8 Reacties

6 maanden geleden

1) het is jou baby, niet die van de mensen die zagen en klagen. Als jij je beter voelt met half half of volledig fles, is dat jou keuzen. Bovendien, als de mama gelukkig is, is de baby ook gelukkig. Een mama met stress zal je baby opvatten helaas. Commentaar geven op een ander is altijd makkelijker dan er zelf middenin te zitten en de keuze te moeten maken. 2) ik ken het gevoel, ik maak niet genoeg melk aan waardoor ik stress en depressief word. Ik zeg zelf al weken dat ik wil stoppen maar krijg het moeilijk over mijn hartje... wegens tepelverwarring komt mijn kleintje niet meer aan de borst en ben ik in combinatie met flesvoeding ook nog fulltime aan het afkolven. Het is heel vermoeiend kan ik je zeggen, ook de nacht shifts duren daardoor langer. Moest je fles en borst geven doormiddel van afkolven raad ik wel aan te kolven na de voeding van je baby (dan heb je meer tijd en ervaar je geen druk van je huilende baby) Ook, moest je niet genoeg hebben, je kan 24 uur moedermelk samen voegen. Ik doe zelf samen voegen tot 1 voeding, die geef ik en daarna voeg ik weer opnieuw voor de volgende voeding, ik geraak aan 2 flesjes per dag volledige voeding moedermelk voor mijn kindje, de rest is flesvoeding. Veel succes in ieder geval, denk ook aan jezelf en je eigen gemoedsrust. Je doet het goed hoe dan ook 😘

6 maanden geleden

Onze baby hapte in het begin ook moeilijk aan. We zijn hier mee naar de osteopaat geweest. Het kan zijn dat er spanning op de kaak/nekje zit wat maakt dat het moeilijker gaat en als ze dat dan losmaken gaat dat echt beter. De osteopaat kan ook altijd meekijken en tips geven IVM borstvoeding. Voor ons hielp dit. Veel succes!

6 maanden geleden

Hey Ik heb het zelfde probleem als u Ik kan ook alleen maar met tepelhoesje werken met mijn zoontje, ik heb ook al geprobeerd om zonder maar dat lukt nie hij schuift altijd maar weg omdat ik ook kleine tepels heb. Ik vind het ook heel vervelend om het te gebruiken als ik hem wil aanleggen schuift het altijd weg.

6 maanden geleden

Reactie op nathaliemaes12

Hey Ik heb het zelfde probleem als u Ik kan ook alleen maar met tepelhoesj ...
Heel lastig hé :(

6 maanden geleden

Reactie op Ylovely

1) het is jou baby, niet die van de mensen die zagen en klagen. Als jij je ...
Bedankt voor de motivatie 🫶🏻

6 maanden geleden

Reactie op Hogigigkj hihj

Heel lastig hé :(
Ja heel ambetant maar ik ben wel blij ik produceer heel veel dat is toch al positief

6 maanden geleden

Reactie op nathaliemaes12

Ja heel ambetant maar ik ben wel blij ik produceer heel veel dat is toch a ...
Ik heb soms dagen dat het gewoon niet genoeg melk is voor mijn baby. En zeker avond dan huilt hij en wilt hij melk om de 1 uur soms omde half uur.. kolven helpt soms

6 maanden geleden

Hallo, ik had precies het zelfde probleem. Vanwege kleine tepel kon baby slecht aanhappen in het ziekenhuis. Ik heb de baby daarom eerste weken laten aanhappen terwijl ik op mij rug lag en hij op mijn buik dit hielp echt. Ondertussen is baby 1 maand en heb ik het idee dat mijn tepel iets “puntiger” is geworden van het aanhappen en kan ik hem ook voeden in andere houdingen.