9 Reacties

6 dagen geleden

Je kan het proberen, bij ons zoontje als we hem daarvoor wakker maken weigert hij te eten, ook op die leeftijd al (elk kind is anders natuurlijk) Wat ik toen deed was gewoon zijn tutje geven gezien het niet honger maar zuigbehoefte was (bleek achteraf natuurlijk) Ons kleintje sliep dus ook al 8 uur door op 5 weken en relatief snel erna was het naar 12 uur gegaan Uiteraard moesten we zijn ochtend en avond flesje wel verhogen Weet niet of je er iets aan hebt 🤷‍♀️ elke kindje is uiteraard anders Veel succes 🍀

6 dagen geleden

Reactie op Ylovely

Je kan het proberen, bij ons zoontje als we hem daarvoor wakker maken weige ...
Snachts maak ik hem inderdaad niet wakker. Ik probeer eerst te sussen met een tutje maar na een half uurtje merk ik dan vaak aan hem dat hij echt honger heeft. Vooral overdag durft hij wel eens te slapen als hij eigenlijk pap moet 'hebben' volgens het schema omdat hij vaak pas net slaapt. Hij heeft het namelijk moeilijk om soms in slaap te geraken, wat resulteert in oververmoeide baby.. vind het zielig om hem dan wakker te moeten maken als hij net slaapt. Maar ik lees dat regelmaat belangrijk is om die oververmoeidheid tegen te gaan en doorslapen te motiveren 🙈

5 dagen geleden

Ik kan je geen advies geven want ik geef nog borstvoeding (5 weken oud). Ik kan alleen maar zeggen dat bij borstvoeding (en eigenlijk bij flesvoeding ook) het vraag en aanbod principe geldt: aanleggen als ze honger heeft. Stilaan begin ik een patroon te herkennen, maar dit is dus zeker niet op het half uur of uur hetzelfde. En evengoed kan er dan weer een dag zijn dat ze op heel andere tijden drinkt, of eens meer of minder. Om maar te zeggen dat regelmaat zeker in die eerste weken niet per se de norm is, en dat je vooral moet kijken naar wat voor jou en je baby werkt. Intuïtief lijkt het me logischer om een baby die eindelijk slaapt, ook te laten slapen 🤷🏻‍♀️

5 dagen geleden

Advies luidt: never wake up a sleept baby🫶🏼😂

5 dagen geleden

Reactie op Maité1409

Advies luidt: never wake up a sleept baby🫶🏼😂
Hij wordt wel wakker als hij honger heeft ;)

5 dagen geleden

Een baby van 4 weken heeft totaal nog geen ritme hoor. Hier begint m'n zoontje eindelijk iets of wat ritme te krijgen en hij is 5 maanden🙃

5 dagen geleden

Reactie op ShannaE

Een baby van 4 weken heeft totaal nog geen ritme hoor. Hier begint m'n zoon ...
Ja.. Ik leg me die druk wat op omdat ik op veel plekken lees dat je regelmaat moet geven om heb goed te laten groeien en evolueren. 🥲

5 dagen geleden

Reactie op MamaLola

Ja.. Ik leg me die druk wat op omdat ik op veel plekken lees dat je regelma ...
Veel melkjes en mamaliefde. Dat ritme komt vanzelf 🥰🥰

5 dagen geleden

Ik herinner bij van bij ons als je flesvoeding geeft, in het begin wel zeker om de drie uur