39 Reacties

7 maanden geleden

Veel sterkte 🍀🙏🏼🙏🏼🙏🏼 Mijn gynaecoloog raadde na mijn miskraam heel uitdrukkelijk aan om toch 1 cyclus door te maken alvorens terug zwanger te worden. De kans op een nieuwe miskraam was volgens haar anders heel erg groot!

7 maanden geleden

Reactie op mamawens2024

Veel sterkte 🍀🙏🏼🙏🏼🙏🏼 Mijn gynaecoloog raadde na mijn miskraam heel ...
Gek he , aan de ene kant denk ik soms " klink logisch" maar aan dr andere kant denk ik soms van wat heeft het ene zwamgerschap/miskraam met een andere zwangerschap te maken🙈. Heel ambetant want elke gyneco zegt iets anders. Aan de ene kant denk ik dan weer " wat is 1 cyvlus wachten" en aan de andere kant denk ik " pfff nog een hele cyclus wachten seg" 🙄😔

7 maanden geleden

Heel veel sterkte 🤍 Geef jezelf maar de tijd om dit een plaatsje te geven. Wij hebben na een (ook vroege) miskraam een cyclus overgeslaan omdat mijn man toen toevallig in het buitenland was dus we die gewoon moesten overslaan. Maar eerlijk gezegd was ik blij met die rust voor mijn lichaam, ik voelde me fysiek niet helemaal top en mijn cyclus was ook wat in de war heb ik toen gemerkt, en ook mentaal deed het deugd er even niet zo mee bezig te zijn. De cyclus daarna was ik dan meteen terug zwanger en ging alles heel goed. Ik weet niet of het echt belangrijk is om eentje over te slaan, maar dat voelde uiteindelijk wel goed.

7 maanden geleden

Reactie op MarieT

Heel veel sterkte 🤍 Geef jezelf maar de tijd om dit een plaatsje te geven. ...
Ja ik denk als het zoals in u situatie was dat u man niet thuis was het goed zou zijn zeg maar. Maar ik vind het wat moeilijk om toch gewn de " vruchtbare dageb" voorbije te lagen gaan 🙈. Ik weet het echt niet. Is zo dubbem. Mr natrlk wil je dit niet nog eens meemaken 😟. Benieuwd wat mijn vaste gyneco volgende week hierover zegt.

7 maanden geleden

Reactie op MarieT

Heel veel sterkte 🤍 Geef jezelf maar de tijd om dit een plaatsje te geven. ...
Blij voor jou dat je dan weer heel snel weer zwanger waart/bent

7 maanden geleden

Reactie op fjona

Ja ik denk als het zoals in u situatie was dat u man niet thuis was het goe ...
Ja ik snap je! Wij hadden idd geen keuze en dat is makkelijker dan echt bewust die dagen te laten passeren. Ik had wel echt het gevoel dat het mijn lichaam goed deed, dus kan het alleen maar aanraden, maar weet ook niet of ik zou gewacht hebben als we een keuze hadden... Benieuwd wat je gynaecoloog zal aanraden! Als hij/zij zegt dat het niet uitmaakt, moet je zeker gewoon je gevoel volgen 🍀 Ik wens jullie veel succes en binnenkort een gezonde zwangerschap 🙏

7 maanden geleden

Reactie op MarieT

Ja ik snap je! Wij hadden idd geen keuze en dat is makkelijker dan echt bew ...
Dankuwel ik hoop het ook 🙏

7 maanden geleden

Reactie op fjona

Gek he , aan de ene kant denk ik soms " klink logisch" maar aan dr andere k ...
De gynaecoloog heeft uitgelegd hoe dat werkt. Precies kan ik het niet meer navertellen. Maar het had te maken met restweefsel dat zou kunnen overgebleven zijn en dan meekomt met de eerste menstruatie. Blijft het restweefsel zitten en word je zwanger, dan kwam het erop neer dat het lichaam aangeeft dat het moet afstoten… Sorry voor het plastisch taalgebruik 😕 maar zo legde ze het ongeveer uit. Ik zou je toch aanraden eerst advies in te winnen.

7 maanden geleden

Reactie op mamawens2024

De gynaecoloog heeft uitgelegd hoe dat werkt. Precies kan ik het niet meer ...
Oohja ik begrijp ik. Als de bloeding gedaan is dan ga ik zowozo nr de gyneco om na te laten kijken of het helemaal weer proper is

7 maanden geleden

In mijn hoofd was die eerste cyclus na mijn miskraam een soort reset voor mijn baarmoeder. Probeer het misschien zo te bekijken? Het heeft bij mij uiteindelijk 4 cycli geduurt voor ik weer zwanger was. Uiteindelijk, hoe kort het ook was, is je iichaam zwanger geweest en moet het ook een beetje terug ontzwangeren. Ik was al 12 weken, dus fysiek vermoed ik iets heftiger. Heb een spoedcurretage moeten ondergaan omdat ik bijna doodgebloed was.

7 maanden geleden

Reactie op Racingafadingimage

In mijn hoofd was die eerste cyclus na mijn miskraam een soort reset voor m ...
Oooh amai wat heftig seg, en amai ja 12w das al een pak verder dan dat ik was 😒

7 maanden geleden

Reactie op fjona

Oooh amai wat heftig seg, en amai ja 12w das al een pak verder dan dat ik w ...
Maakt jouw miskraam natuurlijk niet minder erg. Heel veel sterkte en veel succes in de toekomst! ✨

7 maanden geleden

Ik moet van mijn gynaecoloog 2 cyclussen wachten. Ik was ook wel al 11weken. Maar hij zei dat hij in het verleden al veel heeft meegemaakt als je niet wacht of soms maar een maand dat het dan toch weer fout loopt. En ook zodat je zeker kan zijn wanneer je laatste menstruatie was voor uit te reken hoe lang je zwanger bent dan. Zou gewoon zien wat jou gynaecoloog zelf zegt. En nog veel sterkte gewenst 🤍

7 maanden geleden

De gyn raadde mij ook aan 1 cyclus af te wachten. Was wel na een curretage op 11 weken. 2 cyclussen later terug zwanger, ondertussen 22 weken. Sterkte ! ✨🍀

7 maanden geleden

Ik heb niet gewacht en ik ben terug zwanger geworden 4 maand later. Maar ik begrijp je gevoel van dit wachten enzo. Ik ben rap terug zwanger geworden maar in mijn gedachten duurde het lang duurde het eeuwen. Dan ben ik ook 12 weken bang geweest omdat ik steeds dacht dat het terug miskraam ging worden maar dit waren echt lange weken … maar alles is goed gekomen nu een kindje van 3 weken

7 maanden geleden

Reactie op bibi142

Ik heb niet gewacht en ik ben terug zwanger geworden 4 maand later. Maar ik ...
Ooh proficiat, ja ik wil aan de ene kant echt niet wachten 😔 maar als het dan weer mis zou lopen dan ja 😔, ik weet nu ook al dat als het weer zover mag zijn en ik zwanger word dat ik indd ook enormmm schrik zal hebben bij elk steekje en elk toilet bezoekn😔😔

7 maanden geleden

Reactie op fjona

Ooh proficiat, ja ik wil aan de ene kant echt niet wachten 😔 maar als het ...
Snap ik volledig was van mij ook zo steeds bang zijn. En echt altijd willen testen of ik terug zwanger was of niet dan steeds teleurgesteld dat het niet zo was. Tot de positieve test was nog 4 dagen voor mijn menstruatie die moest zijn en ja hoor een positieve test. En idd ze raden aan om een cyclus ook te wachten dat je zou weten hoe lang je cyclus duurd enzo als je terug zwanger wordt je weet hoe ver je bent enzo

7 maanden geleden

Reactie op bibi142

Ik heb niet gewacht en ik ben terug zwanger geworden 4 maand later. Maar ik ...
Dan heb je onbedoeld toch wel gewacht he? 😅

7 maanden geleden

Heel veel sterkte! 💖 Ik heb een missed abortion gehad. Bij 8 weken was het gestopt. Heel veel verdriet van gehad. Het beterde bij mij door erover te praten en niet meteen terug aan de slag te gaan (werken). Heb dit rustig verwerkt. Mijn gynaecoloog heeft niks gezegd en heb daarom niet bewust een cyclus gewacht maar het was bij ons de cyclus daarna dus tweede cyclus na miskraam raak. Bij mijn miskraam zwangerschap duurde het 4 maanden. Wat ik toen na veel research heb gelezen is dat je na een cyclus wachten beter kan schatten wanneer de bevruchting zou plaatsgevonden hebben. Bij mij was die een week later dan ikzelf dacht (geen ovulatietesten gedaan) dus alweer paniek bij mij en dacht dat het weer mis was daardoor. Maar nu bijna 28 weken en alles gaat goed 🙏🏻 Ik wens je het allerbeste en een volgende gezonde zwangerschap toe!

7 maanden geleden

Reactie op Valeriee94

Heel veel sterkte! 💖 Ik heb een missed abortion gehad. Bij 8 weken was he ...
Leuk dat je nu zwanger bent. Veel sterkte wel met jullie verlies bij de eerste zwangerschap. Ik vind het mooi om te lezen dat je de tijd nam om het te verwerken, dat je even niet gaan werken bent en dat je dat ook goed deed. Zelf heb ik die tijd niet genomen en heb er tot op heden spijt van. Ben nu 26w zwanger, maar rouw nog om mijn miskraam. Mag ik vragen hoe lang je thuis bent gebleven en hoe je het verwerken van het verlies aanpakte? Je hoeft natuurlijk niet te antwoorden als je niet wil. Ik zoek gewoon al lang een manier om de verschrikkelijke gebeurtenis een plek te geven.