15 Reacties
2 dagen geleden
Hey, amai echt niet leuk om horen! Ik heb een traagwerkende schildklier en ik moet mijn dosis verhogen +25% nu dat ik zwanger ben. Dus schildklier is wel een belangrijke rol in de zwangerschap.. mijn diagnose van schildklier is wel al 10jaar bekend. Hopelijk wordt je goed behandeld. Anders zou ik een 2de opinie gaan zoeken.
2 dagen geleden
Reactie op Ines95
Hey, amai echt niet leuk om horen! Ik heb een traagwerkende schildklier en ...
Ja ik maak mij er wel echt zorgen om… Ik ben aan het wachten dat ze mij contacteert en hopelijk zal ze mij medicatie voorschrijven, zo niet ga ik jouw advies opvolgen en voor een 2de opinie gaan, dankjewel 🤍
2 dagen geleden
Hallo, ik ben 4w4d zwanger en mijn schildklier staat ook hoog (5,87) dit heeft de dokter wel gezien en ik moet 3 dagen in de week een hogere dosies krijg van mijn medicatie.
Even nog een vraagje, welke medicatie heb jij moeten bijnemen of was dit je gewone medicatie voor je schildklier?
Groetjes 🌸
2 dagen geleden
Reactie op Avani 45
Hallo, ik ben 4w4d zwanger en mijn schildklier staat ook hoog (5,87) dit he ...
Super dat jouw dokter je wel meteen wil helpen! Ik heb zelf nog geen medicatie gekregen, als ze mij vanavond contacteert zal ik je op de hoogte brengen☺️
2 dagen geleden
Ik ben vandaag 7w5d en ik werd ook opgebeld de dag van de eerste echo mijn waarde stond op 4.941 en ik moest ook onmiddellijk starten met L-thyroxine 50mg.
2 dagen geleden
Reactie op TedereWaterlelie618395
Ik ben vandaag 7w5d en ik werd ook opgebeld de dag van de eerste echo mijn ...
Wel niet leuk natuurlijk, maar ergens wel goed om te weten dat wij niet alleen zijn en er nog meer mama’s zich om hun schildklier zorgen maken… Alles komt wel goed met ons 🤍
2 dagen geleden
Mijn TSH stond op 4 weken ook te hoog (4,6) heb dit overlegt met mijn gynaecoloog en moest op 7w terug bloed laten trekken. Ze stelde me gerust dat dit vaker voorkomt en vaak vanzelf daalt.
Op 7w stond mijn tsh nog steeds te hoog 3,5. Toen wel medicatie gestart & elk trimester langs bij endocrinologie om op te volgen. Ondertussen 8,5w ver.
gisteren
Reactie op PrachtigeFeniks810920
Mijn TSH stond op 4 weken ook te hoog (4,6) heb dit overlegt met mijn gynae ...
Toch lastig hè als je schildklier niet wil meewerken… Na even online te zoeken heb ik ondervonden dat idd heel veel vrouwen dit meemaken. Gelukkig zijn wij er vroeg bij en alles komt wel goed 🤍
gisteren
Bij mij stond het op 5w 4.33 mijn huisarts benadrukte toch echt het belang van dit onder controle te houden ivm met vroeggeboorte en miskraam. Dus direct opgestart met l'thyroxine 50. Misschien moet je even met je gynaecoloog contact opnemen en advies vragen?
gisteren
Hier een beetje hetzelfde verhaal, ook meerdere miskramen gehad. En gekend met ziekte van Hashimoto. De endicrinoloog en de gynaecoloog zeiden beide dat de verhoogde waarden niet de reden zou zijn van de miskraam, ik had toen rond 4,7. Toch lees ik dat het het risico wel vergroot. De medicatie is sinds de nieuwe zwangerschap wel verhoogd, neem nu 75mg. TSH stond op 2,9 toen ik net zwanger was. FT4 staat wel goed en zou ook belangrijk zijn. Ze willen het nu wel sneller opvolgen, binnen 3 weken een nieuwe bloedname. Ik hoop dat het goed komt 🍀
gisteren
Reactie op GedrevenSchat605290
Bij mij stond het op 5w 4.33 mijn huisarts benadrukte toch echt het belang ...
Altijd even verschieten hè wanneer je zo’n nieuws te horen krijgt! Ik heb vandaag ook de gynaecoloog gebeld maar ik kreeg enkel als antwoord dat ze mij telefonisch niet verder kon helpen… gelukkig heb ik morgen al mijn eerste echo gepland dus ze zal mij ineens ook wel medicatie voorschrijven (hoop ik🥹)
gisteren
Reactie op MS🍀
Hier een beetje hetzelfde verhaal, ook meerdere miskramen gehad. En gekend ...
Dankjewel om jouw ervaring te delen! Ik hoop ook zo dat het voor ons allen goed komt. We zijn er gelukkig vroeg bij dus positief blijven (ookal is dat soms zooo moeilijk) 🥹🌸
gisteren
Reactie op InspirerendeTopaas887025
Altijd even verschieten hè wanneer je zo’n nieuws te horen krijgt! Ik heb v ...
Fijn dat je een echo hebt. Dan heb je ineens een goede controle en kan je al je vragen stellen.