7 Reacties

2 maanden geleden
Als er nog restweefsel zit zal je niet menstrueren... Heb je nog bloed gehad na de controle ? Want het is gek dat ze dan geen actie ondernemen als er toen nog iets zat?

2 maanden geleden
Bij mij zitten er drie weken tussen de cytotec en de eerste controle, om het weefsel de tijd te geven eruit te komen. Ik zie nu na een week nog altijd slijmpjes, dus ik vermoed dat afwachten, hoe vervelend ook, het best is. Het zou blijkbaar normaal zijn dat de eerste maandstonden 4-6weken erna pas komen. Maar wel goed dat je nog eens op controle gaat, dan krijg je duidelijker zicht, altijd fijner die duidelijkheid.

2 maanden geleden
Ik had een miskraam via cytotec op 26/12. Na een week en na drie weken controle en alles was voldoende ok. Heb nu pas terug mijn menstruatie 14/2. Dus 7 weken sindsdien. Is allemaal nog normaal…

2 maanden geleden
Reactie op Charlotte93
Als er nog restweefsel zit zal je niet menstrueren... Heb je nog bloed geha ...
Intussen mijn menstruatie voor het weekend. Vandaag opnieuw op controle gemoeten en helaas er nog steeds wat restweefsel. Ik kreeg het advies om nog een cyclus af te wachten, om mijn lichaam zelf het weefsel te laten verwijderen ipv currttage.

vorige maand
Ik hoop dat het bij jou alsnog vanzelf weggaat, maar bij mij is het weefsel helaas niet meer weggegaan. Hoe langer, hoe minder kans dat het er nog vanzelf uitkomt blijkbaar. :/ Blijkbaar had ik in de tussentijd maandelijkse doorbraakbloedingen (leek op menstruatie) ipv een echte menstruatie, puur omdat mijn lichaam dus nog in zwanger modus was door die resten... en zo was er een vicieuze cirkel. :/
Ik hoop dat het bij jou beter gaat verlopen, maar ik zou (achteraf gezien als ik toen wist wat ik nu weet) mezelf toen toch de raad geven hebben om het geen 3-4 maanden aan te laten slepen en 'te blijven wachten' zoals nu het geval bij me was. :(
Veel succes!

vorige maand
Ik ben ook 3 w na cytotec op controle geweest en ik had ook nog veel restweefsel. Gynaecoloog zei dat het bij de volgende menstruatie wel zal meekomen en idealiter zouden we twee cycli afwachten om opnieuw te proberen om zwanger te geraken. Ik heb een week na die controle weer hevige onderbuik- en onderrugpijn gehad en er kwam een serieuze prop uit. Dus de baarmoeder is toch al wat weefsel lichter. Ook zat er bij de controle blijkbaar een eitje klaar, wat zou moeten duiden op de cyclus die weer begint. Bij elke twijfel, zou ik sowieso de vroedvrouw terug mogen opbellen met vragen, of mailtje sturen. Dus als je denkt dat je lang moet wachten, eens horen wat ze zeggen daarover, ook goed beschrijven wat er allemaal gebeurd is tot nu in de baarmoeder.

3 weken geleden
Reactie op Quack
Ik hoop dat het bij jou alsnog vanzelf weggaat, maar bij mij is het weefsel ...
Vandaag toch een curettage laten uitvoeren. Gisteren, na 2 cyclussen na de miskraam, niet het nieuws gehad waarop de hoopten. Toch nog iets te veel restweefsel wat precies maar niet vanzelf wilde lossen. Omdat ik het ook niet meer te lang wilde laten aanslepen, hebben ze gisteren beslist vandaag een hysteroscopie uit te voeren, maar was heel pijnlijk en toch nog te veel weefsel om op die manier te kunnen verwijderen, dus werd ik paar minuten later in slaap gedaan. Gelukkig geen last leer gehad tot nu toe. Hopelijk is nu alles achter de rug en zouden we vanaf mijn volgende cyclus terug opnieuw mogen proberen 🤞