6 Reacties

6 maanden geleden

Wij hebben ongeveer hetzelfde gehad. Ook gestart met iui, na de 4e inseminatie was ik zwanger 🙂

6 maanden geleden

Wij hebben ook iui gehad. Mijn man zijn sperma was ook in orde, ikzelf heb pcos. Na de 1ste inseminatie was ik zwanger. En nu is onze dochter al 1 jaar en 2 maanden.

6 maanden geleden

Bij ons eerste kindje hebben wij iui gedaan, mijn man zijn zaad kwaliteit was heel slecht, en bij de eerste poging onder de norm.. we zouden dan ook over gaan op ivf, echter wilde ik het nog 1x proberen en daarna stap verder. Bij de 2de poging was de zaad kwaliteit weer slecht. Maar toch ben ik zwanger geworden van een gezonde zoon. Juli 2021 bijna 3 jaar nu.. 6 maanden na de geboorte van mijn zoon, waren we spontaan zwanger geraakt.. 😱 hoe dan.?!!.. jongste nu 1.5 jaar.. En nu 14 weken zwanger van de 3de.. door de pil heen ( moet wel zeggen dat ik een darmziekte heb, wat een reden heeft dat mijn pil niet gewerkt heeft)

6 maanden geleden

Hier PCOS en mijn partner sterk verminderde kwaliteit van zaad. De gynaecoloog wilde toch eerst kijken of het natuurlijk zou lukken met gewoon hormooninjecties bij mij om de eisprong te plannen (eerst waren het pillen maar daar reageerde ik de tweede keer hevig allergisch op). Na 4 keer proberen, zei de gynaecoloog dat we toch gingen overgaan tot IUI. De dag van de inseminatie voeig jaar in juni was de kwaliteit van het zaad van mijn vriend blijkbaar zo slecht dat de gynaecoloog zei dat de kans dat ik zwanger ging zijn nihil was en dat we volgende cyclus gingen overgaan tot ivf. Ze zei dat ze nog nooit met zo'n slecht staal een inseminatie had gedaan. Dit heeft toen her ego van mijn partner zodanig gekrenkt dat ik 3 weken met een depressieve partner zat 🙃. Bon, ik was effectief zwanger en ik ben in maart bevallen van een zoontje. Een middelvinger naar mijn gynaecoloog van toen. Als we voor een tweede willen gaan, wordt het helaas een icsi traject aangezien mijn partner drager is van een genetisch defect dat indien doorgegeven kan leiden tot een heel zware handicap. Dar zijn we dan weer achter gekomen tijdens de zwangerschap en heeft voor heel veel stress en tranen gezorgd. Ma bon, ons zoontje is gezond en daar draait het nu om. ❤️

6 maanden geleden

Wij hebben nu 2 IUI pogingen achter de rug. Ikzelf heb pcos, spermakwaliteit is goed bij m'n vriend. 8 rondes Letrozole en niet zwanger, dus nu over op injecties en IUI. Maar dus na 2 pogingen niet zwanger. Nu gaan we de 3e ronde in, in juni hebben we een vervolgafspraak met de arts om te horen hoe we verder gaan.

één maand geleden

Ik ben er zojuist mee begonnen, gisteren mijn eerste insiminatie gehad. Helaas heb ik dezelfde info gehad: zaakkwaliteit van u partner is niet goed maar ook ni slecht. Als de kwaliteit de 2 insiminatie ook zo is wil ze overschakelen naar ivf...