Hey iedereen!
Wij verwachten ons 2de kindje in april. Een zusje voor onze grote broer. (2,5j)
Hoe pakken jullie het aan ivm de eerste ontmoeting tussen jullie kindjes?
Zelf heb ik het idee dat wie er op ons kindje let, (schoon)ouder ons zoontje naar het ziekenhuis brengt, maar dan zelf wel weg gaat. Ik wil graag dat de eerste ontmoeting onder ons als gezin is. En dat we dan een heel tijdje samen kunnen genieten. Zonder tijdsdruk. Maar mijn vriend vind dit wat raar/onbeschoft tov de persoon/personen die op ons zoontje zouden gepast hebben tijdens de bevalling.
Ook wil ik dat mijn zoontje tijdens de bevalling zijn leven zo normaal mogelijk door gaat in zijn eigen omgeving en eigen bedje. Hij is nog nooit ergens anders gaan slapen. Omdat ik dat eigenlijk voorlopig liever niet wil. Hij is altijd een hele moeilijke slaper geweest en slaapt nog maar sinds een half jaartje door. Het is ook nooit echt nodig geweest. Ik wil hem gewoon graag in zijn eigen veilige omgeving. De band met onze ouders/schoonouders is voor ons beide ook wel niet top. We hebben beide niet de gemakkelijkste jeugd gehad. Dus mijn vertrouwen is klein ondanks ik weet dat ze dat wel goed zouden doen hé.
Ik weet zelfs niet eens wie we gaan vragen. Ouders of schoonouders.
Wat denken jullie?
Dankjewel voor de tips alvast 🙏🏻