6 maanden geleden
Vergeet ook gewoon niet dat de periode rond de 6 weken de piek is qua darmkrampen… niet altijd meteen alles veranderen. Het darmstelsel moet zich ook nog helemaal settelen wat je ook geeft/verandert van melk/water enz.. kan beginnen rond 4 weken en pieken rond 6 weken , maar ook aanhouden tot 4 maanden… Bij ons zoontje helpt een warmtekussen vaak, veel fietsen met de beentjes ook als hij geen krampen heeft, buikmassage, badje geven, goed laten boeren na de voedingen (ook tussendoor tijdens een voeding). Veel moed!!
5 maanden geleden
Dag allemaal!
Ik wil even mijn ervaring delen met alle (toekomstige) mama's en papa's. Desondanks onze zoon geen uitgesproken symptomen had van koemelkallergie doet hij sinds verandering van pap zeer goed. Omdat we alle "lapmiddelen" al geprobeerd hadden werden we doorverwezen naar de pediater. Die ging gelukkig snel mee in ons verhaal. Sinds 4 dagen geven we novalac novarice. En nu merken we al dat we een totaal andere baby hebben. Hij wordt niet meer wenend wakker van de pijn, is niet gulzig in zijn drinken, heeft praktisch geen ontroostbare huilbuien meer en begint zelfs overdag zelfstandig te slapen. Zijn winden zijn veel minder en hij lacht doorheen de dag heel veel. Het is dus niet omdat er geen zichtbare symptomen zijn zoals exzeem, bloed in de stoelgang,... ( waar vele pediaters op wachten) dat er geen intolleratie of allergie kan zijn. Kwestie van een goede pediater te vinden en volg vooral zelf jullie gevoel.
5 maanden geleden
Hier niet zo hevig als bij jullie, maar bij ons meisje is het voornamelijk wanneer ee stoelgang moet maken ze zich zeer druk maakt. Ik herken het aan hoe ze de enorm winderig is. Wat ik doe en voor haar helpt is haar eigenlijk in haar bloot poepje op haar kussen leggen en inderdaad fietsen met de beentjes. Na 5 min kan ze op haar gemakje stoelgang maken, en raar maar waar die van ons ligt graag in haar bloot poepje. Ze is niet opgestopt en maakt dagelijks ( soms meerdere malen per dag ) stoelgang. Als ze veel last van krampjes heeft, neem ik haar in mijn armen op haar linker zij... deze tip van een pediater en helpt echt, binnen de minuut is ze rustig.
5 maanden geleden
Reactie op CharissaB
Zeer herkenbaar! Wij zijn veranderd van ziekenhuis. Deze kinderartsen hebbe ...
Hi! Mag ik eens vragen welk parcours jullie allemaal afgelegd hebben qua soorten melk? Ik ben in twijfel ivm KMA bij m’n zoontje.. momenteel nog afwisselen BV en FV, allebei in flesjes. Voor FV doen we evolia HA ingedikt met gelilact owv reflux. Sinds paar dagen nu echt altijd Wenen na een paar slokken FV. Bij BV niet (ik probeer zoveel mogelijk koemelk te vermijden)… hij laat ook veel windjes en altijd last als hij 💩 moet doen dus dat spijsverteringsstelsel lijdt er echt onder. Vind het zo zielig hoe die kan krijsen tijdens z’n fles… :-(
5 maanden geleden
Reactie op Givje
Hi! Mag ik eens vragen welk parcours jullie allemaal afgelegd hebben qua so ...
De vele windjes en het krijsen herkennen we helaas...
Dit was ons traject:
- NAN Optipro
- NAN Complete comfort
-NAN AR
- Nutrilon AR ( heel slecht mee!)
- Novalac allernova AR
- Novarice ( ingedikt met Gelilact)
We geven ook Omeprazole siroop.