39 Reacties
7 maanden geleden
Ik heb na mijn (vroege) miskraam niet bewust gewacht. Ik had ook nog geen contact met een gynaecoloog gehad hierover omdat het zo pril was. Omdat ik maar maximum 6 maanden mocht proberen spontaan zwanger te worden (owv endometriose) had ik het gevoel dat ik niet nog een maand kon wachten. Uiteindelijk wel nog 1 keer een menstruatie gehad, en de volgende cyclus zwanger geraakt. Misschien dat mijn lichaam voor mij heeft beslist dat dat het beste was 😊
7 maanden geleden
Net huisdokter aan de lijn gehad en mijn HCG stond al op 7, ze zei ook dat het vooral vroeger werd gedaan om een cyclus af te wachten, maar dat ze dat nu nier standaard zeggen tegen de vrouwen... tenzij dat je er zelf voor kiest maar in principe moet dat zeker niet. Volgende week stel ik de vraag zowizo ook aan mijn gyneco nog eens
7 maanden geleden
Reactie op mamawens2024
Leuk dat je nu zwanger bent. Veel sterkte wel met jullie verlies bij de eer ...
Mijn gynaecoloog heeft toen 3 weken voorgeschreven en raadde ook echt aan dit aan te nemen. En als het na die 3 weken nog heel moeilijk was had ze een rouwtherapeute aangeraden. (Heb dit niet nodig gehad) Ik heb heel heel heel veel tranen gelaten, vooral de eerste week. Dat voelde toen verschrikkelijk en vanbinnen voelde ik mij helemaal kapotgaan maar achteraf gezien heeft dit mij goed gedaan. Veel me time en ook open geweest erover tegen familie en dichte omgeving, en dus erover kunnen praten. Ook op het werk dit verteld en daar dus ook nog over kunnen praten. Het medeleven van iedereen, vaak met niet al teveel woorden want dat heb je voor zoiets vaak niet en dat is ook niet nodig hebben mij ook goed gedaan. Ik ben toen na die 3 weken beginnen uitkijken naar mijn maandstonden en zo toch ook wel al snel beginnen hopen om opnieuw zwanger te zijn. Dat dit snel is gelukt heeft mij ook goed gedaan. Het blijft altijd bij je en met de vermoedelijke bevallingsdatum van toen was in februari en daar toch ook wel bij stilgestaan. En nu heel dankbaar dat het deze keer goed gaat 🙏🏻
7 maanden geleden
Ik ging naar gyneacoloog op 11 weken en toen stelde ze vast dat het al 3 weken gestopt was met groeien. Heb toen pilletjes genomen om het te laten komen. De dag erna vertrokken we op reis. Dat was voor mij ideaal om te verwerken, 3 weken kamperen met mijn man en dochtertje. Na de reis terug op controle gegaan en alles was oke zei gyneacoloog. Ik hoefde niet te wachten. Heb ik ook niet gedaan en meteen terug zwanger. Nu 35 weken zwanger, alles gaat goed.
Wat ik wel lastig vind/vond is dat ik het gevoel heb al een jaar zwanger te zijn, want iedere keer misselijk en behoorlijk lang. Deze zwangerschap gaat ook gepaard met veel meer angst dat er iets mis kan gaan dan toen ik zwanger was van mijn dochtertje. Ik ben er heel open over en praat daar met veel mensen over. Dat helpt mij ook. Want het blijkt dan in gesprekken dat er wel heel veel mensen een miskraam doormaken.
Ik was wel heeeel blij dat ik zo snel terug zwanger was. Nu aftellen naar de bevalling 😍
7 maanden geleden
Eerst en vooral veel sterkte!
Ik heb zelf in juli een miskraam gehad. Ik was toen ongeveer 7 weken zwanger. Er was mij ook aangeraden om een cyclus te wachten maar ik heb dit niet gedaan. Ik was al onmiddellijk terug zwanger! Ondertussen ben ik 38+1 weken zwanger en alles loopt perfect. Een vriendin van mij zit in exact dezelfde situatie. Ook een miskraam gehad in juli, onmiddellijk terug zwanger geworden en nu ook bijna 38 weken zwanger. Het kan dus zonder een cyclus te wachten ook perfect goed lopen :) Succes!
5 maanden geleden
Stel dat je meteen terug zwanger raakt na je miskraam, je hebt dat geen menstruatie gehad. Hoe ontdekken ze dit dan? Want tegen mij zeiden ze dat ze bij de controle echo eventuele restjes zouden wegnemen die nog achterbleven van de miskraam. Maar dat kan dan toch ook een nieuwe bevruchting zijn? Of denk ik te ver na...?
5 maanden geleden
Reactie op Ikke 123
Stel dat je meteen terug zwanger raakt na je miskraam, je hebt dat geen men ...
Dat kan zeker. Het probleem is vooral dat een zwangerschapstest in dat geval niet veel duidelijkheid zal brengen aangezien het HCG nog steeds aanwezlg is in je bloed van je eerste zwangerschap. Een bloedtest om de 2 a 3 dagen die een stijgende waarde HCG toont kan dat dan bevestigen.
5 maanden geleden
Reactie op Laura0212
Ik had ook een miskraam rond die termijn. We hebben meteen opnieuw geprobee ...
Wauw wat fijn voor jou. We hadden uiteindelijk toch niet " beuwst" een cyclus gewacht maar ik was de ronde na miskraam toch niet zwanger, de maand er op in mei dus WAS ik wel weer zwanver geraakt maar werd hellaas weer een miskraam 😔 dat ik dit moet mee maken na 3 gezonde kindjes toch 2 miskramen is verschrikkelijk 😭
5 maanden geleden
Reactie op fjona
Wauw wat fijn voor jou. We hadden uiteindelijk toch niet " beuwst" een cycl ...
Ik heb ook 2 miskramen gehad voor deze zwangerschap. Telkens rond 5 weken. Maar alles loopt goed nu. 😊 De eerste weken vond ik wel erg spannend. Totdat we het hartje hoorden, toen begon ik er van te genieten.
5 maanden geleden
Reactie op fjona
En heb je een cyclus gewacht toen? Tussen de miskraam en jou zwangerschap ...
Nee, het bloeden was als een iets zwaardere menstruatie. Na 5-6 dagen gestopt. Meteen nadien terug zwanger geraakt. Heb wel eerst nog een testje gedaan om zeker te zijn dat die negatief was. Enkele dagen voor mijn NOD dan opnieuw positief getest. HCG laten controleren bij de huisarts en die stond boven 4000. Mijn testen bleven ook mooi oplopen. Ik mocht op 7 weken al bij de gyneacoloog gaan vanwege de eerdere miskramen en toen het hartje zien kloppen 😊. Nu ongeveer 17 weken en ik voel ons zoontje al regelmatig bewegen in de buik. Gyneacoloog had ook de optie gegeven om met Utrogestan te starten van zodra ik een positieve test had vanwege de miskramen, maar uiteindelijk heb ik dit niet gedaan.
5 maanden geleden
Reactie op Laura0212
Nee, het bloeden was als een iets zwaardere menstruatie. Na 5-6 dagen gesto ...
Wanneer heb jij die test dan gedaan, die negatief was? Ik ga maandag langs de huisarts en ga vragen om mijn HCG te controleren om te zien of die gedaald is. En dan hopen dat ik een eisprong heb binnen 5 à 6 dagen.