26 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op BobkesMoeke

Gisteren dus naar het ziekenhuis voor suikertest. Tegelijkertijd heeft de g ...
Zo gek hoe de adviezen hard kunnen verschillen. Ik had op 20weken ook net een verkorte baarmoederhals 2,5cm. Ook vanaf dan progesteron moeten gebruiken tot 34weken. Mijn kindje is uiteindelijk spontaan op 40w+2 geboren. Ik heb het nooit rustig aan moeten doen en ben kunnen blijven sporten en werken. Elke dokter en vroedvrouw dacht dat hij vroeger ging komen maar onze zoon dacht daar anders over. Adviezen van de dokters zeker opvolgen, maar maak je zeker niet teveel zorgen.

4 maanden geleden

Reactie op BobkesMoeke

Hey Céline, nam jij op 26 weken ook al progesteron?
Ja ben dat onmiddellijk bij de ziekenhuisopname moeten opstarten. 3x per dag 200 mg oraal.

4 maanden geleden

Reactie op Shauny2024

Hallo iedereen, ik had aan 28 weken zwangerschap een verkorte BMH van 1,8cm ...
In welk ziekenhuis lig je? Succes alvast!! 🤞🤞

4 maanden geleden

Reactie op céline95

In welk ziekenhuis lig je? Succes alvast!! 🤞🤞
AZ Sint-Jan in Brugge. Dankjewel!

4 maanden geleden

Reactie op BobkesMoeke

Gisteren dus naar het ziekenhuis voor suikertest. Tegelijkertijd heeft de g ...
Hallo Ik had ook een verkorte baarmoederhals en kreeg ook het nieuws toen dat ik thuis moest blijven. Ik moest wel rusten en had harde buiken. Ik vond dit ook een domper maar het went wel :-). Uiteindelijk was ik thuis wel rustig en heb ik er nog van genoten. Mijn dochter is 10 dagen voor haar uitgerekende datum gekomen :-). Veel succes hoor!

4 maanden geleden

Reactie op Shauny2024

AZ Sint-Jan in Brugge. Dankjewel!
Ik heb daar ook gelegen. Betere zorg kan je niet hebben. Ze liggen me nog steeds nauw aan het hart daar.