5 Reacties

3 maanden geleden

Ik denk dat het heel erg vroeg is om hier al van autisme te spreken. Spreken is zowizo nog heel erg vroeg op 15 maanden, terwijl hij eigenlijk wel al wat spreekt (hoera en dada). Sommige signalen die je aanhaalt kunnen tekenen zijn van autisme, maar hoeven dat ook niet te zijn. Waarom maak je je er zorgen over?

3 maanden geleden

Reactie op Elca

Ik denk dat het heel erg vroeg is om hier al van autisme te spreken. Spreke ...
Hij zegt de woordjes niet, maar als we hoera zeggen steelt hij zijn armpjes in de lucht

3 maanden geleden

Lijkt mij ook nog vroeg maar ik begrijp je bezorgdheid. Zeker wanneer de papa ass heeft snap ik dat je sneller in die richting kijkt. Elk kindje groeit en ontwikkeld natuurlijk anders. Eventueel eens met een arts over spreken? Maar ook testen gebeuren denk ik pas in heel wat later stadium.

3 maanden geleden

Reactie op captainmama

Hij zegt de woordjes niet, maar als we hoera zeggen steelt hij zijn armpjes ...
Los daarvan denk ik dat het super vroeg is om echt al te spreken , maar hij communiceert wel. Heb je al eens bij kind en gezin gesproken over je vermoedens?

één maand geleden

Bespreek je vermoedens en ongerustheid zeker eens met de huisarts of de arts van kind en gezin. Een diagnose autisme kan ten vroegste aan de leeftijd van 2 jaar gesteld worden, maar als je als ouder voelt dat er iets aan de hand is, dan kan je dit best blijven bespreken!