17 Reacties
5 maanden geleden
Ik ben in AZ voorkempen bevallen en hier kreeg ik de info dat deze medicatie niet meer gegeven wordt vanwege de vele bijwerkingen. Ik kreeg de tip om een aanspannende sport bh mee te nemen naar het ziekenhuis. Als je je borsten niet stimuleert, dan stopt de melkproductie normaal vrij snel. Ik heb er maar enkele dagen last van gehad en dit was makkelijk op te lossen met pads. Je kan er ook ijs op leggen indien je pijn zou hebben.
5 maanden geleden
Ik spreek nu wel over 16 en 20 jaar geleden: Beide keren onmiddelijk na de bevalling gekregen. Bij de eerste stopte de stuwing onmiddelijk. Bij de tweede had dit het omgekeerde effect. Overproductie in die mate dat ik 2weken lang een volledige kuur moest nemen vooraleer dit stopte. Nu derde keer zwanger en ik overweeg om dit toch opnieuw aan de gynaecoloog te vragen
5 maanden geleden
Ik geef flesjes vanaf de bevalling en heb ook geen medicatie gekregen (vanwege vele bijwerkingen). Op dag 3 plots enorm pijnlijke en gezwollen borsten. Ijskompressen, pijnstilling en een strakke bh helpen. En vooral niet aankomen! :) Het heeft zo’n 2 à 3 dagen geduurd.
Nu 3 weken postpartum en mijn borsten lekken nog steeds een beetje, maar de pijn is weg en terug normaal formaat.
Succes! :)
5 maanden geleden
Bij mijn eerste dochtertje heb ik iets gekregen voor de melkproductie te stoppen. Ik heb toen geen stuwing gehad of dergelijke. Wel had ik enkele maanden later te kampen met een postnatale depressie. Hierdoor heb ik bij de tweede (nu dus) geen pilletje genomen/gekregen. Ze raden het sterk af nu omdat er veel kampen met een postnatale depressie als bijwerking (is ondertussen wat meer studie naar gedaan). Ik heb een week last gehad van stuwing maar liever een week last dan weer een jaar sukkelen met postnatale depressie.
5 maanden geleden
Ik ben van België en ik weet in veel ziekenhuizen geven ze het niet meer. Bij mijn eerste 2 kindjes wel gekregen en nu bij de laatste niet. Teveel bijwerkingen op mentaal gebied.
5 maanden geleden
Ik merk dat je grootste angst is dat je borsten zouden groeien. Is dat de reden waarom je geen borstvoeding wil geven?
Zelfs met medicatie gaan je borsten nog groter worden de dagen na je bevalling. Dit herstelt zich weer. De zwangerschap op zich doet veel meer aan het veranderen van je cupmaat dan borstvoeding. Na een paar maanden worden je borsten nooit weer zoals voorheen maar ze worden wel terug kleiner…
5 maanden geleden
Ik ben 5/6 bevallen en heb op 6/6 2 pilletjes gekregen om de borstvoeding niet op gang te laten komen. Heb geen last gehad nadien, ook geen stuwing ofzo gehad.
5 maanden geleden
Reactie op Imke1991
Waren jouw borsten dan de tweede keer gegroeid? Of viel dit nogal mee?
Mijn borsten zijn ondertussen weer helemaal zoals voor en tijdens de zwangerschap. Heb geen grotere cupmaat gekregen. Tijdens de stuwing periode waren ze wel wat groter.
Mijn moeder zei me vroeger dat mijn borsten wel groter zouden worden na de zwangerschappen maar dit is bij mij nooit het geval geweest 😅