12 Reacties
3 maanden geleden
Helaas pindakaas geen tips.
Ik ben op aanraden van mijn vroedvrouw na 1 jaar begonnen met vitamine om de natuurlijke cyclus te stimuleren/ondersteunen maar dit heeft niets gedaan.
Pas na bijna 2 jaar (en nog steeds borstvoeding) werd ik ongesteld. Vanaf mijn cyclus regelmatig was, ben ik wel gelijk zwanger geworden.
Ik heb ook wel vrienden die borstvoeding geven en die een cyclus hebben maar dat ze moeilijker zwanger geraken door een korte luteale fase.
3 maanden geleden
Naarmate je kindje ouder wordt, drinkt je dochter minder en verkleint de hormonale invloed ook.
Ongeacht wat ze zeggen kan je wel degelijk meteen zwanger worden. Zou kunnen dat het wat langer duurt ook. (:
Succes ermee!
https://lalecheleague.be/voeden-tijdens-zwangerschap-en-tandemvoeden/
MOD
3 maanden geleden
Reactie op Sikka
Helaas pindakaas geen tips.
Ik ben op aanraden van mijn vroedvrouw na 1 jaa ...
Oh mega jammer dat het niet vroeger lukte. Wel knap dat je al zolang aan het voeden bent! Ik wil graag proberen tot een jaar, maar het is de afweging maken misschien of ik tot dan wil wachten om aan een tweede te beginnen!
MOD
3 maanden geleden
Reactie op Babsss40
Naarmate je kindje ouder wordt, drinkt je dochter minder en verkleint de ho ...
Dankjewel voor je reactie. Ja mogelijks zal mijn cyclus terugkeren als ik aan het werk ben en minder tijd spendeer met mijn dochtertje, maar dat is natuurlijk geen zekerheid!
3 maanden geleden
Reactie op Leen Houtmeyers
Oh mega jammer dat het niet vroeger lukte. Wel knap dat je al zolang aan he ...
Ik had het er inderdaad wel even moeilijk mee, nu zit er 3 jaar tussen. Moeder natuur besliste anders voor mij en ik denk maar “mijn lichaam was er nog niet klaar voor” om mijn gemoed te sussen. 🤪
MOD
3 maanden geleden
Reactie op Sikka
Ik had het er inderdaad wel even moeilijk mee, nu zit er 3 jaar tussen. Moe ...
Nee dat snap ik, maar goed dat je het op die manier kan relativeren! Kan je me aanraden welke supplementen jij nam om de natuurlijke cyclus te stimuleren?
MOD
3 maanden geleden
Reactie op mamavanLP
Ik gaf nog bv aan mijn oudste toen ik terug zwanger werd. Ze dronk enkel no ...
Oh dan heeft je cyclus ook redelijk lang op zich laten wachten als ik het goed lees 🥺
3 maanden geleden
Hoiii
Mijn dochtertje is geboren oktober '23 en op 11/6 had ik een positieve test vast (wat onverwacht, want ik gaf BV en had geen cyclus). Intussen 17 weken ver.
Mijn melkproductie is bij het begin van de ZS wel zwaar gekelderd en ben daarom gestopt na x weken nog proberen te kolven.
Maar.... het kan dus zeker wel! Mijn nicht is pas na het stoppen met BV (wel) meteen zwanger geraakt.
Het werkt bij iedereen wel wat anders, alsnog veeeeel succes gewenst!
3 maanden geleden
Zelfde probleem gehad. Wilde graag langer voeden, maar bij 15mnd gestopt omdat we voor een tweede kindje wilden gaan, en ik echt niet menstrueerde. Kwam wel meteen op gang na het stoppen. Vond het stoppen echt moeilijk/emotioneel. Bij de tweede gevoed tot ze er zelf genoeg van had🙂
3 maanden geleden
Reactie op Sikka
Ik had het er inderdaad wel even moeilijk mee, nu zit er 3 jaar tussen. Moe ...
Het is ook eigenlijk hoe de natuur het bedacht heeft, zodat zwangerschappen juist niet te snel op elkaar volgden, wat in de prehistorie juist minder gunstig was😅 (en het is ook nu nog beter voor een vrouwenlijf om tussen zwangerschappen door wat meer tijd te hebben om te herstellen)