29 Reacties

7 maanden geleden

Veel sterkte! Verschrikkelijk om mee te maken! Heb in augustus het zelfde gehad aan 11 weken, hartje ook gestopt op 10 weken. Was voor mij ook te ver voor medicatie, dus ook curretage. De curretage viel goed mee (fysiek) , 2 weken bloedingen gehad maar geen pijn. Er na terug een regelmatige cyclus. 2 maanden erna terug zwanger, ondertussen 22 weken. Maar het is mentaal zoooo moeilijk om mee te maken :( ik zat er ook echt mee in.

7 maanden geleden

Oh verschrikkelijk om te horen 😔 veel sterkte! Ik had in februari een curettage op 7w en viel - voor mij persoonlijk & louter fysiek gezien - heel goed mee. 9u20 naar OK vertrokken, 11u20 op de kamer dan nog 2uurtjes verder geslapen en op 15u naar huis. Ook weinig krampen gehad. Eerste wc bezoek liep er wel nog erg veel bloed uit, alsof ik bloed plaste. Denk nadien nog 2-3 dagen bloed verloren maar niet extreem. Wel erg moeten bekomen van de narcose (extreem vermoeid), ongeveer een dikke week erna was ik erdoor qua vermoeidheid. Exact 2 weken na curettage had ik opnieuw een eisprong. Die maand niet zwanger geraakt, maar vond het eigenlijk zelf niet erg. Voelde precies wel héél erg snel aan allemaal. Had ook een kortere luteale fase (11d) dan normaal. Vriendin die ook een curettage had, net hetzelfde. Nu, maand erachter zijn we terug zwanger. We nemen nu alles dag per dag en zal pas het écht geloven na de 12w met goeie niptest. Superveel courage gewenst voor jullie! Je bent niet alleen 💛

7 maanden geleden

Hoi, Heel veel sterkte alvast. Ik heb in oktober een curettage gehad. Ook gestopt tssn 9-10w maar pas op de 12w echo te weten gekomen. Om 7h nuchter binnen en om 9h30 lag ik al terug wakker te worden. Ik was blijkbaar maar 15" in slaap. Fysiek viel het eigenlijk goed mee. Ik mocht om 13h al nr huis vertrekken. Nadien nog 2w lang licht bloed verlies gehad. 2w lang geen betrekkingen of in bad wegens infectiegevaar. Ik was onmiddelijk terug regelmatig ( ik was dit voorheen ook al). Na 4w terug op controle om te zien of alles mooi weg was. De pijn was eigenlijk ook goed te doen. Buiten pijnstilling in het ziekenhuis heb ik niets hoeven te nemen. Verschiet niet wanneer je de eerste keer opstaat, ik lag op een speciale doek en dat hing vol bloed en stolsels. Zelf hang je ook vol ontsmetting en bloed. Ik vond dat wel verschieten. Ik heb toen wel een nieuw doekje gevraagd want daar ging ik niet opnieuw gaan inzitten. Mentaal vond ik dit iets ander. Eerste wilde ik het zo snel mogelijk weg ( ik heb nog 6 dagen moeten rondlopen) en de dag zelf mochten ze het niet afnemen van mij. Ik ben in totaal 2w thuis gebleven. Vanaf ik wist tot 6 dagen na de curretage. Dat is iets dat ieder voor zich moet uitmaken. Op mijn kast staat een kaarsje en een tekstje. Mijn uitgerekende datum komt dichterbij en het knaagt wel. Zelf ondertussen opnieuw zwanger 13,5 w na ICSI en de angst blijft wel. Geef het zoveel tijd dat jezelf nodig hebt. Ik wens je een spoedig herstel en een dikke knuffel

7 maanden geleden

Ik heb 4 miskramen gehad. De 1e heb ik eerst medicatie gehad maar na 6u helse pijn ben ik met de ambulance weg gevoerd en hebben ze alsnog met spoed een curettage gedaan omdat de medicatie niet deed wat het moest doen. Dat kan dus effectief wel echt gebeuren. Daarna heb ik nog 3 miskramen gehad en telkens een curretage gehad. Ik vind naar de tandarts gaan ondertussen erger dan deze ingreep. 😅 Je bent 10-15min in slaap en omdat het een lichte verdoving is heb je eigenlijk bijna geen last na het wakker worden. Ik moest meestal rond 11u binnen en om 15u stond ik al aan de schoolpoort om m’n dochter af te halen. De dag erna ging ik ook gewoon terug gaan werken. Bij de laatste curretage nam ik zelfs m’n laptop mee om van daaruit wat admin te doen. 😅 Fysiek had ik ook nergens last van achteraf, geen pijn dus ofzo. Je kan de dagen erna nog wat licht bloedverlies hebben. Bij mij was dat telkens minder dan mijn menstruatie en ook korter. Mijn cyclus was ook telkens meteen terug heel regelmatig. Ik had telkens de miskraam rond 6weken en het duurde wel altijd even voor m’n hcg terug op 0 stond. Ik deed ivf dus moest echt daarop wachten. Dat vond ik het lastigst van alles… Mentaal was het de eerste keren lastiger. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Cru gezegd was ik het bij de 3e miskraam al gewend. Ik vloekte uiteraard wel even maar de mentale klap die ik de eerste 2 keer had bleef weg.

7 maanden geleden

Ik wil jullie enorm bedanken voor jullie verhalen. Het voelt een stuk minder eenzaam gek genoeg. Ik voel zoveel verdriet maar ga het gewoon ook even toelaten. En hopelijk is er snel licht aan het einde van de tunnel. ❤️

7 maanden geleden

Zo jammer om dit te lezen. Ik had altijd gehoopt dat het goed ging komen omdat je zoveel last had van die bloedingen van in het begin dat je zwanger was. Je gaat je nog een hele tijd verdrietig voelen, maar hierna komt er een klein mooi wondertje op je pad 💫🩵🩷 Zwanger worden na een miskraam is enorm beangstigend, maar het kan wel. Vorig jaar op 8 weken een curretage, jaar erna zwanger maar terug een miskraam op 6 weken en 4 maand erna terug zwanger nu 10weken ver dus het is iets wat zeker kan, alleen word je telkens opnieuw banger. Ik wens je alle geluk toe, heel veel moed & vooral heel veel positieve energie! 🤍🤍

7 maanden geleden

Hey! Heel veel sterkte alvast. Ik heb op 9w een curettage moeten laten uitvoeren. Mijn gynaecoloog raadde dit aan ipv medicatie omdat ze van mening was dat dit de beste optie was. Met medicatie loop je het risico dat niet alles goed weg is waardoor een curettage nadien nog noodzakelijk kan zijn. Ik heb een tweetal weken licht bloedverlies gehad. Fysiek viel het heel goed mee. Vooral mentaal was het zwaar want ik had een hele grote kinderwens. Veel gehuild maar geef niet op! Ik was na 2 maand alweer zwanger. Ik wens je alle geluk toe! En vooral… praat erover… je valt niemand lastig met je verhalen. Ook al vertel je 10 x hetzelfde.

7 maanden geleden

Misschien een rare vraag, je hoeft er ook niet op te antwoorden als het te moeilijk ligt. Heeft je gyneacoloog uitleg gegeven waarom het hartje gestopt is met kloppen ?

7 maanden geleden

Reactie op CélineVxx

Zo jammer om dit te lezen. Ik had altijd gehoopt dat het goed ging komen om ...
Het is inderdaad onwerkelijk.. ik was eindelijk een beetje geruster na die 9 weken echo.. het idee dat het hartje kort daarna gestopt is.. Om op je andere vraag te antwoorden, ik heb het op het moment zelf niet kunnen vragen. Maar dat is nu wel een vraag dat erg door mijn hoofd speelt.. ik weet niet of ik het ooit zal teweten komen natuurlijk.. Dankjewel ❤️

7 maanden geleden

Reactie op Emsi95

Hey! Heel veel sterkte alvast. Ik heb op 9w een curettage moeten laten uitv ...
Dankjewel. Ik merk inderdaad dat praten helpt. Ergens ben ik blij dat mijn dichte omgeving het wist dat ik het gewoon kwijt kan.. ❤️ Ik hoop inderdaad dat het fysiek herstel meevalt. Jullie verhalen stellen mij alvast een beetje gerust. ❤️

7 maanden geleden

Reactie op Poe_

Het is inderdaad onwerkelijk.. ik was eindelijk een beetje geruster na die ...
Ik hoop dat je hier snel een beetje rust in mag vinden 🤍

7 maanden geleden

Reactie op CélineVxx

Ik hoop dat je hier snel een beetje rust in mag vinden 🤍
Dankjewel. Op dit moment wil ik vooral dinsdag achter de rug hebben. Ik denk dat dan pas mijn verwerking kan beginnen.. ❤️

7 maanden geleden

Hey, ik had een miskraam op 7weken. Alles kwam spontaan af, dus dachten dat alles goed kwam zonder medicatie of curettage. Helaas na 6 weken zat er nog altijd restweefsel die aan het infecteren was. Na heel veel pijn toch die avond laat naar spoed gegaan om toch eens te checken. De dag erop had ik normaal terug een controle of alles goed genezen was. Niet dus. Toch een curretage uitgevoerd. 3dagen moeten blijven voor antibiotica via infuus en een week gewone pilletjes antibiotica en terug op controle. Dit was allemaal deze week. Dus hopelijk alles ok bij de controle. 🤞

7 maanden geleden

Reactie op Ines95

Hey, ik had een miskraam op 7weken. Alles kwam spontaan af, dus dachten dat ...
Ik duim voor je mee. Veel sterkte. ❤️

7 maanden geleden

Hey, ik heb ook een miskraam gehad rond de 9 weken. Ik ging op 10 weken op controle en we merkten dat het hartje gestopt was rond de 9 weken waarschijnlijk. Ik had dit niet verwacht dus het was een enorme klop. De gynaecoloog raadde me medicatie aan om het te laten komen, maar de miskraam kwam maar niet vanzelf (ondanks extra medicatie gaan bijhalen). Ik heb pas een curettage na ongeveer 2 weken, je moet er absoluut geen bang voor hebben het valt fysiek heel goed mee en ze leggen je op de operatietafel ook alles heel rustig uit en iedereen is heel begripvol! Moest ik het moeten terug doen zou ik het direct zo terug doen, het mentaal wachten tot de medicatie werkt was voor mij ondraaglijk. Nu zijn we 2 maanden verder, het blijft in je hoofd zitten maar het wordt dragelijker hoor. Alles heeft zo zijn reden, het komt zeker goed! Ik wens je veel sterkte en laat even alle emoties maar toe, na de curettage zal het stilletjes aan beteren!

7 maanden geleden

Reactie op mieke383

Hey, ik heb ook een miskraam gehad rond de 9 weken. Ik ging op 10 weken op ...
Dankjewel voor je reactie. Het stelt me gerust om jullie verhalen te horen. Het is inderdaad een ongelofelijke klap. Ik schiet van de ene emotie in de andere.. ik ben blij dat je schrijft dat het beter zal worden.. ❤️

7 maanden geleden

Is alles goed verlopen dinsdag ?

7 maanden geleden

Reactie op CélineVxx

Is alles goed verlopen dinsdag ?
Wat lief dat je het vraagt. Alles is goed verlopen. De ingreep op zich viel inderdaad goed mee.. mentaal is het een ander verhaal. Ik voel me erg verloren en leeg.. Normaal zou ik maandag herstarten met werken maar ik ga morgen toch langs de huisarts.. ik voel me er nog niet klaar voor.. en vreemd genoeg voel ik mij daar erg schuldig over..

7 maanden geleden

Reactie op Poe_

Wat lief dat je het vraagt. Alles is goed verlopen. De ingreep op zich vie ...
Je moet je totaal niet schuldig voelen! Iedereen verwerkt het op zijn eigen manier. Als jij er meer tijd voor nodig hebt. Dan is dat gewoon zo! Je kan er niets aan doen. Het is ook al 10weken he! Ik vraag me nog steeds af waarom ik, waarom kan het gewoon niet 1keer normaal gaan in het leven. Nee, het moet altijd met 15 bochten gaan. Veel sterkte nog en een dikke knuffel! ❤️

7 maanden geleden

Heel veel sterkte! 💫 Ik begrijp je lege gevoel helemaal. Ik heb in augustus een missed abortion gehad. Was met 8 weken gestopt en bij 13 weken pas te weten gekomen. Ik voelde het ergens ook aan dat het niet goed zat en ging met een bang hartje naar de echo. Ik had wel een eerste echo me lichte hartactie gehad toen ik net 6 weken was maar ik dacht toen 5 dagen verder zwanger te zijn. Dus vandaar dat gevoel toen. Maar bij deze zwangerschap die wel goed gaat had ik dit ook. Weer exact 5 dagen minder ver, dus was weer niet gerust. Ik heb dan 1 extra echo gehad nog voor de 12 weken echo. Echt gerust was ik pas na de 20 weken echo en nog meer gerust bij beweging te voelen. Mijn gynaecoloog heeft 3 weken thuis voorgeschreven en echt aangeraden dit ook aan te nemen. Ik heb dit gedaan en er vooral open over communiceert bij mijn werk en mijn dichte omgeving. Dat hielp mij al zeker. En ik heb echt heel veel geweend. Heeeel veel.. het is een verwachting/droom die plots wegvalt. Iets waar je zo naar uitkijkt.. er was leven in jou en plots niet meer.. hier moet je je echt niet schuldig over voelen en zeker de tijd nemen die nodig is dit te verwerken. 🙏🏻💖